Dropp ,plopp...........

En liten egenartad rubrik. Droppet kommer från ovan och ibland låter det plopp. Men plopp är en godis, men inte alltid. Den här veckan har det ploppat upp eller ner för mig.
Putsa fönstren, nej inget kul, dessutom kan man ju täcka fönstren med gardiner.
Kratta färdigt, ja det blev gjort med lite pauser här och där. Jag kände mig som jag hade avverkat ett mastodontjobb, och var mycket nöjd. Jag är nog lite lat av naturen.
Det är mycket som har ploppat upp för mig senaste dagarna, sånt jag MÅSTE göra, så mycket så jag inte haft tid att oroa mig för alla babysar. Jag hoppas att de sköter sig.
Nu har det varit en gratulant här,det var roligt .Ivar och hon pratade minnen i flera timmar. Jag hade nyss stigit upp när hon kom.
Det kommer någon då och då. Jag har inte diskuterat med poolarkakorna för jag anser att det inte hör till mina domäner. Det ska vara "proffessorer" till det.
Men filtriket har jag skakat om, men för säkerhets skull var jag inte ut, det är ju förkylningstider nu.
Jesper: du skulle inte ha lyssnat på mig när jag bad dig hjälpa mig med spindelharpan, tyvärr upptar spindelnäten datorskärmen ,större delen av kvällarna.
Bokbussen var ju här igår och vill ni ha boktips så hör av er.
Löven de grönskar , men regnet kommer mer än man önskar. Poesi, eller hur.
Sköt er nu alla babysar ,minibysar och minisar. Jag ska sätta mig ner med en bok.
Kramar till alla bloggare!














Kommentarer
Postat av: Cessi

Hm , jag trodde Filtriket inte existerade längre...
undrar hur Täckien har det....
Här öser regnet också ner , typiskt , då kan man inte ha på sig sin nya beiga jacka inköpt på Catalog ...

2006-05-24 @ 15:11:39
Postat av: kajsa

vem var hos pappa? Vad har han fått för presenter?

2006-05-24 @ 17:42:33
Postat av: elli

Ja, vem hälsade på pappa och fick han nån present? Har det vart många som grattat pappsen? Vilken bok läses nu då?

Postat av: Mamma

Jag läser Jag vill ha en egen måne. Den handlar om Ted Gärdestad.Det är hans bror som skrivit den tillsammans med en annan kuf.

2006-05-24 @ 20:27:47
Postat av: elli

Presenterna då???

2006-05-25 @ 15:58:08
URL: http://elli.webblogg.se
Postat av: Mamma

Du får reda på det när jag pratar med dig.

2006-05-25 @ 17:57:32
Postat av: joannah

Är boken bra mormor? eller du har väl redan läst ut den?

2006-05-26 @ 07:51:52
URL: http://joannah.webblogg.se
Postat av: elli

Ring då, jag e på jobbet!!!!

2006-05-26 @ 09:38:52
Postat av: Erik

Jag är snart klar med en mycket bra bok, får börja fundera vad jag ska läsa efter den.

2006-05-26 @ 19:11:09
Postat av: Cessi

Vilken bok då lillebror?
Men mamma nu har det väl ploppat och droppat färdigt!

2006-05-27 @ 14:57:38
Postat av: Erik

"SS Ondskans mäktiga redskap" av historieprofessorn Guido Knopp.

2006-05-27 @ 15:16:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback