Björnriket.

Det vimlar visst med björnar runt Pello. Jag har ändå varit ute i blåbärsskogen. Fick en halv liter. Bakom Brännströms har de sett spår av två björnar. Man har sett en björnhona med två ungar mellan vägarna. Jag har inte sett några renar de törs nog inte visa sig när de känner björnodör.
I lördags var vi och hälsade på Emma och hennes familj. det var roligt . Lillidolen var på sitt bästa humör. Innan vi for hem köpte vi jordgubbar i Karungi. De var jättegoda. I gå var BM och jag i Övertorneå. I går kom och pojkbabysen. Idag har det inte hänt så mycket mer än blåbärsresan. Vi äter färsk potatis och hoppas att den inte fryser för då slutar de att växa. I morgon ska jag på ett annat ställe och plocka blåbär. På torsdag och söndag är det bingo som gäller.. Det bästa med bingostunderna är Alices matkorg i bagaget. Har inte mer att skriva nu, men tänkte att jag skulle låta er veta att blåbären är mogna.
Hej svejs bland björnar och blåbär. Kommentera!

Kommentarer
Postat av: Cessi

Våghalsa inte för mycket bara!

2008-08-05 @ 18:34:27
Postat av: Kajsa

Just det! Sluta spring i björnskogarna! jag har satt in en blåbärsbeställning till er så mammis kan lugnt stanna hemma! Ta ett foto på Alice matkorg så vi får se varför mammis åker på bingo!

2008-08-07 @ 07:09:24
Postat av: elli

Vad det låter mysigt detta med Alice matkorg. Idag har jag klippt gräsmattan och ätit dopp i kopp. Det var så gott.

2008-08-09 @ 19:21:04
Postat av: Erik

Jag har alltid undrat vem pojkbabysen är.

2008-08-10 @ 12:02:54
Postat av: Lotta

Var försiktig i skogarna nu mormor, vill inte att du ska bli uppäten.. :-)

2008-08-10 @ 13:05:45
Postat av: Pojkbabysen är ju du!

.

2008-08-16 @ 13:32:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback