Spindelben och renhorn

Detta låter väl mycket värre än en liten mus alltså gentemot  renhornen.
Spindel har jag haft på besök igen. Den här var lite större och såg snällare ut den hade vit skjorta och brun fluga, jättesöt det du Katarina!
Som ni nog vet vid det här läget är ju att jag promenerar till Pellohallen. Det händer alltid något på den turen ibland roliga ibland hemska saker.
Nu i söndags var det tråkigt. Jag gick där visslande med säck på ryggen. alltså på väg neråt. Då ser jag längre bort på ängen en lång springande radda av renar. De var ju inte nära, så jag var inte så rädd bara lite skakis i benen. Jag skulle bara köpa en mjölpåse och lämna in Ivars tips. Jag gick omkring länge på Pellohallen och låtsades titta på varor.
Jag tänkte ju på renarna. Till sist kom chefen och frågade om han kunde hjälpa mig med något. Nej tack sa jag. Jag är färdig. Jag kunde ju inte gå omkring längre.
Jag gick med min mjölpåse på ryggen, men visslade inte den här gången.
När jag kom till Lanttos fick ja se hundratals renar på ängen, mycket närmare den här gången. Jag stod där vid Lanttos ladugård och tänkte "ska jag gå in och be om hjälp"
eller ska jag gena över Pellovaras och gå in bakvägen. Jag stod säkert en halvtimma.
Ingen bil ingen människa kom ,typiskt.
Tänkte just börja gena , då kom fulingarna springande över vägen, det var säkert hundratals.
Som tur var sprang de som dårar neråt stranden till. Jag fick bråttom, halvsprang hem med andan i halsen. Vad tror ni hänt med mjölpåsen? Just det ,den hade gått sönder så jag hade mjöl i hela ryggsäcken. Tur att jag inte hade köpt mjölk, då hade det varit gröt .
Renarna har så fula fötter . det lät klafs, klafs när de sprang.
Idag var det mycket roligare att titta på ängen fyra rådjur. Jag tror att jag föredrar björn och spindlar. Hej då alla mina babysar och alla andra. Ha det bra!
Hej, svejs och klafs klafs.

Kommentarer
Postat av: Cessi

Verkar som renarna dras till dig
, det verkar vara samma fenomen som det är för mig och hundar , de känner av att jag är rädd och verkar därför dras till mig uhu!
Nästan gång får du väl säga till Pellohalss-chefen att han får ledsaga dig , hehehehehehehehe

2007-10-30 @ 09:44:10
Postat av: elli

Vilket paradis för renarna! Alltså mellan Pellohallen och hemma!

2007-10-30 @ 17:55:54
Postat av: Kajsa

Hmmm.....

2007-10-30 @ 22:35:01
Postat av: Emma

Du skulle behöva en packmoppe med tuta när du tar dig mellan pellohallen och hemmet :-) kramar

2007-10-31 @ 22:13:47
Postat av: Kajsa

Grattis på eran bröllopsdag!

2007-11-01 @ 06:32:57
Postat av: joannah

åå har ni haft bröllopsdag, då förväntar ´vi oss en uppdatering med hur ni firade!

2007-11-02 @ 13:06:25
Postat av: Emma

Grattis i efterskott på bröllopsdagen ,hoppas ni firade ordentligt och att inte olga kom förbi och störde :-) trevlig helg på er :-)

2007-11-02 @ 21:25:21
Postat av: Anonym

Emma och Johanna: Jag var till Övertorneå, Ivar åkte till tandläkaren, det snöade och slaskade, och faktiskt hade Olga följt med till tandläkaren, så blev firandet.

2007-11-03 @ 09:43:17
Postat av: Kajsa

Hade Olga åxå hål i tänderna eller var hon bara med som sällskap?

2007-11-03 @ 15:11:56
Postat av: Emma

Olga kanske hade tappat en guldtand ? :-)

2007-11-03 @ 21:31:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback