Resa till Södern.

Ja, det låter som om jag varit utomlands, men det var inte längre än till Umeå. I onsdags for jag på resa med lillpojken. Vi gjorde oss ingen brådska. Första anhalten var Karungi. Där fanns många babysar. Jesper hade gjort en kladdkaka, vi fikade där sen fortsatte vi ti IKEA.Var där ett tag. Erik skulle besöka toaletten så jag tänkte att jag går ut och väntar. Bråttom som jag alltid har gick jag inte imitten av dörren, den öppnar sig då. Nej, jag gick på sidan av dörren och slog skallen i glaset. Glaset är säkert okrossbart, Det var lite genant för det fanns ju några som såg vad jag gjorde.De tittade lite konstigt på mig.
Vi fikade i Rutvik. Det började regna ganska mycket, sen var det ju vägarbeten lite varstans, men fram kom vi.Framme i Umeå åkte vi direkt till Coop Forum.
Dagen därpå fick pojkarna besök. De följde mig hem. Sen var alla där hos Erik hela dan. Johan sov där hela tiden. Det var så roligt att träffa polkarna.De var ledsna att jag skulle hem så fort. Jag hade önskat att jag kunde vara längre i Umeå. De hade velat ut och plocka blåbär med mig, men inte hinner man mycket på två dagar.
Erik lagade kycklingfile och sås. Alla åt där.Det var vackert väder hela tiden i Umeå. Men det var svårt att sitta på altanen det fanns så många getingar där. En gån när Mikaela Fredrik och Johan for hemåt så vinkade jag åt dem, de var långt framför Johan och mig. En skäggig och långhårig gubbe trodde tydligen att det var åt honom  jag vinkade. Han kom mot oss. Han vinkade. När vi mötte honom tittade jag åt sidan, men kände att han såg på mig, usch så man bär sig åt.Jag hoppas verkligen att jag kan åka ner några dagar senare. Jag skulle ägna mig mer åt barnbarnen, de är så fina så man vill bara kramaom dem jämt. Alla barnbarnen är ju en gåva förutom barn och barnbarnsbarn. Visst lät det väldigt nostalgiskt.
Den här veckan är det full rulle, I morgon är det styrelsemöte på tisdag åker jag till Övertorneå, och sen på kvällen är det auktion, där jag är inblandad. Onsdag blir det tvätt bl.a. Torsdag är det bingo med Alice. Lördag är det tydligen dop, så hela veckan går i aktivitetens tecken.
Sen kanske jag någon dag under veckan cyklar till blåbärsskogen, Det är spännande.
Hej svejs barn, barnbarn, barnbarnsbarn och övriga passa på att lapa sol nu när det är så vackert väder. So long! Kommentera.

Kommentarer
Postat av: Cessi

Här finns ingen sol att lapa men däremot en kall folkök , tutifruttigodis och brittisk kriminalserie som jag varvar med prov-läsning.

den långhåriga gubben trodde säkert att du var hans blinda dejt.....hehehehehehehe....jag skoja , men vad pinsamt , att vinka och fel person ser det!

2008-08-17 @ 22:08:53
Postat av: Cessi

folköl var det , inget ök!hehehehehehehehehe

2008-08-17 @ 22:10:06
Postat av: elli

Vad det ska bli kul att ni kommer på lilla Theas dop.

2008-08-18 @ 19:37:02
Postat av: Kajsa

Kommer ni båda två?

2008-08-19 @ 08:12:13
Postat av: Anonym

Vet inte.

2008-08-19 @ 10:10:48
Postat av: Sara

Man får då alltid skratta åt dig svammel mormor! :)

Postat av: Joannah

Kul att få träffa mormor till helgen! eller kanske båda?

2008-08-21 @ 15:42:29
Postat av: Erik

Vem är den där lillpojken? I lillans ålder?

2008-08-22 @ 19:22:59
Postat av: Cessi

hahahahahahahahahaha....mellan lillpojken och lillan är det stor skillnad ...heheheheheheheehhe

2008-08-22 @ 21:11:54
Postat av: Britt-Maria

Hallå alla gladlynta författare och kommentatorer.

Här har det varit hjärnsläpp, vatten-i-kranen-torka och allmän idétorka sedan vi kom hem från Pello, där vattnet flödade och sällskapet var härligt. Repris önskas. Tack till alla Guns barn och barnbarn med partners, samt barnbarnsbarn som vi fått träffa som hastigast. Det var också kul att träffa alla andra som fanns runtomkring, med eller utan kor att vakta. Det är tur att inte Gun förstår vad hon ska vara räddast för när hon är ute i skogen! Detär därför hon klarar sig så bra där. Gun! Du och Ivar är verkligen betydelsefulla för oss och jag hoppas att även Ivar en skön höstdag poserar framför Web-

kameran i Ötå.



Kramar till er alla från Öland

Britt-Maria

2008-08-24 @ 22:49:55
Postat av: Britt-Maria

Ny mail-adress - Britt-Maria

2008-08-24 @ 22:51:22
Postat av: Britt-Maria

Ny mail-adress är [email protected]

Jag trodde det syntes någonstans i kommentarfältet, men det gör det inte så nu skriver jag om det.



Kram igen!

2008-08-24 @ 22:52:53
Postat av: Kajsa

Tack för att vi har fått ha mammis här! Hoppas det blir en repris snart!

2008-08-25 @ 15:21:34
Postat av: elli

Nästa vecka kommer jag och mina 2 yngsta hem!!!!

2008-08-25 @ 21:01:55
Postat av: elli

Passar tisdag???

2008-08-27 @ 18:46:02
Postat av: Anonym

Tisdag passar !

2008-08-27 @ 22:25:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback