Kyliga vindar

Idag när jag cyklade till Pellohallen, höll jag på att frysa rumpan av mig. Jag tänkte skriva häcken, men en äldre tant ska inte använda ungdomsord. Häcken den tar nog inte skada av lite kyla. Den frodas. Gröna blad och torra kvistar.En sån här dag gör man inget i onödan. Ligger och slappar med en bok.
I tisdags var några av mina små och stora babysar här. Det var roligt och inget gjorde jag.
De fixade maten, vid grillen därute. Vi fick åka omkring till badplats och affärer.
Åskmullret förstörde lite av dagen. Hos Lanttos har de kor ute på bete, och jag försöker att hålla ögonen på vägen istället för att titta på kossorna. Men så fick jag se en hel renhjord på ängen här framför, så idag går jag inte ut mera.
I fredags var vi bjudna på middag hos Ella och Lasse. Det var Tacos och sen hallonkaka med vaniljsås och hallon. Ella delade upp vad som blev kvar av tacosen . Vi fick den ena hälften. Det räckte till middag i går och räcker idag också.
Igår bakade jag polarisar och hamburgerbröd med mjölkfritt margarin och låglaktosmjölk.
Det ser inte så bra ut på min odling. Jag kan ju inte göra något där i kyla och regn.

På onsdag har PRO auktion. Jag ska baka wienerbröd och sälja kaffe tillsammans med bröden.

En gång när jag bakade matbröd glömde jag jästen och satte i den när jag skulle baka ut degen. Jag garanterar att ingen skulle vilja smaka på det brödet.

En tant berättade för mig en gång att hon hade bakat sockerkaka och hade glömt bakpulvret. Hon hade sängt in bakpulvret en stun efter att hon satt in kakan i ugnen.

När hon tog ut kakan var hälften deg och andra delen för pösigtuppjäst. Inte ens hunden ville smaka på den.

Idag jobbar babyprofessorn hela dagen. Jag förmodar att de har dåligt väder i Gbg också.

Igår hade jag blusen avig igen och var ute på vift. Någon sa vilket intressant mönster du har på blusen. Jag tänkte ge henne fingret men gjorde det inte.

Nu är de fb renarna närmare, så nu vill jag inte ens gå till soptunnan.

Jag har då inte mycket att förtälja så ni får nöja er med detta. Tack för alla kommentarer!

Hej svejs i kalla Norden . Vi får hoppas på lite solsken igen. Konstigt i Sverige är allt och alla lagom, varför kan inte vädret följa det mönstret?

Hej svejs!


 


Kommentarer
Postat av: Kajsa

Vaddå för auktion? Säljs det nåt av intresse? Jag tror att renarna är mer rädd för mamma än vad mamma är för dom! Visst är det skönt med lite gråväder? Då är det i allafall legalt att slöa med en bok...

2007-07-08 @ 20:13:21
Postat av: elli

Jag läser just nu iris jonssons bok: en annorlunda barndom. Handlar om autism. Mycket bra bok!!!!
Hälsa Ella och Lasse nästa gång ni syns. Kram

2007-07-08 @ 21:29:04
Postat av: Cessi

Ska inte Ella och Lasse ge Ola en hälsning med ,Elisabet?
Svårt att tänka mig mamma göra något så amatörmässigt som att sätta jästen i när det är dags att baka ut det...du är ju nästan en proffesionell bagare!

2007-07-08 @ 21:53:28
Postat av: kajsa

Host host...Cessi!

2007-07-08 @ 23:32:32
Postat av: Erik

Ordet "häcken" är ju gammalt som gatan.

2007-07-09 @ 21:03:48
Postat av: elli

Cessi!!!!!!!

2007-07-10 @ 08:43:12
Postat av: malin

*hihi* du är så härlig mormor!!!

Postat av: Erik

Fick in endebattartikel i VK.
http://www.vk.se/Article.jsp?article=129213

2007-07-11 @ 20:08:32
Postat av: Emma

Kanske malin kan sy en rumpvärmare åt dig? :-)
Kramar till er

2007-07-12 @ 17:01:03
Postat av: malin

Men mormor, du har kommenterat på min blogg kl 23.45! Vad i jisse namn gör du uppe så sent? Är det morfar som håller dej vaken? ;)

2007-07-13 @ 06:11:11
URL: http://hoppsan.webblogg.se
Postat av: Anonym

Malin: Jag har svårt med sömnen och jag är en nattuggla.
Emma : Har du mönster till rumpvärmare? Kanske du kan sy en sån.
Andra kommentanter: Skall snart skriva ett nytt inlägg.

2007-07-13 @ 12:49:58
Postat av: Emma

Jag har inget mönster och jag kan inte sy malin är ju släktens mästerskräddare :-)

2007-07-13 @ 20:07:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback