Veckoscema.

Eftersom veckan är fulltecknad vill jag naturligtvis visa vilken betydelsefull person jag är. Börjar med söndag. då kom Katarina, Janne och Kasper hit, utan att jag visste något innan. Elisabet störtförkyld därhemma i Kukkola. Dessutom Åke också hostig. Han fyller år idag, och jag hade önskat att han fick vara frisk. Hoppas att ni snart kryar på er.
Det var roligt när granvikarna var här, fick också ett oväntat telefonsamtal från Katarina NÄR HON VAR HÄR!
Söndagkväll hade vi stickcafe som var givande. Vi hamnade ialla närvarandes stjärntecken. Nästa gång ska det diskuteras om våra horoskop. Vi hann sticka ändå.
Idag har jag tvättat strukit och putsat gården här ute. Det är viktigt att det är fint ute. Dessutom har jag haft studiecirkel, mycket på en dag.
Tisdag: bokbussen kommer! Härliga tider! Sen ska jag bädda rent i sängarna och tvätta.
Onsdag baka till bingon servera på bingon.
Torsdag: Årsmöte, viktigt för mig att vara där genom att jag sagt upp mina uppdrag i styrelsen. Måste ju se till så att de inte väljer mig. Så måste jag väl bli avtackad!Haa haha.
Fredag Övertorneå ärenden.
Lördag : Seija och jag ska baka semlor till försäljning. Söndag gör jag ingenting, kanske.
Vad som kommer att hindra mig är idrottssändningarna på TV, samt bokbussens böcker.
Jag gör et s. k grovschema, som jag måste försöka hålla. Visst är jag beundransvärd! Kramar till barn med respektive, barnbarn med resp. samt, barnbarnsbarn samt övriga.
Idag första antydan till vår med sol och takdropp.
Hej svejs i vårsolens glans.

I vinterns kyliga dagar.

Ja, kyligt är det minsann och jättetråkigt. Såg på Bingolotto i kväll, där det handlade om alla hjärtans dag. Moije var där och en hel del hjårtebarn. Moije jobbar med hjärtebarnsföreningen, han har ju själv haft en hjärtinfarkt. Barnen bjöds på hjärtebakelser och hjärtebarnsfonden fick 10 000 kr från bingon.
Pro ( skäms nästan at visa att jag är en PROare) bjuder medlemmarna på kaffe ,smörgås och annat doppa
i morgon. Vi bestämde att vi skulle göra det på Alla hjärtans dag. Vi var några som dukade och gjorde smörgåsar i dag. Det kommer 5 gummor från Lankojärvi som ska underhålla lite. Allt blir på folkan, men så kallt som det är kommer det säkert inte nån.
Har snart läst alla bokbussens böcker. Läser nu Geraldine O``Neill: Lyssna till ditt hjärta, Tara. Lättläst!
Före den läste jag en mera tungläst bok :Tony Judt : Minneshärbärget. En självbiografisk bok. Författaren hade ALS.
Om flera veckor kommer Lillan hem. Hoppas att det börjar våras bland bergen då.
Är inte så intresserad av Melodifestivalen men brukar titta på den ändå. Det är bra att kunna en del när man löser Melodifestivalen. Förra vecka var verkligen botten. Danny vann bara för att han är poppis, men det var en sunkig låt.
Den här gången var den något bättre, men ingen som jag fäste mig vid. Man måste ju också tänka på vad som slår utomlands. Jag tror att Sverige har spelat ut sin roll. Försökte att "mässa "med Elisabet men det gick inte.
Annars är det sporten på TV som intresserar mig , sspeciellt skidskytte. Inte är isbanan spolad heller så att jag får träna curling. Det går ju bra med en piassava och så skall jag sticka en slag boll som jag kan sopa iväg.
Men det är nog för kallt att idka sådan träning får vänta till dess det blir varmare.
Nu har jag torrats så länge så jag får väl sluta.
Hej svejs i vinterkylan! Jag tycker att det är väldigt snålt med kommentarer. Skärp er!