Pytt i panna.

Ja det här blir verkligen Pytt i panna eller Hänt i veckan. Måste opponera mig mot Elisabets förslag att ha broddar. Det har man ju inte i curling. Solen har varit på ett kortare besök idag. Har "julat" ett rum och skulle helst vilja sitta där hela tiden, men då är det fara värt att dammråttorna söker sig dit, men de kan ju vara riktigt söta. Det är visst råttinvasion ute i naturen. En del matar inte fåglarna , för att de är rädda för råttor.
Renarna är värre ohyra, fast Marina tycker att det är värst med spindlar för de är inomhus. Jag gillar att se på spindlar och så utrotar de en del andra små ohyror som man kan ha inne. Jag tror att jadg är lite ålderdomlig i mitt språk enligt ungdomarna. Jag trodde att "det suger" är något bra men Johan upplyste mig om att det inte är det.. Nu ska allt vara "fett bra" eller grymt.Och mycket är liksom.
När man kommer upp i de äldre tonåren kommer en del krämpor. När jag beklagade mig över dålig syn, säger Ivar . inte är det så dåligt när du kanträffa potatisen under jorden, men där hjälpte nog Selma till.
Min dåliga syn ja, glömd glasögonputsning.
När jag städar hittar jag alltid något som jag fastnar i. Därför tar det lång tid för varje rum. Mitt motto är börja i tid.
Det börjar mörkna därute, usch för november! Ikväll har vi stickcafe, hoppas att det kommer några. Förra gången var det bara Seija och jag. Vi hittade äg som var stämplade i början av februari.De hade stått där i kylen. Vi gick ut och pangade dem,6 st. det var roligt. När vi var på väg hem gick vi för att titta på de pangade äggen. Alla var bra ingen lukt, de såg alldeles nyköpta ut. Hönsen hade säkert vaccinerats mot fågelinfluensa. Varför kallar man svin och fågelinfluensa för pandemi. Varför inte säga kalori eller något liknande. Nej nu får det vara slut på mitt svamlande. Hej,svejs!

Kommentarer
Postat av: Kajsa

Marina har alldeles rätt!

2010-11-14 @ 23:07:43
Postat av: Emma

Du är så rolig mormor:-)skrattar så jag får ont i magen:-)

2010-11-16 @ 08:51:22
Postat av: elli

Men usch, så ni slängde ägg!!!

2010-11-17 @ 09:37:40
Postat av: Erik

Ålderdomlig och ålderdomlig, en del ungdomar lär ha börjat tilltala folk med ni, det tycker iallafall jag känns gammeldags.

2010-11-17 @ 21:54:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback