Ljuspunkter och solfläckar

Nu tycker ni säkert att jag har valt en underlig rubrik, men ni som känner mig vet att jag är lite underlig. Den här tiden är den värsta jag vet. Man tänker djupare än vanligt ibland lite dystert. För en mamma är det dystert när det händer barnen med familjer,något. Sen går det aldrig att dölja saker för sin mamma, kom ihåg det. Man skonar inte, för känslan ligger och gnager till dess man vet vad det är.
Nej usch, vad tradigt det låter. Idag har jag varit till Övertorneå, solen lyste utan fläckar, och konstigt nog framträdde en regnbåge. Jag har aldrig sett en regnbåge på vintern. Har ni?
Jag har ju varit nere för Lövbiten har gjort KK, men till min glädje så öppnar den i morgon, jag kunde hoppa högt i tak.
Men tråkigt att Pellohallenchefen slutar. Det blir Minna och Emma som tar över. De har ju jobbat på Barnens hus i Happis.
Nå jag bakar lite då och då som ni vet. En dag under min bakprocedur skulle jag göra minturisttur till Pellohallen. Jag hade bråttom, jag behövde mer strösocker till mitt bak.
När jag kommit till överfarten till Finland, tyckte jag att det kändes så konstigt om huvudet.
Jag tog mig om huvudet, naturligtvis hade jag min fula klut på huvudet. Jag vände om, jag hade spark. Efter många om och men var jag redo att ta hand om min deg. Hur tror ni det såg ut?
Jag hade satt degbunken lite på sniskan , degen hade runnit mellan spisen och bänken, Det blev rengöring minsann. Jag var arg och tänkte kasta hela degen i slasken.
Tänkte göra en massa annat också men jag iddes inte göra något, tog en bok och smygåt lite godis. Efteråt kändes det mycket bättre. I morgon ska jag baka saffransbröd och städa pyttelite så att jag kan sätta fram lite advent.
På tisdag blir det roligt då jag åker till Haparanda, jag skulle kunna klä mig lite originellt, det skulle liva upp i bussen och även döttrarna. Haha.Föresten så härjar renarna fortfarande här omkring.
Hej svejs bland stjärnor och planeter.! Comments please!

Renar, grenar ikoner, skrivbord microsoft word

Det var väl en rubrik som heter duga. Egentligen borde jag heta tjorven. Jag har tjorvat med datorn mer än vanligt. Skrivbordet ser ut som bränd risgrynsgröt. Skrivprogrammet har jag lyckats radera, men skam den som ger sig . Jag har fått fram ,så nu kan jag skriva de eländiga protokollen. Jag hoppas att jag får besök av någon som kan göra det lite vackrare på mi dator.
Min nya mobil har jag inte heller lärt mig ordentligt, det är för sent att lära gamla hundar sitta.
Jag är ju inte precis en hund, men skälla kan jag. Allra helst när renarna invaderar närområdet.
Jag har varit hundpromenad i 14 dars tid ca en timme varje förmiddag. Varje gång jag skulle iväg på promenaden så tog jag med mig en käpp för att slå ihjäl renarna om de kom i vägen.
Sista gången jag var med hunden tittade jag vid Sveas trappa (det är hennes hund) där låg en hel rishög. Jag plockade med mig dom , för tänk om hon skulle förstå att det var jag som lämnat dem.
Annars är det rätt lugnt. Jag stickar ,stickar och stickor. Man kan säga att jag får stickor i händerna så fort jag sätter mig.
I morse var jag ute och grälade med en ekorre. Högt och tydligt. Det är roligt att retas med kurren. Han gömmer sig bakom trädstammen och kikar då och då fram med sitt tofshuvud och är jättesöt. Men till saken hör att jag stod och grälade och tjafsade och hör en som ropar: Varför är du så arg? Det var en motionär och jag iddes inte svara.
Nu har det hänt igen! Höll på att tappa mina jeans på Pellohallen. Det är moderna gamla jeans med VÄLDIGT låg midja. Det känns ju inte om man stängt dem eller inte, men jag gick bakom en hylla och hann fixa det innan någon märkte det.
2 dec. åker med PRO till Haparanda. Egentligen är det inte PRO, man sätter ett A mellan R och O Fattar ni? Man är ju inte så lastgammal.
Slutar med kramar och hälsningar till mina barn , det bästa här i livet!
Hej svejs lustigkurrar! Comments please!