Kvickrot.

Ja, som ni förstår har jag haft ett väldigt arbete i mitt trädgårdsland. Jag använder sparken när jag gör "fåror" för frön som jag sår. Det blir jämt och bra . Tur att ingen turist fick syn på mig. De skulle säkert tro att jag var en same som tappat renen ock måste dra akkjan själv.
Så var det kvickroten. Jag är ju kvick i roten om jag får säga det själv, men jag är inte lika envis så att jag biter mig fast. Det skulle ta för lång tid. Vilket namn, kvickrot.
Jag har gjort en lista , så att jag ska få något gjort. Jag har bla. rensat häcken, ja alltså den som växer därute.
I lördags putsade jag fönstren och bytte gardiner i köket. Det bar sig inte bättre än att jag satte foten i en vattenhink och det blev sen halt på golvet så jag åkte kana ett tag. Det kan man ju göra även på sommaren.
Appropå litteratur, min babyproffessor påstår att hon läser bara djurböcker när hon är här hemma, jag tror att hon skarvar lite. men hon är ju så söt och pluttig att man måste ju tro henne..
Jag tror att pojkbabyn aspirerar på att bli proffessor. men han är allt för liten och vet nog inte vad som fodras. Han är ju så oskyldig med sina blåaktiga ögon.
Jag skulle behöva vara på flera ställen så att  kunde  hålla ett öga på mina babysar.
Babytwinsen är nog inte så oskyldiga heller. De är nog lite för uppkäftiga ibland. De tror att de är vuxna för att de är äldst. Men jag tycker att det är roligt så länge de är babysar, då menar jag alla fyra.
Jag märker att jag inte är så kvick i roten i alla fall. jag blev huxflux tom i roten.
Förresten en av grannarna har loppmarknad, hon har en resbabysäng om någon behöver det. Hon har fräscha saker och är inte dyr. Som ni ser har jag bara babysar för ögonen.
Nu regnar det ordentligt. Tur att jag sådde fröerna idag. I morgon tar jag morgonturen till Övertorneå. Jag kanske laddar upp med godis där. Man vet inte kanske man får babybesök.
Slut för i dag, tack för idag. Som ni ser lever jag ibland i skolans värld. 
Nu väntar jag mig jättemånga kommentarer. Håll tummarna så att jag inte gör bort mig i morgon. 

Kommentarer
Postat av: Annika

Ha ha ha, du är helt underbar på att skriva!!

2006-06-19 @ 21:05:23
Postat av: gunkael

Tack,tack !

2006-06-19 @ 21:22:24
Postat av: Erik

Se till att lillan får tillbaka sin snuttefilt.

2006-06-19 @ 22:27:54
Postat av: Kronken

Hahahahaha!

2006-06-19 @ 22:28:28
Postat av: Kajsa

varför skrattar kronken åt Eriks inlägg?
Jag kan se mammis framför mej med ena foten i hinken...pappis måste ju ha fått sej ett gott skratt! Bra att det finns gotta hemma...vi dyker säkerligen upp... Tror inte att det hjälper att hålla tummarna...

2006-06-19 @ 22:34:40
Postat av: Kronken

Jag skrattar inte åt Eriks inlägg, något kittlar mig i foten.

2006-06-19 @ 22:43:56
Postat av: Cessi

Jag saknar ingen snuttefilt men nog en påse lördagsgodis .
För övrigt tror jag Lillen vill ha sina plastsoldater tillbaka ...
Men det är han värd.
Mamma du är så söt , den bästa man kan få!

2006-06-20 @ 19:04:30
Postat av: Anonym

haha, du är så rolig mormor.. :) förresten, jag tror jag är den enda som inte öppnat spargrisen vi fick i julas ännu. visst är jag duktig? :D

2006-06-20 @ 19:14:15
Postat av: elli

Herregud vad roligt att läsa mammas blogg!!! Nu ska jag uppdatera mej på min.

Postat av: Erik

Vad bra Elli, kan vi hoppas på detta inom en vecka eller.....?

2006-06-20 @ 22:13:42
Postat av: Cessi

hahahahahahaha Erik , den var bra!
Och lika bra tycker jag Sverige var!
Heja Allbäck (Göteborg) och Henrik L!

2006-06-20 @ 23:05:16
Postat av: Öjä

Öjä på er allihopa!

2006-06-20 @ 23:06:33
Postat av: joannah

haha alltid lika roligt att läsa din blogg mormor!

2006-06-21 @ 10:43:09
Postat av: gunkael

Tack för komplimangerna. Jag blev genast kvick i roten.

2006-06-21 @ 11:49:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback