Rosamunda i gröngräset

Mycket har hänt sedan sist. Skulle behöva titta i dagboken för att komma ihåg allt, men jag är alldeles skakis . mer om det senare.
Lillflickan har kommit hem och det är roligt.Förra helgen var jag hos Granviks. Jesper tog studenten. Vilken stilig kille! Det är alltid roligt att vara där. Fick träffa alla barnbarnen ,nästan Inte de i Umeå. Allabarnbarnsbarn att inte förglömma och all äkta och oäkta hälfter.
Nu i söndags fick vi träffa Lotta. Det var länge sedan jag hört Ivar skratta så mycket ja utom när han träffar Olga.Elisabet och Lotta jobbade på här. Åke och Jesper kom sedan. Åke bytte packning i diskbänkskranen, det var bra. Idag har det regnat . Det kom häftiga skurar.Var tvungen att gå till min odling och se efter att inte alla frön och potatisar spolats bort. Fåglarna petar alltid upp lökarna. Nu till mina skakiga ben.
Var med skräp till kontainern Vid Lanttos stod en massa människor med käppar. Jag tänkte säkert är det en björn de ser. Så fick jag se två kor somsprang på ängen. De ropade åt mig att jag skulle hjälpa till. (Inte Korna) Jag sa jag är ju rädd för kor. De skrattade åt mig. Jag skyndade mig iväg med skräpet. När jag vände hemåt sa någon , vi klarar inte oss utan dig. Jag såg en stor ko där på ängen. Tittade dit hela tiden så hux flux hamnade jag i diket. Jag hörde att folket skrattade. Jag vet inte om det var åt mig. Jag var alldeles skakis när jag kom in. Gick försiktigt ut för att se om kon var kvar, då hörde jag lite knak på andra sidan vägen, så jag gick in. Det var säkert en kråka eller en ekorre, men fantasin sätter fart ibland. Nu tänker jag då inte gå ut.
Det låter barnsligt att vara rädd för kor, men det sitte i sen vi hade kor hemma. En gång sprang en hornko efter mig när jag skulle till mamma med kaffe. Hon höll på att tvätta. Jag sprang iväg till farstubron och tappade allt kaffe.och socker och jag vet inte allt.
Jag fick ju mjölka när mamma skulle bort. Korna släppte inte till mjölken och sparkade och slog med svansen i mitt ansikte. Så ni hör att det finns verkliga odjur.
Nu slutar jag för att ni inte ska bli less. Ha det bra alla mina nära och kära.
Mu,mu i kohagen. Hej svejs. Sov gott.

Kommentarer
Postat av: kajsa

Men hur hamnade mamma i diket? Nej, nu ringer jag till mamma igen!

2007-06-18 @ 21:38:30
Postat av: Cessi

Verkar som du borde hålla dig inomhus lite mer.
Samtidigt är det dumt att skratta åt andra som är rädda ....

2007-06-18 @ 21:41:46
Postat av: Cessi

Verkar som du borde hålla dig inomhus lite mer.
Samtidigt är det dumt att skratta åt andra som är rädda ....

2007-06-18 @ 21:42:38
Postat av: elli

Hejkon beikon!!! Herregud vilken story!!!!

2007-06-19 @ 18:13:58
Postat av: Erik

Här har det också regnat, varit mulet, och soligt igen, just nu är det soligt. Vi har haft sillunch på jobbet idag.

2007-06-19 @ 19:35:30
Postat av: malin

Herregud mormor vad du är rolig! Och nog låter det mer vettigt att vara rädd för en stor ko än att vara rädd för en liten spindel!

Postat av: joannah

Ha en trevlig midsommar!

2007-06-21 @ 13:23:13
Postat av: Kajsa

Men Malin!!! Vad är det du riktigt skriver...?

2007-06-21 @ 20:13:36
Postat av: elli

Glad och rolig midsommarafton till er alla tre!!!!!!!

2007-06-22 @ 09:43:47
Postat av: Anonym

Detsamma till er alla.Idag är det då strålande solsken.

2007-06-22 @ 11:27:57
Postat av: Emma

Hoppas ni hade en fin midsommarafton kram

2007-06-23 @ 11:34:45
Postat av: lotta

det var kul att vara i pello å träffa er igen, få se om man hinner dit igen innan det är dags att fara hem, tyvärr tror jag inte att jag hinner men får se.. kram

2007-06-23 @ 17:57:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback