Tomma lador behöver inget tak.

Vilken rubrik va! Det hände sig så att jag gick till Pellohallen. Där utanför hängde en mössa på en kundvagn. Den liknade min. jag gick och lyfte den. Den kändes inte som att det var min. Till saken hör att jag har inte hittat mössan hemma, så det var nog min. Nästa gång jag gick dit var den inte där. Men hur hade den kommit dit ? Enda förklaringen är att jag lämnat den i bussen och chauffören hängt den vid Pellohallen. Jag har inte efterfrågat den för jag skäms . Är ju en riktig slarvmaja. På tall om Pellohallen. Chefens sambo heter Jansson, Jag sa till honom vet du vad du är? Nej, sa han. Jo du är Janssons frestelse, sa jag. Han skrattade och sa vad får du allt ifrån.
Jag har inte bloggat på länge har varit trött och hängig som många andra varit denna vår. Ingen feber så har jag gjort en dundermedicin: 1hg riven morot blandas med saft från en citron. Stark men effektiv, en halv tesked 3 gånger om dan.
Sen irriterar jag mig för vissa ord ex.En affär i Övertorneå som heter Outlet, vilket namn va. Sen är det det där med hockeyfrilla. Jag har länge funderat vad det är. Jag trodde att det var en hockeyspelares tjej. Jag tyckte att när hockeyfrilla nämndes stod ju killarna ensam, ingen tjej. Nu förstår jag att det är frisyren, och just nu tror jag att jag har hockeyfrilla. Är det någon som vet hur den frisyren ser ut.
Nu har jag tillverkat 20 kissemissar i olika färger. De är ju rumsrena och äter inget heller alltså billiga i drift.
Har varit till carina i eftermiddag. Hon har ju haft en hjärtinfarkt och gjort en ballongsprängning i Umeå.
Jag är hjärtligt less på den här vintern verkar ju inte att den tar slut.
Om jag inte kommenterat bloggarn beror det på att det inte alltid funkat, men jag har försökt. Nu väntar jag på jättemånga kommentarer. Den som väntar på något gott väntar aldrig för länge. De ni!
I morgon är det bingo så det blir vienerbrödsbak.
Har läst en bok av Doris Lessing som heter Mara och Dann.En spännande äventyrsberättelse. Två syskons kamp för överlevnad. Nu läser jag: Den sjunde dagen avStefan Einhorn.
Får nu sluta med många hej svejs till alla med hockeyfrilla och utan mössa.

Kommentarer
Postat av: Cessi

Härligt med rumsrena katter och söta är de med!
Skulle se framemot det fortsatta äventyret med din borttappade mössa!

2008-04-08 @ 19:56:05
Postat av: elli

Vad snabbt Carina fick komma hem!!! Gu vad gott med mammas wienerbröd!!!!

2008-04-09 @ 12:56:47
Postat av: Erik

Stefan Einhorn har också skrivit boken(Jag tror den hette så): Konsten att vara snäll.

2008-04-09 @ 22:32:21
Postat av: Kajsa

Jag ska ta hem en blankett från dagis där man kan beställa namnlappar till sina kläder...hehehe...
Hoppas mamma vinner på bingon! Jag håller på att läsa Åke Edwardssons deckare, lånade två styckna på bokbussen.

2008-04-09 @ 22:42:38
Postat av: Anonym

Har läst boken konsten att vara snäll.

2008-04-10 @ 08:21:43
Postat av: joannah

jag hoppas en kissemiss blir min den 29:e april =)

2008-04-11 @ 18:34:09
Postat av: elli

Ja e poetisk som bara den. Men jag tycker om texten!!!!

2008-04-12 @ 19:15:07
Postat av: Kronken

Was here.

2008-04-14 @ 22:34:04
Postat av: Emma

Hoppas ni har det bra i pello kram till dig och morfar ,hälsa carina tror det var hon jag och joannah träffade på ikea en välldigt trevlig och glad kvinna .

2008-04-15 @ 22:07:14
Postat av: Lotta

Hahahaha "Janssons frestelse".. ;-)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback