Regndans

Visst låter det märkligt att ha denna rubrik, men förklaringen kommer.Idag är det grått och trist. men behöver då inte klaga att det är för varmt.
I torsdags klippte jag mig. Hårfrisörskan frågade om hon fick sätta lite vax i håret. Jag är nämligen allergisk mot vissa saker hos frissan. Hon fick ju sätta vax.
Ilitteraturen står det ofta om vaxade mustascher, men såna har inte jag så hon ville väl sätta vaxet på huvudet i stället.
Jag har cyklat många gånger till Pellohallen , men det har varit lugnt, förutom idag
när det kändes guppetigupp. Luften hade gått ur, men jag får se om jag ids pumpa den.
Såvar det regndansen. I lördags fick jag beskåda en riktig regndans. Det var i Karungi, några söta tjejer dansade i regnet.
I tisdags var det dags för nästa regndans. Jag var till Övertorneå och det började regna ordentligt. När jag kom hem skulle jag ta upp lite potatis. Jag hörde redan på trappan ett lätt dunsande. Jag undrade vad det var. När jag kom till potatislandet så fick jag se. Där rullade och kullrade en massa potatisar runt. Jag kunde se glädjen

över regnet,. Det var en dans utan like på hela potatislandet.. Men när jag lutade mig ner, försvann alla pottisar som ett skott. Jag kunde inte ta upp potatis för jag skulle säkert förstöra deras glädje.

Nu tror ni att gumman har fått snurren, men så är det inte jag har ovanligt livlig fantasi.

Så är det mina småttingar som jag alltid oroar mig för.

Men minibabysarna har gjort bra ifrån sig, en har tagit körkort och en har kommit ner med en mini. Roligt, men mer att hålla reda på.

Lillan i Göteborg skulle visst till en kompis, hoppas att hon är försiktig och inte springer hur som helst. Lillen i Umeå verkar lite för äventyrlig just nu.

Mina stora babysar har jag på nära håll så de är lätta att kolla.

Nu vill Ivar ha en egen blogg så nu får ni undervisa mig när ni har tid.

Hej, svejs både stora och små. Ha en bra helg och kom med kommentarer.




Kommentarer
Postat av: kajsa

Jag provade ringa er på dan för att vara pappa behjälplig med en blogg men som vanligt var det upptaget...vi ska nu bege oss till Algot med familj...det är sååå längesen jag såg han sist...2 hela dagar...Lydia håller på att packa in en present till honom nu. Jag ringer när vi kommer därifrån för att se om ni har tid med att tillverka en ny blogg till pappis!

Postat av: Erik

Ha en bra helg.

2006-09-02 @ 21:09:24
Postat av: häxan1

har ej dansat idag, men det regnar här i Karungi!
Men har en annan besymmer hos mig, det blir snart vinter, och, är man en LITEN hamster, så FYLLER man frysen, ändå OPP TILL TAKET, och älgjakten börjar imorgon, å har EJ PLATS IFRYSEN, nä, det blir å köpa , en till frys, har redan, 3 stycken!
Ha det så bra i Pello!
PS: tur, att det inte fanns bär i skogen, denhär sommaren!

2006-09-03 @ 10:20:15
Postat av: elli

Vad roligt att pappa åxå skaffar sej en blogg. Det både regnar och blåser här i Kukkola. Ganska skönt!! Kram

2006-09-03 @ 11:12:30
URL: http://elli.webblogg.se
Postat av: Emma

Äntligen skaffar morfar också en blogg :-) hoppas allt är bra med er, saknar er

2006-09-03 @ 18:03:13
Postat av: kajsa

Nu när pappis har skrivit sånt långt inlägg så hoppas vi att mammis uppdaterar sej snarti gen...

2006-09-04 @ 22:09:06
URL: http://kajsa.webblogg.se
Postat av: elli

Ja men så kul det var att läsa pappas blogg. Lika kul som mammas!!!

2006-09-05 @ 06:59:28
URL: http://elli.webblogg.se
Postat av: Malin

Men vad sött, din blogg är länkad som älsklingen från morfars blogg :)

2006-09-05 @ 15:25:51
URL: http://hoppsan.webblogg.se
Postat av: Britt-Maria

Jippiiii! Äntligen!!!! Nu ska jag leta rätt på Ivars blogg också. Jag har tänkt att nog måste han väl snart... och som ett brev på posten. Kram alla glada.

2006-09-05 @ 19:01:37
Postat av: Britt-Maria

Jippiiii! Äntligen!!!! Nu ska jag leta rätt på Ivars blogg också. Jag har tänkt att nog måste han väl snart... och som ett brev på posten. Kram alla glada. Fast hur gör jag? hjälp?

2006-09-05 @ 19:04:01
Postat av: Britt-Maria

Ja, nu blev det lite hur som haver här. Jag får väl ringa och fråga. Ivar.webblogg.se var förstås alldeles för fantasilöst.

2006-09-05 @ 19:06:00
Postat av: häxan1

DET TAR, kanske TID, INNAN JAG törs NÄRMA dIN MAN ;-)

2006-09-05 @ 20:37:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback