Torka

Vilken kul rubrik. Men här är det rejält torrt. Pojkbabyn sitter här bredvid och ger torra kommentarer.
Det var länge sedan jag bloggade, men det är full rulle här hela tiden, pojkarna vill ha jobb och det gäller att ha ett schema färdigt.
Pojkbabyn skjuter på tavlor för att visa hur duktig han är. Pojkbabyns sambo läser att italienska fotbollsspelare rakar sig på benen för att de vill visa musklerna.
Minibabysarna kör med farmor och fyrhjulingarna.
 Vi går och tittar på Rolfs tjurar varje dag. Idag stod vi och tittade på när Rolf matade dem. Han har ca 50 tjurar ute. Han har 3 st. borta. De måste ha rymt för staketet var trasigt på ett ställe.
Idag gick vi in i lagården där det finns 12 kalvar. Fredrik for med ena benet i gödselrännan, så vi fick gå hem och duscha benen.
 Det är roligt att höra pojkarnas kommentarer. Johan har sett att de har som långa morötter under magen.
Igår var jag till Övertorneå, och som tur var hände det inget speciellt.
Den 5:e är Ivar och jag bjudna på födelsedagskalas, kl. 13. 15.

Det märks att pojkbabyn är hemma . Kylskåpsdörren behöver smörjas.

Han tror sig vara stor när han har vaxat bilen idag.

BM och Gunnar reste idag till Öland, men kommer tillbaka någongång i september.

 Nu ska pojkbabyn ut och skjuta ett magasin säger han. Men jag tror inte att han hittar magasinet.
Undras hur lillan i Göteborg klarar sig? Jag är litte orolig.
Babyn nr. 1 har börjat jobba den här veckan. Jag hoppas att baby nr2 vilar sig ordentligt.
Jag hoppas att alla småttingar omkring dem också mår bra. Se till att de inte sitter i solen för länge.
Baby Maxi i Göteborg mår säkert bra.
Man har inte stor lust att vara ute nu när det är så varmt. Man har inte stor lust för något egentligen.
Idag ska ja g ha stuvade makaroner och korv till middag. Jag har så fin sallad så den går åt som smör i solsken. Sallad från eget land, tomat gurka, röd och grön paprika, lök och honungsmelon. Ingen dressin bara lite salladskrydda.
Om ni har bra och enkla förslag på menuer så kom gärna med förslag.
Ska nu gå och köpa lite mera mjölk. Alla umebabysar dricker mjölk.

Hej svejs i lingonskogen (lite väl tidigt) Ha en skön dag.


Kommentarer
Postat av: Cessi

Den låter så god den salladen.
Typiskt babysar att dricka mjölk!!!!!!
Idag ska jag träffa isländskan vi ska dricka och äta gott hemma hos henne.Hon är bra , mycket br a på att laga mat.Har intes ett henne på ett år och hon åker tillbaka om en månad för gott.
Ska tänka på menyförlsag.

2006-08-01 @ 15:26:21
Postat av: Kronken

Tjabaaaaaah!

2006-08-01 @ 15:26:36
Postat av: Emma

Ni har att göra nu hör jag :-) ni skulle behöva en digitalkamera så man får se lite bilder :-)

2006-08-02 @ 10:15:47
Postat av: Erik

Vi har en digitalkamera, men batteriet behöver laddas. tyvärr har jag ingen laddare med mig. Jag förmodar att ingen av er i Kukkola-Karungi har en Sony DSC-W30 med tillhörande laddare?

2006-08-02 @ 13:40:58
Postat av: Öjä

ÖjäÖjäÖjäÖjäÖjäÖjäÖjäÖjäÖjäÖjäÖjäÖjäÖjäÖjäÖjäÖjäÖjäÖjäÖjäÖjäÖjäÖjäÖjäÖjäÖjäÖjäÖjäÖjäÖjäÖjäÖjäÖjäÖjäÖjäÖjäÖjäÖjäÖjäÖjäÖjäÖjäÖjäÖjäÖjäÖjäÖjäÖjäÖjäÖjäÖjäÖjäÖjä!

2006-08-02 @ 14:25:56
Postat av: elli

Vems kalas ska ni på??? Hur länge är Erik och hans familj hemma?

2006-08-02 @ 15:37:28
Postat av: emma igen

oj vad synd att batterierna var slut:-( hade varit kul att få se vad som händer där

2006-08-02 @ 18:29:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback