Kung Bore har landat

Ja , det är svinkallt 28 grader. Men Bore kan inte riktigt bestämma sig, han känner nog att jag är mycket arg, då blir han rädd. I dag ska jag skrämma iväg den kylige kungen.
Jag kommer att skriva lite om min barndom. När jag var liten (jag är inte så mycket större nu ) hade vi 1 kilos brödpaket. Jag kommer ihåg att mamma gjorde skrivbok av det vaxade omslagspappret. Hon klippte och syde ihop så att det blev som en bok. Det var mi morbror som gav uppslag och hjälpte till. Jag kommer inte ihåg vad jag skrev eller ritade i boken. Jag hade ju inte börjat skolan.
 Jag gick i en B- skola det innebar att det var olika klasser ex. 1,3 och 5. Den bästa tiden av dagen var när fröken läste ur Bibliska berättelser och samtal jag satt fashinerad. Det gjorde genom alla år. Jag hade inte riktigt tid att sköta mitt eget arbete när fröken läste för de små. Skolan var inget problem. Jag var väl lite osäker de första åren. Jag tyckte att jag var så ful. Jag hade ju en jättesöt lillebror.
Men till sist kände jag mig säker i kläderna. Det var ingen som satte sig på min näsa.Jag klarade av pojkarna. Ibland gjorde det ont inombords, men aldrig att jag visade det.
Vår fröken var ganska ovanlig. Hon lärde oss dansa hambo på rasterna. På rasterna lekte vi Björn. Vi sprang från ena kortsidan till den andra. Det var fritt vid kortändarna. En stod i mitten och försökte kulla oss. Han duttade oss på ryggen och sa Björn. En annan lek var jägare och hund. Några var jägare några var hundar och så var det villebråd. Man sköt villebråden med kottar. Ibland gjorde det ont att få ett kottskott, men det var ingen som gnällde. Vi lekte alltid tillsammans pojkar och flickor. Det var fegisar som gav sig på andra, de tordes inte vara med i lekarna när det blev för livligt.
Man hade ju alltid klänning. Jag var väldigt kobent och mina underbyxor nöttes fort. Ni förstår säker att det blev intressant för pojkarna när jag klättrade i träden eller om jag ramlade. Min mamma blev rent förtvivlad över mina trasiga underbyxor. det blev fort hål i dem. Nu blev det här lite väl långt inlägg. Det kommer mera......
Får nu avsluta med kyliga hälsningar, men varma från hjärtat. Hej svejs alla mina babysar och alla övriga. Kommenter om ni tycker att det är något att kommentera. Jag tycker att det är roligt när ni hör av er på min blogg.

Så ska det låta

Vilken rubrik! Jag har det programmet på TV. Jag är verkligen irriterad på Carolin av Ugglas. Hon ser ut som en spindelapa och gör sig till. Så därav kom rubriken. Annars har det inte hänt så mycket. Temperaturen växlar ibland plusgrader och ibland smällkallt.
Det blir ju lite snöskottande. Ibland hinner jag inte ta på mig ordentligt efter min innepaus. Det hände för ett tag sedan . Jag kämpade med den stora "plogen". Tyckte att det kändes så kallt om benen. När jag kollade vad det var såg jag att mina jeans har åkt ner till fotknölarna. Jag fick väldigt brått att gå in och fixa det. Jag stod ju mitt på vägen med plogen.
Igår var jag till Övertorneå, och naturligtvis hade jag tappat en vante i bussen. Det såg jag först i morse.
Jag har varit väldigt trött ett tag men nu har jag återhämtat mig.
Har börjat så smått ta bort julen. Granen har jag inte bråttom med, den tappar ju inga barr.
Jag har städat vardagsrummet och innan jag lägger mig så tar jag köket. Våra middagar har varit väldigt lätta. Min väninna har nämligen kommit med middag till oss flera dagar. Det ni. Jag börjar bli lat.
Bokbusen var här i tisdags men jag kände mig på dåligt humör så jag lånade bara några. De hade inga bra böcker heller.
Mina bingokvällar börjar gå med vinst. För två veckor sedan vann jag 415 kr. och nu i onsdags vann jag 550 kr.
Jag tycker ändå att det är roligt med bingo, för man träffar mycket folk, det bli liv oc rörelse. I nästa inlägg ska jag börja berätta om min skolgång bl. a.
Jag hade inte så mycket att skriva om nu .Jag tänker mig att detta blir ett ganska tråkigt inlägg, men jag vill ju inte berätta om alla min fadäser. Då blir ni väl oroliga eller skäms. Blev ni nyfikna nu? Det var meningen.
Ha det gott alla mina barn, barnbarn, barnbarnsbarn och alla övriga.
Kommentarer är önskvärda. Får jag det så kommer jag igång på riktigt. Hej, svejs i vintermörkret. Men det ljusnar ,det har redan börjat.

Äntligen......

kommer jag igång med ett nytt inlägg. Jag är lite seg som ni säkert märker, men gamlingar är ju lite sena i starten. Ja, det har ju gått några dagar sen sist. Vädret är mycket omväxlande, 20 gr kallt ena dagen, några plusgrader andra dagen. En del människor är likadana, med olika åsikter från den ena dagen till den andra. Ingen i mi bekantskapskrets, men titta på politikerna!
Jag har varit i Karungi i helgen och det var mycket trevligt. Det är roligt att träffa några av mina babysar.
Det var ju dop. Joannah och Peter döpte lille Algot. Vet ni vad , Algot skrattade högt åt mig. Jag blev utskrattad! Undrar vem hantror att jag är? Jag ser nog lite kufisk ut.
Jag har varit på mer än 20 dop . Rekord va! Det är ändå alltid som nytt varje gång. Det var andra dopet inom några månader. Det är ju inte länge sedan Anton döptes. Föresten så försökte han Anton alltså bita mig.
Jag får ju träffa alla trevliga människor i samband med dop.
Efter dopet åkte jag, Elisabet, Katarina och Lydia till Ikea. där gick vi runt och tittade och sen gick vi och fikade.
Jag saknar ju pojkbabyn och b-professorn. jag kommer inte att skriva på ett tag . Jag åker till Stockholm på onsdag.
Jag har inte så mycket tid att sitta vid datorn, jag lånade 29 böcker före jul och har en bok som jag inte är riktigt färdig med. I morgon kommer bokbussen. Då ska jag inte låna något, det stjäl ju så mycket från min tid.
Jag har inte städat bort julen än. Vi har ju plastgran som inte barrar. När jag hade riktig gran räckte julen till påska. Det gick ju bra för alla barr var borta , så det spreds inte runt när jag hivade ut den.
Det var ju på grund av lättja. Det var många som hade väldigt roligt åt mina julgranar.
Nu har jag svamlat nog . Ha det bra i blanväderskogen ! Hej, svejs!
Väntar ivrigt på kommentarer. Går inte alltid att kommentera era bloggar, ber om ursäkt!

Äntligen

Ja äntligen kommer jag igång igen. Tänkte summera året som gått, men alla vet nog vad jag eller vi hunnit med, så ni orkar säkert inte gå igenom det en gång till.
Egentligen tycker jag att det varit ett tungt år. Jag kan inte förklara varför. Det har lättat mycket när mi minsta flicka kommit upp lite då och då. Sen när andra barn och barnbarn och barnbarnsbarn varit på besök. Jag tror att det är lite för stillsamt och allra helst vintertid. Jag tycker att det är roligt att se en massa människor. Jag gillar fester och har roligt trots att jag är en torris. Vi har ju spelat lite teater och det var en av höjdpunkterna.
Ja skulle jag skriva allt som hänt det här året skulle det ta flera dagar.
Eriks familj var hemma under julen, och det var ju roligt.
Det här med jordvärmen har varit jobbig innan det blev färdigt.
Till råga på allt har tvättmaskinen pajat. Typiskt.
Igår tittade jag på Robbie Williams, Jag tycker att han är ganska cool. Sen var det ju Roxetteintervju.

Jag har nog hunnit med lite "gjort bort mig" men det lämnar jag till en annan gång.

Trodde nästa att Ölandstokarna skulle komma förbi, men de skulle säkert frysa rumpan av si g i den här kalla byn.

Känner mig inte så kreativ som jag borde, har säkert ätit för mycket.

Något mer skriver jag inte i kväll. Mest ville jag önska alla ETT GOTT ÅR detta 2007. Tack alla trevliga bloggare för era comments.
Ha det bra snart kommer vårsolen !