Har jag gjort bort mig nu igen ?

Ja, vad tycker ni när ni läst det här?Tog mig den sedvanliga cykelturen, gissa vart? Just det. Jag hittade inte mitt sadelskydd. Det var ju is på cykelsadeln på morgonen. Jag tog en toppluva och trädde utanpå sadeln. När jag kom utanför affären stod där några ungdomar. När jag var på väg hem stod samma ungdomar utanför. De började skratta ,jag vände mig bakåt och såg att de pekade på mig. Jag kände mig mycket förargad .
När jag kom hem funderade jag över vad som var så roligt. Då fick jag se att toppluvan hade världens längsta tofs. Det såg naturligtvis ut som om jag hade en trollsvans, undra på att de hade roligt.
Idag är det onsdag och jag skulle ju baka vienerbröd till Bingot. Jag tyckte att det var ovanligt lätt att kavla ut och få in smör i den degen. Jag började grädda. Det kom en konstig rök ur ugnen. Jag hade vienerbröden inne. Då kom jag ihåg att jag hade haft städdille i lördags( inte så vanligt). Jag hade tvättat ugnen med såpa. Ugnen skulle naturligtvis ha sköljts ur mer ordentligt. Den plåten smakade inte bra.
Jag tänkte att jag skulle säga att jag fått receptet från en såp opera.
Det blev kråkorna som fick avsmaka  den första plåten.
 Jag hade ju ändå så att det räcker till i kväll. 40 stycken. Vädret är soligt och fint idag. vi har ju lite rörigt både ute och inne p.g.a. jordvärmsgrävningen.
Jag lovade ju en babysaga , men det får bli en annan gång. I morgon tar jag en tur till tråkiga Övertorneå. Var dit med Alice i går. Jag tycker att det är lagomt att åka in en gång i veckan, men jag måste uträtta ärenden även i morgon.
Jag ser att fönstren är som i dimma dold, men mitt städdille ärinte så långvarigt känner jag.
Telefonförsäljarna är på G idag. Det har redan ringt ett par, men tji fick dom, de får väl skaffa sig svart städhjälp så att de har råd att avvara några försäljningssamtal.
Jag skulle nog passa bra till minister . Jag var väldigt noga med att betala in skatt och arbetsgivaravgift för mina "hembiträden" som det hette förr i tiden.
Nej nu har mitt inlägg börjar urarta. Först lät jag som en slarvmaja och nu islutet är jag en riktig besserwisser. Ni får ha överseende.
Slutar med många hälsningar och hej svejs i Lingonskogen.

Kommentarer
Postat av: elli

he-he!!! Hopas det blir högvinst på bingon!!!!!

Postat av: Erik

Vill ni slippa telefonförsäljarna, anmäl er till nix(www.nix.nu).

2006-10-11 @ 19:47:09
Postat av: Kajsa

Lyllos kråkor...

2006-10-11 @ 21:08:07
Postat av: Cessi

Det är bra att vara båda delarna , Besserwisser och Slarvmaja.
Vilket föredrar lilla mamsiingen att kallas?

2006-10-11 @ 23:21:02
Postat av: häxan1

tack Erik, har spärrat våran telefon....
"hembiträden", hos OSS, har ALLTID fått betalt, genom MAT och rena kläder.....

2006-10-13 @ 09:18:51
Postat av: Britt-Maria

Ja du Gun! Vilket ministerstyre, föredrar ditt cykelstyre. Ligger inte rasismen lite på lur nu i alla fall "svart städhjälp". Får man verkligen säga så? eller är det så att man får säga men inte ha? Värre dokusåpa fårman leta efter, inte ens ugnen slår detta. Stackars R! Kram i dessa sedeslösa tider.

2006-10-14 @ 20:34:36
Postat av: Sylvia

Vad trevligt du skriver! Du bjuder verkligen
på dig själv. Tänk att ni har is på sadeln redan.
Här i Stockholmstrakten går vi fortfarande och väntar på den riktiga hösten.

2006-10-16 @ 19:12:39
URL: http://pantersylvia.blogg.se
Postat av: Kronken

Kronkkronkkronkkronkkronk.

2006-10-16 @ 21:57:00
Postat av: Erik

Mamma, är det inte dags att skriva nytt snart? Du tidigare nämnt att det måste vara minst tio svar på dina inlägg innan det blir ett nytt. det har du dock inte heller alltid hållit.

2006-10-21 @ 19:15:16
Postat av: Kronken

Just det.

2006-10-21 @ 19:15:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback