Ännu ett år har gått.

Ja, nu är året till ända. Det har varit tre jobbiga år, så nu hoppas jag att  det blir bättre framöver. Nu hoppas jag att sömnen infaller på riktigt . Det senaste halvåret har det varit si och så med sömnen.
Det har ju också varit ljusglimtar, när barn och barnbarn har hälsat på. Tack Katarina Elisabet Lydia och Sara, som var här söndag före jul och jobbade, med det ena och det andra. Så har ju Umeå familjen varit här. Det var väldigt ledsamt när de åkte. Killarna och jag har varit ute på kvällarna och spinkat efter älgar och andra djur.
Vi hade ficklampor och de tyckte att jag skulle ha piassavakvasten med. Det var lite genant för de åkte många bilar förbi. Idag har det varit tre älgar vid skogsbrynet, det är typiskt när spaningspatrullen inte är på plats.
Har tänt alla ljuslyktorna på trappan, och en massa ljus på köksbordet.
Har även varit på turneer till Pellohallen. Alltid händer något där. Mina svarta jeans har knäppe och dragkedja. Ändå gick jag mot något så att knappen gick upp. Jag märkte ingenting. Sen kände jag att byxorna "lättade". Jag gick  längs bak i affären bakom en hylla. Där lyfte jag upp kappan för att kunna dra upp och knäppa jeansen. Just när jag stod där kom en gubbe fram. Han tittade stort, sen försvann han illa kvickt. Han såg väldigt generad ut. Jag smög sen i affärren för att se när han skulle gå. När han gjort det gick jag fram och ut utan att handla.
Ja mycket ska man stå ut med. För att inte tala om vad ni som läser min blogg får stå ut med.Slutar nu med många kramar och ett tack för året som gått och önskar er ett riktigt GOTT NYTT ÅR.
Hej svejs  på skridskois. Sköt om dig Babyprofessor !

Blandade episoder.

Länge sen sist ? ni har fått villa ögonen ett tag från virrpottan.
Nu arbetar jag ju som tipsombud också, om ni inte visste det. En gån tappade jag tipskort och kuponger och kunder hittade mina borttappade saker lite här och där. En dag när jag postade en massa brev postade jag också tipset, alltså allt hamnade i postlådan. Ägaren till tipset var förstås arg, men det var jag också. Lämna in det själv så blir det rätt sa jag. Jag fick ju passa brevbäraren och be honom söka igenom posten och hygglig som han är så fixade han det. Egentligen helt onödigt, det var ju inget värdefullt. baggis alltså.
Jag har råkat tappa bort sparken också några gånger , eller råkat lämna den lite här och där.
Jag har varit ganska trött ,så det kanske inte är så underligt. men u har jag lugnat ner mig. Affärsägaren tycker att jag ska lämna in tipset på affären, han säger att det blir så dyrt att skicka det med posten. Hantrodde säkert att han var rolig.
Vädret är ju lite hit och dit, ibland varmt och halt ibland kallt och trögt , i skallen alltså. Jag känner mig alltid såvemodig när julen är här. tänker på dem somm inte finns längre.Gamla minnen dyker upp.
Har prata med min bror både igår och idag. Marina har smsat och det känns som en liten tröst.
Tomten har varit här och jag har nog varit snäll eftersom jag fick en hel del
paket. Just nu pågår en julkonsert på TV. Pojkarna leker med sina julkjappar. Har ätit så mycket så magen känns spreta ut i fyra hörn.
Får nu sluta med att önska alla som läser min blogg en RIKTIGT GOD JUL OCH GOTT NYTT ÅR. hoppas att ni orkar läsa mina rader och att ni kommenterar. Hej svejs bland tomtar och troll.