Opp Amaryllis !

Ja nu är jag igång igen. Väntar på våren. Skulle ut och ta bilder på snöhögarna , men det gick inte. Kameran måste laddas. I går kom min babys man Janne hit. Det var så dumt hade lovat Alice att följa med till Orajärvi och var inte säker på när hon skulle komma. Skulle ha gjort en smarrig lunch åt honom nu,  fick han nöja sig tråkigt kaffe. När jag kom hem hade han redan farit. Människan som vi hälsade på var en kusin till Alice. Hon har sålt skinnartiklar på Gröna hållplatsen. Hon är 70 år. Alice köpte en mössa av henne. Men ett riktigt vrålfika fick vi. Hon kunde ingen svenska men jag förstod nästan allt hon sa.

Nu har jag bakat vienerbröd till bingot. Hoppas att man vinner i kväll.

Rubriken ja. På mina resor till Pellohallen händer och fötter lite av varje. Valsade omkring med min varukorg trodde jag. Hade tyvärr tagit en annans som vanligt. Jag gick och sjöng för mig själv Opp Amaryllis. Jag var helt i min egen värld. Så kom en finne och sa något . Jag sa jag förstår inte. Då sa han Vem är den där apporyllis. Jag talade om vad det heter och sa att det är en blomma. Jag skämdes naturligtvis att jag gått och sjungit. Ja dig kan man då inte kalla för blomma för då låter så arg, sa han.

Jaså sa jag och tänkte många fula ord. Nå när jag betalat och var utanför Pellohallen kom föreståndaren och sa , är det här dina vantar. Och det var det. Han hade hittat dem på golvet. Nu behöver man då inte vantar, så nu ska jag stoppa undan dem. Men jag kan inte hitta min fickalmanacka, den har jag då inte på Pellohallen. Hade den med den på ett möte, sen har jag inte sett den.Nu skriver jag på blad istället. Nu har jag lite besvär med klåda det är alltid på vår och försommar som den uppstår.
När jag skulle mata mina djur en dag halkade jag i en vattenpöl och blev blöt från topp till tå.Jag gick över vägen och naturligtvis kom där en uppkäftig människa som sa kissar du på dig än. Jo, sa jag först kissade jag och sedan badade jag gyttjebad. Men det hade fastnat äppelskruttar och apelsinskal på mig. Mest på huvudet, jag tror att jag såg ut som näcken. Ja ha nästa gång jag går på tur ska jag sjunga vårvindar friska. Då tror väl nån trögis att jag ska fiska. Ha det bra bland snöloppor och lerpölar.
Hej svejs i vårsolens glans! Kommentera gärna!


Kommentarer
Postat av: Kajsa

Mamma borde ersätta den fullkomligt tråkiga Bengt P i Happisbladet så att vi normala åxå får oss ett skratt!!!

2008-04-23 @ 17:15:17
Postat av: Cessi

De har att göra med en lite Pello-Lilla-My tror jag , de som kommer i din väg , hehehehehehehehehehehe.
Blev nyfiken på Vrål-Fikat!

2008-04-23 @ 17:41:01
Postat av: elli

Ha ha!!! Var det mitt blamd rådjursmaten vurpan ägde rum eller???

Postat av: Erik

Orajärvi? Undrar om jag inte varit där någon gång.

2008-04-24 @ 23:17:22
Postat av: Emma

Du är rolig du mormor :-)

2008-04-25 @ 04:29:26
Postat av: malin

Oj vad man får skratta åt dina inlägg :) Jag tycker gott att du kan unna dej en ny almenacka!

2008-04-25 @ 19:04:18
URL: http://tvafyrasju.se
Postat av: Erik

Cessi, du brukar väl ha på dig halksockarna?

2008-04-26 @ 16:00:40
Postat av: Cessi

Jaaaa, vi kan ju säga att jag brukar det , Erik , så det blir lättare för dig att bära dina på.

2008-04-27 @ 13:41:56
Postat av: elli

NÄSTA GÅNG SOVER MAMMA HOS OSS SÅ DET SÅ!!!!!

2008-04-27 @ 20:19:56
URL: http://www.elli.webblogg.se
Postat av: joannah

Det var roligt att du kom på dopet mormor, tack för allt! Kram och hälsa morfar

2008-04-28 @ 14:59:23
Postat av: Lotta

Hahaha ojoj vad du är rolig mormor.. :-D

2008-04-29 @ 14:20:58
URL: http://lottis.webblogg.se
Postat av: Sara

man får då alltid skratta åt dina inlägg mormor! :)

2008-04-30 @ 00:41:13
Postat av: elli

Verkligen jätteduktig!!!! Alltså med deklarationen!

2008-05-01 @ 20:44:12
URL: http://www.elli.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback