En bukett blommor under kudden

Idag har jag varit ute och tittat vad det finns för blommor i naturen. Jag tänkte att jag skulle hjälpa er så att ni vet vad ni kan lägga under kudden.
Jag såg rödblära, daldocka, skogsnäva, förgätmigej, styvmorsviol, smörblomma och några fler, men det får ni söka själva.
Jag har varit med om så där lite skrock om att möta sin tillkommande. Jag och en kompis hade hört att om man åt salt, jag kom inte ihåg hurmycket, men man fick inte dricka något och inte prata. Kl.24 på natten skulle vi få se vår tillkommande. Vi satt ute och väntade. Vi blev törstigare och törstigare. Når klockan gick över midnatt orkade vi inte sitta och vänta längre. Gissa om vi drack ock drack. Aldrig mer  satt vi och väntade på en "salt" friare.
En gång hade vi lagt blommor under kuddarna, man behövde inte ligga på kudden hela tiden. Vi gick ut i den fina midsommarnatten och satt där vid en dikeskant.
Vi väntade ju att få se en riddare på en ädel springare.
Vi fick se en man som kom gående på vägen . vi kivdes lite om vem han skulle tillhöra.Han kom närmare. Det var en äldre farbror. Då sa vi inte farbror , vi sa snusgubbe. Gammal var han inte precis. Ca 30 år.
 Vi blev lite ovänner kompisen och jag.Ingen av oss ville ha " gubben "
Nu till något annat. Jag har låst en del tunga böcker och allt från bokbussen . Jag gick in ett annat rum för att se om det fanns något läsvärt. Hittade Kär och galen.
Jag blev chockad. Detta läser mina babyflickor . det är alldeles för avancerad litteratur för babysar. Jag ska nog gå igenom böckerna och se vilka jag ska gömma undan.. Jag ska plocka fram Kittyböckerna istället. Man måste ju tänka på de små.
Pojkbabyn sitter nog och tittar på fotboll och låtsas vara vuxen. Honom rekommenderar jag några indianböcker och serietidningar.
Är lite trött men måste vänta till dess att vaniljbullarna  kallnar så jag kan lägga dem i frysen. Jag har även bakat äppelkaka.
Jag tror att Storspoven har flyttat söderut redan. Jag saknar honom.Honorna flyttar söder ut tidigt medan hanarn stannar hos ungarna tiis mitten av augusti.
Tala om jämlikhet! Jaja kära bloggisar det var ett ganska torrt inlägg ikväll, men det får duga. Kommentera!

Kommentarer
Postat av: Kajsa

Har mammis bakat? Oj vad det börjar lukta gott i min näsa nu...själv är jag inte helt hundra i hatten i dag, har inte ont i huvet men har inte direkt nån ork...brukar få sån energi efter migränen annars...hm...ska i allafall in till Happis på apotek och elaffär och spelbutik...kanske köper jag åxå en och annan mjölk...Kasper ska med för han vågar jag inte lämna hemma...

2006-06-17 @ 09:44:17
Postat av: Kronken

Coooolt!

2006-06-17 @ 14:08:00
Postat av: Cessi

Det verkar nog som du borde ha bättre koll på dina babysar!
Jag tycker att en resa till Göteborg skulle vara på sin plats!

2006-06-17 @ 14:38:16
Postat av: Kajsa

Håller med ovanstående...en resa till Gbg vore inte helt fel MEN inte under Cessis semester...för då ska hon tillMEJ!!!!!

2006-06-17 @ 17:44:38
Postat av: emma

Längtar nästan tillbaka till när man var liten och satte sig på bussen på väg till pello det pirrade i hela magen å vi hade så kul vi var och fiskade besökte skolan, du och morfar körde oss runt hela byn för att visa var byns pojkar bodde ,och morfar sydde dockkläder god mat fick vi och hade inte tråkigt en minut, kram och hälsa morfar

2006-06-17 @ 19:37:58
Postat av: Gunkael

Emma, om du visste vad vi tyckte det var roligt att ha er här Vi hade ju så roligt och det blev så tomt när ni åkt.

2006-06-17 @ 21:07:25
Postat av: Erik

Vilka babysar skriver du om? Klart lillan är liten, men inte så liten.

2006-06-17 @ 21:34:20
Postat av: Cessi

Men Lillen det måste du väl förstå?
Du får nog åka upp till Pello utan dina minibabysar ....

2006-06-17 @ 22:34:36
Postat av: elli

Har löst massa korsord i Allers, dom var ganska så lätta i det senaste nummret.

Postat av: Cessi

Apropå Allers så tror jag jag ska göra vaniljskorpor som det var recept på i den Allers jag fick av min granne , det kanske var den senaste , de verkar goda.
Sen kanske jag tränar på de korsord som finns i tidningen , trodde min granne löst dem , det är därför hon köper Allers säger hon.

2006-06-18 @ 11:06:43
Postat av: Öjä

Hej på Er , gillar att fika
Hejdå!

2006-06-18 @ 15:14:29
Postat av: Kronken

Cooooolt!

2006-06-18 @ 17:51:15
Postat av: Kajsa

Vad roligt att Öjä och Kronken åxå hittat till mammis blogg...

2006-06-18 @ 19:13:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback