Två små troll bodde i ett såll.

Trollen bodde inte ens i ett såll, de bodde i skogen. Igår var Seija och jag ute för att plocka svamp.Det regnade inte så mycket när vi for dit. Vi var så ivriga att söka svamp så vi märkte inte att det regnade mer och mer. Gick under något träd så kom det ännu mer vattaen. När vi var färdiga var vi dyngvåta. Allt var blött. Det formligen rann vatten från oss. Men vi hade roligt. Väl hemma var det att dra av sig alla våta paltor. Det var svårt. Sen ta itu med svampen.
Alice kom . Hon sa att hon hade väntat si se en Ior. men det var tvärtom. Jag var glad. Annars är jag en riktig Ior nu när det börjar bli mörkt och regnet öser ner,.
Ikväll har jag varit och förberett för Loppis i morgon. Det blir sista för ett tag. Har fått in en del nya saker , gamla men nya för ett Loppis. Muraren har varit där och lagat ugnen, så jag torkade av golvet lite. Jag tycker att det är så roligt att sköta om Loppisen. Otur att det har regnat så mycket idag också, annars har trollen varit i skogen idag också.
Jag har plockat ca 10 liter lingon. Det är så underbart att vara i skogen när det är vackert väder.
I fredags skulle jag följa med Ivar till skogsranden med en stol så att han kunde sitta och vila. Vad fick jag se ett hundratal renar på ängen. De stångades och brummade och jag var rädd och hade ont i magen.
Till sist så kunde vi skrämma bort dem, men magen blev inte bra med en gång.Usch för dessa vidunder.
Har tänt alla lampor som finns, det känns redan bättre.
Idag har jag gjort kycklingsoppa, jag har komponerat ett recept som är olika för varje gång.
På tisdag skall Ivar till Kalix för ögonundersökning.
Det är väl att börja med potatisen på måndag.Ivar äter dopp i kopp då och då. Jag förstår mig inte riktigt på dena maträtt. Jag mosar smöret med potatis och lök. Det är mycket enklare. Det var något om vad som hänt senaste tiden . Den 16:e kommer lillen. Det blir skoj. Har tänkt åka med honom till Haparanda när han far.
Nu måni alla som läser mitt inlägg ha det bra. Hej svejs bland svampar och lingon.