Hamstern.

Hej igen !
Senaste helgen gick snabbt. Var på dop. Där fanns mycket smått och gott, jag åt alldeles för mycket. Roligt var det , hälften av barnen 9/12 av barnbarnen och alla barnbarnsbarn var där.
Jag upptäckte också en ny kyrkosångare.
Men nu till rubriken ! Hamstern är just jag. Igår tog jag in löken från landet. Idag har jag slagit potatisblasten. det blir potatis. Jag har också plockat en liter hallon, och rensat dem. Sen åkte jag till blåbärsskogen det blev fem liter. Det var " inhägnat "område, dessa har jag inte rensat färdigt än. Två kvällar har jag även försökt få fisk vid älven , men tyvärr. Jag tänkte fisk, potatis, lök bär . där ser ni att jag är en hamster! Fisk fick vi i alla fall. En kille kom med en filead lax i kväll. Vi har allt annat än torrt i brunnarna här det har regnat mycket. Jag tycker att Ölandsborna kunde skicka upp en tankbil som rymmermiljontals liter vatten. Då skulle det bli lite torrare här..I morgon tar jag en tur till Övertorneå. Titta för säkerhets skull i vebb kameran. Jag kanske gör något tokigt.
Mina händer är som igelkottar, en massa taggar efter alla hallonsnår.
Jag har gjort mina resor till Pellohallen, men jag tror att jag skött mig.
Igår när jag var nere vid stranden blev det ganska mörkt. När det började prassla i buskarna kom jag ihåg att jag skulle gå hem.Det blev ganska kallt också.Nu funderar jag vad mer jag ska hamstra, har ni något förslag. Kottar kanske, eller stenar, men man ju inte äta stenar och kottar för vi lever ju inte på stenåldern.Just nu kommer jag ihåg, jag kan ju kolla efter svampar för det verkar finnas gott om dem. Jag plockar bara dem jag vet går att äta.
Som ni ser är det lite idetorka fastän det regnat så mycket. Ha det gott.
Hej svejs i bärsnåren ! Tack för att ni varit så flitiga att kommentera i förra bloggen! Fortsätt som ni börjat!

Kommentarer
Postat av: Cessi

Nypon som du sen kan använda som klipulver när du går till Pellohallen!

katterna är för söta!

2008-08-28 @ 21:16:09
Postat av: kajsa

Kotterna kan man ju elda med eller måla och ha som julgransdekorationer...

2008-08-29 @ 08:40:09
Postat av: elli

Tisdag kommer vi!!

2008-08-29 @ 21:38:39
Postat av: kajsa

Tack för i går mamma! Ska putsa lite fönster åt veckan och se vad det blir för gardiner sen...synd att jag hann köpa...

2008-08-31 @ 21:12:02
Postat av: elli

Men vad vi haft kul idag!!!!

Mycket skratt i vanlig ordning!

2008-09-02 @ 18:07:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback