lMåndag

Ja, det känns verkligen att det är måndag. Man har ju varit på fest, vilken fest sen.
Det var roligt att träffa bekanta. så gjorde jag ju nya bekantskaper. Det var trevliga vänner som Katarina och Janne hade!
Det var ju lite förberedelser innan vi åkte till Karungi. Jag klippte Ivar, sen låste vi in fyrhjuling, gräsklippare mm. En del har ju blivit av med sina cyklar här i byn. Tänk om jag  blivit av med min cykel. Då har jag inte kunnat göra mina äventyrliga färder till Pellohallen, och då har säkert flera av mina bloggläsare blivit ledsna.
Jag saknade mina två minstingar. Jag fick klara mig med mina två äldsta babysar, minibabysar och minisarna. Minibabyserna påstår att deras mormor lärt dem saker, men jag påstår att dehar blivit självlärda i vissa saker. Tänk på det!
Jag tycker att festen kunde vara dagarna tre, fast då kanske man känt sig ännu tröttare.
Egentligen har jag väldigt mycket att skriva ,men jag får nog avgränsa mig lite.
Jag var väldigt trött när jag kom hem igår, men det var svårt att somna.
Idag har jag tvättat kläder, och varit och plockat 2 liter lingon. Lingonen var lite ljusa, men man kan kanske spraya lite rödfärg över dem,
Jag älskar verkligen att vara i skogen. Det var kvistar och stubbar och jag snubblade i ett, men jag höll fanan,förlåt lingonhinken högt så de klarade sig. Mina ben har skråmor och sår överallt.
Jag gick i ett stort spindelnät med en ganska ful spindel. Tänk om b-professorn och baby 2 varit med. Då hade det säkert blivit en väldig skogskonsert.
Jag väntar på att jag ska få en minis till. Det är spännande. Mina fem minisarna som jag har nu är jättegulliga.
Det som saknades vid festen var lillan och lillen. Annars var allt perfekt.Men jag hade väldigt sjå att se efter mina små som fanns på plats. De trodde sig vara väldigt vuxna när de var på fest men en mamma vet ju hur det är.
Nu får jag sluta. det blev ett ganska trist inlägg, men jag är ännu tröttare idag.
Hej svejs alla mina bloggläsare. ha det bra och sov gott.

Kommentarer
Postat av: Erik

Kan du inte förklara för lillan hur en björn låter?

2006-08-28 @ 20:53:50
Postat av: Cessi

....och kanske förklara för Lillen att den nallen han har i sängen inte är av samma slag som den man möter i skogen.
Det var inte alls tråkigt förresten ditt inlägg .
Det är det aldrig!

2006-08-28 @ 21:57:01
Postat av: Britt-Maria

Jag vill bara gratulera en viss person till att ha överlevt kalaset. Det är större att överleva än att fylla. Det blir ännu värre om tio år. Kram bm och gunnar.

Det är väl ok gunkael om jag tjuvar av din blogg för att hälsa lite till höger och vänster.

Jag håller med Cessi, dina inlägg är alltid roliga att läsa. Många kramar till er alla som läser detta och tar åt er.

2006-08-28 @ 22:44:19
Postat av: Kajsa

Tack för kramarna B-M!!! Mammas inlägg är aldrig tråkiga. Men jag föredrar att kallas silvret...för det är ju det jag är...eller hur bronset?

2006-08-29 @ 08:48:13
Postat av: Kajsa

Föresten så hörde jag att guldet fick ta del av mammis chokladkaka i lördags...ska ringa bronset om detta...

2006-08-29 @ 08:48:52
Postat av: AnnBritt

Det är tur att du finns och kan hålla koll på hela familjen. Jag ser fram emot nästa blogg...

Postat av: häxan1

Ha det så bra, hösten har kommit :-(

2006-08-30 @ 09:28:56
Postat av: Britt-Maria

Var är bloggaren? Nu har det varit tyst i flera dagar och mitt bättre jag är ute varje dag på nätet och kollar. More news!
Jag vill också ha chokladkaka och klappgröt och bullar och wienerbröd. Min kloka man sade häromdagen att nu längtar jag till Pello där det är tyst och lugnt och skönt och man kan cykla till byn och dricka kaffe och äta Guns goda bullar och filosofera med Ivar. Det är bara att hålla med.
Kram igen till er alla. Var är Elli?

2006-08-30 @ 21:42:39
Postat av: Cessi

Gud vad ni är gulliga du och Gunnar!
Det är nog så att man behöver ett Pello i livet med raggmunk , pannkakor och en Ivar som törstar efter nya engelska ord att lägga i till i sin vokabulär och en Gunni som har chokladgömmor och gräddar allt gott

2006-08-30 @ 22:55:05
Postat av: häxan1

Grattis "gammel Mormor"!!!!

2006-08-31 @ 10:07:14
Postat av: Annika

Grattis Mommo!!

2006-08-31 @ 13:26:46
Postat av: Lotta

Jag misstänker att du var i bålhinken i lördags även fast du förnekade det.. :)

2006-09-01 @ 15:30:01
Postat av: elli

Lotta! Klart att mamma var i bålhinken! Hon drack ingen bål utan åt bara av frukten, he-he!!!!!
Visst mamma är jag rolig????

2006-09-01 @ 19:18:03
URL: http://elli.webblogg.se
Postat av: Erik

Så förståndig Lillan är.

2006-09-02 @ 07:01:00
Postat av: elli

Är det inte dags för en ny story??? Nånting har väl ändå hänt sen i måndags!!!!!

2006-09-02 @ 09:16:31
URL: http://elli.webblogg.se
Postat av: Marina

Grattis kram till faster på födelsedagen

2006-09-20 @ 19:29:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback