Blåst på konfekten?

Hej igen! Underlig rubrik eller hur?
Det var nämligen så att jag var på Pellohallen. Jag brukar det ibland. Jag hade köpt några lösgodisar och tänkte smygäta innan jag kom hem. Döm om min förvåning, när det kom en hård vindputs och påsen flög ur händerna på mig. Den for långt på sidan om vägen. Jag tittade mig omkring och tänkte kila efter påsen. Där kom bil på bil och det värsta av allt. Det fanns fullt med renar där. Cykeln har jag satt bort förlängesedan, men med hjärtat i halsgropen kom jag hem till sist utan godis. Det irriterar mig.
I går blev klockan över midnatt när jag gått igenom huset, alltså jag gick inte utan städade.
När jag skulle städa i toaletten och torka runt tvättställen då kröp det en liten spindel fram. Han såg lite arg ut jag såg på de indragna benen, men han var söt ändå.
Jag lyfte ut honom. Sedan hade jag dåligt samvete tänk om han fryser. Hur jag vet att det var en han? Jo, jag såg att han hade lite mustasch och kostymen var randig.
Nu flickor ser ni vad jag behandlar varsamt och kärleksfullt. Haha....
Men det blåser rent förfärligt. Undrar var godispåsen är.
Usch vad mörkt och kusligt det är. Det dröjer innan vi får ljusare tider.

Hej, svejs i blåsvädret! glöm inte att kommentera! Jag tycker att det är lite slött med den saken. 


Kommentarer
Postat av: elli

Jag har åxå fört ut en ganska så stor spindel nu i veckan. Jag dödar inte spindlar (inte ens möss, det gör dom idioterna själva när dom korkbollarna traskar in i råttfällan för att dom är så glupska). I natt sätter vi tillbaka kl
en timme. Vaffö de egentligen?

2007-10-27 @ 18:27:16
Postat av: Kajsa

Jag skulle ha gett en guldtia till den som stampade på den...Skicka ut pappa i morgon på span efter godispåsen! Jag är inte klar med målningen ännu...Kram

2007-10-27 @ 22:12:05
Postat av: Cessi

Vilken gullig spindel!De är så listiga med sina indragna ben.
Men
Kajsa!

2007-10-28 @ 15:32:37
Postat av: Erik

Jag läser ofta bloggarna, men det är inte alltid man får fram några kreativa kommentarer.

2007-10-29 @ 14:19:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback