Utmaningen.

Här snöar det för fullt, men det är åtminstone varmt. Jag ska ta itu med utmaningen. Jag skulle ha 100-tals saker att komma med men väljer bara det som drabbat mig personligen. Annars har jag mycket som skulle röra min av komma, men ska inte genera dem.
1. Pappa tycker att jag skulle passa som brandman, eftersom jag tar på mig hela"utrustningen" på en gång.En gång hade inte alla kläder följt med.Jag gick till brevlådan och när jag skulle tillbaka låg ett par trosor på vägen.
2. En gång sökte vi febrilt efter hammaren. Till sist hittade vi den i frysen. Vem hade lagt dit den, tror ni.
3.Jag hade barnsjukdomar som vuxen. Vattkoppar, påssjuka och körtelfeber.( Läkaren kallade den senare "kiss in the flight". Jag hade i feber yran tvättat en ylletröja i 90 grader. Den var mycket liten och tjock när jag tog ut den ur tvättmaskinen.
4. Skulle premiärbaka smörbakelser en jul för länge sedan, det var första försöket. Jag såg att det kom tjockt med rök från ugnen. På plåten fanns inget. Jag fick öppna fönstret och Ivar sjöng, hon stod i rök och damm.

5. Nycklar har varit fiende nummer 1 för mig. ytterdörren var sån att man behövde bara slå igen den utan nyckel. En dag skulle jag hem på lunch. En kollega földe med. Naturligtvis hade jag låst in nyckeln. Vi pillade upp ett fönster och kompisen sköt på mig bakifrån. Jag föll i golvet, men in kom vi. Efter det bytte vi lås på dörren.


6. Var iStockholm. satt och läste utanför hotellet, väntade på min svägerska vi skulle gå i affärer. Hon kom.

Vi var i många affärer. Då kom jag ihåg att jag inte hade glasögonen med mig. Vi gick tillbaka till hotellet. Där låg min lektyr och mina glasögon på en stenmur utanför hotellet. Andra gången jag hade tappat mina glasögon hittade jag dem inte. Vi sökte och sökte. I stekpannan låg konturerna av ett par glasögon. Det ni.


Hoppas att mina utmaningar var läsbara. Men jag vet inte vem jag kan utmana.

Hej svejs i snöyran.


Kommentarer
Postat av: elli

Herregud vad roliga saker!!!! Skrattar så jag har ont i magen!!! Be nu pappa göra utmaningen och om han inte ids det så be han åtminstone uppdatera sin blogg! Kram

2007-03-10 @ 15:35:27
Postat av: malin

*hihi* vad jag fått skratta! Kommer ihåg en gång då du mutade mej med pengar ifall jag hjälpte till att leta efter glasögonen. Det var lättförtjänta pengar eftersom du hade dom på huvudet :) Hoppas att du mår bättre idag!

Postat av: Cessi

Ha ha ha ha ha hahaha hahahaha hahahahaa!
Bra jobbat!

2007-03-10 @ 19:03:17
Postat av: Fia

hahahaha sanslöst roligt! Kanske inte varit så roligt för dig just då dem hände men nu är det iaf det!

2007-03-10 @ 23:26:44
Postat av: elli

Malins kommentar är BÄST!!!!! Det säjer mycket om min lilla älskade mamma!

2007-03-11 @ 10:40:54
URL: http://elli.webblogg.se
Postat av: Kajsa

Mamma tycker nog att 6 punkter var för lite...

2007-03-11 @ 17:34:50
Postat av: Lotta

typiskt dig att aldrig virra bort saker, oftast väskan.. ;-) man får sig alltid ett gott skratt när man tittar in på din blogg.. :-)

2007-03-11 @ 17:50:11
URL: http://lottis.webblogg.se
Postat av: joannah

haha du är rolig du mormor!

2007-03-12 @ 11:33:58
URL: http://joannah.webblogg.se
Postat av: Erik

Get är mycket du hinner vara med om.

2007-03-12 @ 20:11:03
Postat av: Cessi

Jaha, nu vet jag att du har en fungerande mus efter allt krångel så då är det nog dags för ett nytt inlägg!

2007-03-18 @ 19:43:53
Postat av: Kajsa

TACK för i dag!!!

2007-03-18 @ 20:11:59
Postat av: Erik

Mamma, prata med lillan, hon "bejbar" sig när hon pratar i telefon.

2007-03-19 @ 19:13:32
Postat av: elli

Är det inte dags för en liten uppdatering nu kära mamma!!!

2007-03-19 @ 19:20:49
URL: http://elli.webblogg.se
Postat av: Cessi

Anledningen till "bejbet" är nog att jag pratar med en och inte vill verka för vuxen.

2007-03-19 @ 21:48:22
Postat av: Emma

Hoppas allt är bra i pello vi kommer och hälsar på snart .och tack för godisasken super smarrigt var det

2007-03-20 @ 06:43:13
Postat av: Anonym

Datorn krånglar. Tack för alla kommentarer. Kommer med ett fånigt inlägg snart. Jag kan inte kommentera era inlägg.

2007-03-22 @ 09:38:29
Postat av: Emma

Är ni hemma på söndag ? vi tänkte komma förbi om ni orkar förståss jag hör av mig, kram till er

2007-03-23 @ 19:54:07
Postat av: Anonym

Vi är alltid hemma och orkar när ni kommer.

2007-03-24 @ 13:18:26
Postat av: malin

1000 tack för den goda godisasken! Jag och mina pojkar slukade den i ett nafs ;)

2007-03-26 @ 09:18:02
URL: http://hoppsan.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback