Äntligen.

Först nu kommer jag igång.Det har varit lite si och så med min tid.Här har grävts ett 200 meters dike. sen en 300 kg tung pump som skulle till källaren. Usch ! Men hittills har det gått bra. Det är inte riktigt klart med alla rör i källaren. Det hela handlar om jordvärme.
Så har lillan varit hemma och lämnade ett stort tomrum efter sig. Hon sotade , bytte däck på bilen, tog in ved, ja allt möjligt sysslade hon med. Vi hade ju våra mysstunder också.. Det var fart och fläkt när hon var här.
Idag är det 23 grader kallt och 2 dm snö. Vad säger ni Stockholmare? Det är annat än lite frost på cykelsadeln. Jag avskyr vintern. Den är så lång och sen renar som springer omkring överallt.
Som ni ser har det varit en hektisk tid så jag har inte hunnit göra något dumt. Att ta på sig olikfärgade sockar och avigvända blusar hör ju till och är ju bara bagateller.
Igår skottade jag snö och rensade färdigt lingonen. Ni ser jag befinner mig ännu bland lingonen.
Förresten , en gång i tiden hade jag sju kompletta vantpar i olika mönster. Till sist hade jag sju vantar som inte var par. En snäll tant (som jag också är ) stickade  åt mig så jag hade en komplett uppsättning.
Jag vet inte hur jag burit mig åt men nu har jag vantar med samma mönster men bägge är för vänsterhanden. Vart har den tredje som passar ihop med nån tagit vägen? Den ligger säkert i något skrymsle. Ni som känner mig vet att jag har många konstiga gömställen.
Nu tackar jag alla kommentatorer och hoppas på många nu också från vårt avlånga land.Det är så roligt att läsa kommentarerna. Ha det bra alla och många kramar.
Hej, svejs i lingonskogen. ( Är hon där ännu? )

Kommentarer
Postat av: Erik

23 grader kallt,här har det varit runt 4 kallgrader.

2006-10-30 @ 20:09:11
Postat av: Kajsa

Lydia har sorg nu! Hennes kanin blev ihjälbiten av grannens hund! Finns det mkt lingon kvar att rensa? trodde att Cessi hade gjort det...hehehe...skojar bara! Usch så det känns hemskt när Lydia är så lessen.

2006-10-30 @ 21:04:41
Postat av: Mamma

Jag har läst Lydias blogg och sett vad som hänt. Det finns inget värre än ens djur dör. Jag skulle inte klara av att ha djur nu, när jag vet att de inte har evigt liv.Jag hoppas att Lydia klarar av det här.
Imorgon ska jag till Övertorneå och måste åka med morgonbussen , för bokbussen kommer, jag blev sur när jag såg det.

2006-10-30 @ 21:15:08
Postat av: häxan1

Är Du en RIKTIG Stockholms JÄNTA?
Och jag har SÖKT min mans fingerhanskar, men HITTAR dom INTE, såg dom tidigare, men nu har jag GLÖMT, var jag såg DOM........

2006-10-30 @ 21:32:01
Postat av: malin

Men mormor, du ska inte arbeta ihjäl dej! Tänk på att man måste ha tid till att bara NJUTA av livet också!

Postat av: Kronken

Tjabaaaa allihopa!

2006-11-01 @ 17:43:54
Postat av: elli

Ja,ja vantaran!!! Kom ihåg vad förvånad jag blev då sockerskålen låg i kylen!!!! Och mammas kommentar: men VEM har lagt den där. Men stark betoning på VEM. (det var ingen annan än mammsingen)
GRATTIS EN DAG I EFTERSKOTT PÅ BRÖLLOPSDAGEN!!!

2006-11-02 @ 18:37:29
URL: http://elli.webblogg.se
Postat av: häxan1

hörde, småfåglar skvallra, att Ni BRÖLLOPSDAG,
STORT GRATTIS i efterskott

2006-11-03 @ 08:11:18
Postat av: Emma

Jag tycker du och morfar ska ta lite semester och komma hit :-) grattis på bröllopsdagen i efterskott

2006-11-05 @ 09:37:21
Postat av: gunkael

Emma: Hur ska vi kunna ta semester, pensionärer får ju ingen semester. Vi har försökt med fackförbundet men det finns ingen semester.

2006-11-05 @ 18:11:20
Postat av: Emma

He he ni borde byta fack :-)

2006-11-05 @ 21:12:19
Postat av: Lotta

Haha, det där vantproblemet har jag också, och det samma brukar gälla strumpor.. :)

2006-11-06 @ 09:08:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback