Poolarkakan

Betona första stavelsen , därför två o. Ivar berättade så här idag: Jag gick förbi frysen och kände att det var någon som ville mig något. Jag öppnade frysen och där var poolarkakan ,den ville ut ,ut i naturen. Jag smorde p.med bordsmargarin. Poolarkakor kan ju inte prata, men jag förstod vad den ville fråga, så jag sa jag smorde på solskyddsfaktor 15.. Nu var det så att den ville till havet. Jag gick ner till stranden. Stranden i Pello är det närmaste havet man kan komma. Vi stod där ett tag det blåste lite kallt. Jag gömde mig bakom ett träd-------- och åt upp poolarkakan. Efteråt ångrade jag mig . jag hade svårt att gå förbi frysen. Ivar broderade ut orden mer , men jag kom inte ihåg allt.
Jag har bägge fötterna på jorden och det går väldigt nu när det är barmark.
Mina babysar: Den äldste och den yngste har bara bilar i huvudet, det är säkert försenade vårkänslor.
De två andra: en flyger och far så man hinner inte nå henne med telefonen ens.
Babyprofessorn filosofera i solen och leker med katten.
Jag tycker också väldigt om minibabysarna. Jag blir så glad när ni kommenterar mina inlägg.
Säkert tror ni att mormor har en skruv lös, men än sitter de fast. Jag har en skiftnyckel i beredskap om det skulle hända. Nu ser jag fram emot många kommentarer. Många kramar till alla babysar och övriga. Hoppas att jag kan skicka den här nu.

Kommentarer
Postat av: marina

Hej faster. roligt att du hittat min blogg, fast jag är väldigt dålig på att skriva i den.

2006-05-11 @ 21:02:06
Postat av: Erik

Det är omväxlande, det är ju lite enkelspårigt att baaaaara tänka på kvinnor hela tiden. Men..... kanske min bil hittar en söt liten bil någonstans. Då blir det kanske grabbsnack, för jag antar ju att stora bilar benämns som "han" och små benämns som "hon".

2006-05-11 @ 21:10:18
Postat av: elli

Herregud så roligt det var att läsa inlägget. Vilka rövarhistorier pappa drar alltså!!!!!

2006-05-11 @ 21:28:38
Postat av: Kajsa

Pappa borde skaffa sej en egen blogg och berätta om Poolarkakornas liv och öden...

2006-05-11 @ 21:28:39
Postat av: elli

Det var så roligt att läsa degens inlägg. pappa är en rackare på att dra rövarhistorier.

2006-05-11 @ 21:32:37
Postat av: Cessi

Jag förstår vilket moraliskt dilemma pappa hamnat i med poolarkakorna, vi hade många fina diskussioner om dessa näpna oooch också tyvärr goda små varelser sist jag var hemma.
Måste ringa och tala med honom om detta.
Elli har bloggat rejält idag.
Hellre rejält blogg än inget alls.
Kram söta mamma och pappa

2006-05-11 @ 22:03:58
Postat av: Cessi

Obs ...Elli ...poolarkaornas öde är dessvärre inget röveri , det händer nu , på riktigt , i verkligheten.

2006-05-11 @ 22:05:34
Postat av: Annika

Ha ha ha! Du är helt underbar på att skriva inlägg, jätterolig läsning!!

Postat av: Lotta

Haha, du får sätta lås på kylskåpet.. :D

2006-05-12 @ 16:39:47
URL: http://lottis.webblogg.se
Postat av: elli

mer...

2006-05-13 @ 18:26:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback