Semlor ochSelmor

Det var lite krångel innan jag kom fram till min blogg.
Jag såg ju på Melodifestivalen i går, jag tyckte att den var lite sämre än förut, men jag ska skriva vad jag tyckte om den.
Att E:M:D vann var ju väntad. de är ju rena tjejfavoriter. Nog är de bra, men jag tyckte att de var väl så perfekta. Velvet var inte så dålig. De röda rävarna var förskräckliga, men det är sådana grupper som brukar slå i Europa.Hon som sjöng på grekiska fick ju internationella juryns röst. Maja Gullstrand sjöng här för mig själv och hon passar bäst för sig själv.Molly Sanden´ har en mycket vacker röst.
Säga vad man vill om BWO så var de faktiskt bra, dessutom hade de ju på sig anständiga kläder.
Mikael Rickfors sjunger väldigt bra, men han skulle nog inte göra sig ute i Europa.
Jag följer med Festivalen därför att jag har bra nytta av den när jag löser Melodikrysset.
I lördags bakade vi semlor i bagarstugan. Det var bara 10 grader där, men det blev lite varmare eftersom.
Alla semlor gick åt, och många blev utan, men vi tordes inte tai så mycket så här första gången.
Selmorna då , ja vi fick ju in en massa Selmor, dels med lotteriet och dels med semlorna.
Jag har stickat ett par sockor åt Ivar denna vecka, och redan börjat med ett nytt par.
Det har drivit och blåst väldigt i helgen. Har varit ute och putsat gården lite.
I går när sändningen kom från Leksand och jag såg musikgruppen som uppträdde i början, blev jag jätteledsen. Jag kom ihåg spelstämman i Bingsjö och vistelsen i Leksand. Där var mamma Ulf och Sonja
 och Steve alla är borta.Nu har jag bara en bror kvar. Släkten på min sida har decimerats kraftigt.
Så till sporten. Jag tycker om att titta på sport. Jag blir mycket irriterad , när kommentatorerna säger det var bra och då har personen i fråga kommit exvis 6:a. Bra är bara dom som fått medalj. Sen kommer journalisternas naiva frågor: Hur kändes det under loppet, hur var sista stigningen, hur känns det nu ocv.
Tänk efter och lyssna nog är det dumma frågor alltid. Men de får väl betalt per fråga kanske.
Nu får jag väl hejda mig i mina klagomål, men om man inte har något särskilt för sig så blir man en ordmärkare.
Van i alla fall 100 kr på Bingolotto, fast jag har blivit lite trött på Lotta E. Se där surkärring igen. Men ni som känner mig vet att jag nog är en ganska glad människa.
Imorgon ska jag gå ut med Sveas hund ,Carina är sjuk.Jag har varit ute med honom idag också.
Nu känner jag att Jon Blund snart kommer på besök, så jag får väl önska alla mina stora och små babysar en riktigt god natt. Ja, hoppas att alla ni andra också får en angenäm natt och morgondag.
Hej svejs i snösvängen.

Vanlig vardagslunk.

Inget speciellt har timat, utan dagarna har varit precis vanliga. Ja, jag har lyckats ha förkläde på mig på Pellohallen. Några kunder observerade det, en sa ja, det värmer ju. Det var nämligen kallt den dagen.
Det har ju snöat en hel del så det har varit lite utejobb. I dag har det snöat igen. Jag tycker att det räcker nu med snö. På lördag ska vi baka semlor på bagarstugan. Hoppas att många beställer, vi behöver pengar till verksamheten.
Jag säljer lotter också för att få in medel. Har sålt 48 vid det här laget. Vi har gjort i ordning för flera lotterier. Vi ska visa att vi klarar av Bagarstugan, den hör ju liksom ihop med byn.
I kväll har jag följt med Melodifestivalen. Jag tycker att det var rätt låtar som kom till Globen. Blev lite besviken på Jennifer Brown. Hon kunde nog åstadkomma lite bättre. Amy Diamond sjunger ju bra, men jag tycker att hon har lite outvecklad röst. Systrarna Pävirintas låt liknade Abba.
Ja nu har ni hört experten.
Jag tycker att vintern är väldigt lång och tråkig. Man måste pälsa på sig så mycket när man ska ut. Håret blir så tillplattat, man vill ju vara fin. Kan inte kommentera alla bloggar vet inte vad jag gör för fel.
Har en massa storblommande amaryllisar. Folk kommenterar dem. Jag talar ju om att de kommer från Trädgårdsmästaren i Karungi.
Just nu stickar jag sockar av grått yllegarn som Ivar ska ha. Tycker om att brodera, men det är så lätt med stickning,man kanse på TV samtidigt som man stickar.Ska nu göra mig i ordning för att gå till sängs. Sov så dåligt i natt. Den åkomman är det många gamla som lider av. Det blev ett ganska tråkigt inlägg den här gången, ni kanske inte orkar att läsa den. Föresten det har varit mycket sport på TV i dag och det har jag naturligtvis sett. Tycker speciellt om att se på skidskyttet. Det är spännande när de bommar(lite elakt väl)
Jag ger fåglarna mat varje dag de är riktigt glupska, håller på med andra 25 kilos säcken med solrosfrön. Det är ganska kul att se på fåglarna när man inte har något annat för händer.
24 februari är det Mattias. Hemma brukade mamma säga, Mattias med sitt blida skägg lockar barnen bakom stuguvägg. Det ska nämligen droppa från taken den dagen.
Det blev inte sängen så snabbt.
Hej, svejs blan snöflingor och norrsken. Kommentera: