Grödans vedermödor.

Ja vad kan nu detta vara. Jo en tant som stått böjd i potatislandet i 3 dagar. Det har ju regnat så mycket så man har inte kunnat göra något ute förr. Potatisblasten syntes knappt för allt ogräs. Men blasten har knoppar så det ska väl snart kunna finnas ätliga knölar i jorden. Men jag är alldeles lämmalästen. Landet är i alla fall färdigt.
I dag skulle Ivar och jag grilla korv, och när vi en gång bestämt det, vad hände då? Jo det började regna. Men vi grillade i alla fall.
Tänkte koppla av lite med att gå till älven och fiska. Älven var tom på fisk , tror jag. Det blev ingen fångst.
Det har ju varit rally i Finland i dagarna två. När jag satt där nere vid älven började jag räkna bilar. Där kom stora bilar med leksaksbilar på flaket Jag började räkna leksaksbilarna. Vad gör man när man inte får något napp. Jag räknade till över 70 leksaksbilar men många hade redan åkt förbi. Det var gula, vita röda bilar
Nu ösregnar det . Det kanske är åska så jag får nog sluta. Imorgon kväll har jag styrelsesammanträde. Måste göra i ordning papperen innan dess.
Så ska jag göra råmjölkspannkaka. Är det någon som har recept på den. Annars får jag väl pröva mig fram.På tisdag åker jag till Övertorneå. 
Nu måste jag sluta. Hej svejs bland skurarna . Det vräker ner regn nu. Föresten: är det någon mer än jag som kan somna efter att ha druckit kaffe. Det är mitt sömnmedel. 

Kommentarer
Postat av: Cessi

Oh , vad sugen jag blir på pannakakor!Såna med råmjölk, det har ju du gjort förut!
Vilken upplösning Beck hade mamma ...

2007-07-15 @ 23:00:45
Postat av: Kajsa

Av råmjölk är ju kalvdans det bästa!

2007-07-16 @ 19:34:56
Postat av: Cessi

Kalvdans ett av de saker jag inte gillar.

2007-07-17 @ 21:55:23
Postat av: elli

Pannkisar med råmjölk är väl bara att sätt mjöl och salt???? JAg kan åxå sova gott när jag druckit kaffe, de bekommer mej inte ett dugg. Har börjat på sjalen nu. KRAMISAR ÄLSKADE MAMMSEN!!!

2007-07-18 @ 11:46:55
Postat av: Erik

Kalvdans?????Njaaa. Tacka vet jag blåbärspannkaka eller plättar, eller tunna pannkakor, ni förstår nog vad jag menar ;-)

2007-07-20 @ 22:34:15
Postat av: Emma

Att du orkar var får du all energi i från ? :-)
KRAM TILL ER

2007-07-20 @ 23:36:47
Postat av: elli

Lycka till med skådespeleriet idag!!!! Kram

2007-07-21 @ 08:50:46
Postat av: kajsa

Ja, hur gick det i dag?

2007-07-21 @ 23:24:31
Postat av: malin

Men mormor, inte ska du göra sånt själv! Vi hade tänkt att hjälpa dej med rensningen när stefans semester börjat, men nu måste vi av förklarliga skäl skjuta upp våran Pelloresa några veckor till :(

2007-07-22 @ 08:48:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback