Några dagar i ett litet russins liv.

Russinet , det är jag.Skrynklig och liten, Inget botox här inte.Det är ganska roligt att vara ett russin. Russin är gott och sött. Så syns det att man har levt,
Nog om russinet, ville hitta en originell rubrik.
Ivar har ju firat 75 år. Sista gratulanten kom i onsdags, så det var ett långvarigt firande. Har pysslat med lite av varje. I lördags bakade Seija och jag bullar. I söndags var det morsdag. mina småttingar grattade mig.
En av dem kom hit .Senare på söndag mellan 16.00-20.30 jobbade jag på folkan. Sålde kaffe. Seija hade blivit sjuk, så Viöla jobbade med mig. Vi fick mycket beröm för hur smidigt det gick.Jag tömde alla påsar av vienerbröd som jag hade i frysen. Det låg ju påsar överallt i frysen. Jag blev mycket förvånad när alla dom gick åt först. Jag tyckte att de var gamla. Det var ca 140 pers. med körerna inräknade.

 I går gjorde jag inget läste bara och slöade. Idag hade jag mycket på agendan. Hann inte med allt.Sa upp 2 prenumerationer ( spar 400 kr,per månad.) Sen arbetade jag i rabatten. Gödslade.Pappa har hållit på med ett däck till gräsklipparen i flera dar. Markus fixade det. Han åkte med det till Pasmas. Det var verkligen snällt. Det var så vackert väder i morse men nu öser regnet ner.jag hann inte göra allt ute som jag hade tänkt.Strykningen får också göras en annan dag.
Russinet hade inte så mycket at berätta. Drömmer om en BMX. Vad jag skulle fyga runt fri som fågeln. Jag undrar när turistsäsongen börjar. Tänker på mina affärer. Kan ju inte ut i regnet och söka spår efter älgarna.
Men jag kunde ju börja sälja kottar också. Det gjorde ju twinsen också, men jag tror inte att avansen var så stor.
Jag har ju pren. på 1 bingolott. Ivar brukar spela på den när jag inte är hemma. Han säger att om man inte vinner på den så får man ju skrapa den lilla rutan.
Vi ska köpa en gräsklippare som jag kan gå och klippa med en sån där självgående. Men hur ska det gå. Jag är ju självgående själv.
Hoppas att det slutar med detta regnande, så man får göra i ordning trädgårdslandet. Kul att Stenmark blev mästare, trodde inte att han skulle orka.
Slutar nu och säger hej svejs alla russin som inte är russin.

Kommentarer
Postat av: kajsa

Snällt av Markus! Strunta i kottarna mamma...ta å måla älgskit ist å gör sen halsnamd av dom hahaha

2011-05-31 @ 22:10:27
Postat av: Cessi

Här har det slutat med regnande nu efter många dagar , så nu skiner solen.

Härligt att wienerböden gick åt.

Verkligen snällt av Markus.

Det var en bra definition på russin

2011-06-01 @ 15:52:35
Postat av: elli

JAg älskar russin!!! JAg älskar mammam med!!!!

2011-06-01 @ 20:47:03
Postat av: Erik

Håller med Cecilia, bra definition på russin.

2011-06-02 @ 10:24:10
Postat av: Inger

Kan tänka mig att dina wienerbröd gick åt, de är ju supergoda! :)

Angående gräsklipparen - gör inte som jag förra sommaren! Jag klippte gräset hos mamma men glömde koppla in självgåendefunktionen så inte var det nå lättare inte!

2011-06-11 @ 22:55:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback