byxproblem.

I dag är det så varmt att man behöver inte ha några problem. När det var som kyligast kände jag att jag måste ha strumpbyxor under. Jag skulle till Pellohallen, så jag tyckte att det var bäst att klä sig lite bättre.
Sagt och gjort. Jag har ett par vita tajta strumpbyxor. Tog på mig dem , och sen på med skor och jacka. Just som jag varutanför på väg att grensla cykeln kom jag på att jag inte hade några ytterbyxor. Sprang in och Ivar börja skratta och sa att jag såg ut som Iprem mannen, och det gjorde jag verkligen. Tänk om jag farit till affären i den munderingen!
Dagen före skulle jag till bagarstugan på eftermiddagen. Skulle sätta mobilen i fickan men hittade ingen ficka. Till sist fick jag se att jag satt byxorna bak och fram, knytbanden satt på baksidan. Jag tyckte att byxorna satt lite obekvämt hela dagen, och där var felet.
Midsommar har kommit och gått. Jag har haft kärt besök av barn och barnbarn.
Man känner sig lite deppig när man vet att man går mot mörkare tider, men ännu så får man njuta av solen. Igår åkte Ivar och jag buss till Övertorneå. där åskade det och regnade.Jag har världens gulligaste storspovar här. De är i olika storlekar. En del ser ut som kycklingar. Jag brukar prata med spovarna för att göra dem lite tamare.Men de har vist plockat upp en del fröer ur landet. Det saknas en del växtlighet där.
Ska nu försöka kratta lit i potatislandet, regnandet har gjort att det kommit lite ogräs.
I dag har Seija, Anita och jag varit i Bagarstugan och plockat och städat lite. Nu ska vi skura golvet och putsa fönstren så det blir fint till loppisen.
I morgonkväll ska jag med Alice på bingo till Juoksengi. Hoppas att hon har bra fika med.
I går såg jag rådjur på ängen. Har nog inget mer på hjärtat så får väl sluta. Det kom många kommentarer i mitt förra inlägg, hoppas att det fortsätter. Hör ni provade ni med blommor under kudden och skor under sängen i midsommar? Såg ni i så fall er tillkommande ?
Hej, svejs bland inande myggor och surrande humlor!

Kommentarer
Postat av: Cessi

hahahahahahahahahahahahahahaha !

2009-06-24 @ 23:43:10
Postat av: elli

Jag behövde inga blommor under kudden. Jag har ju när jag var ung hållit på att pussa en massa RIKTIGA grodor allt för att fåmin drömprins.

Och se!! JAG fick han!!

2009-06-25 @ 21:38:47
Postat av: Kajsa

Elli bara tror att hon fick drömprinsen..hehehe...det var ju jag som fick han! Tur att Iprenmannaen är så intelligent...

2009-06-26 @ 18:39:55
Postat av: Anonym

hej! =) kikar in

Postat av: Kajsa

Elli blir nog jättelessen när hon får höra att det var jag som fick drömprinsen...:-)

2009-06-26 @ 20:32:59
Postat av: kajsa

eller var det mamma som fick drömisen?

2009-06-28 @ 23:45:28
Postat av: Lotta

Hahah tycker det räckte med ett par strumpbyxor, tänkt vad karlarna i byn skulle få spana.. ;-)

2009-07-02 @ 08:51:34
Postat av: Erik

Brevet till Fredrik har kommit fram.

2009-07-03 @ 21:31:14
Postat av: elli

Vilken fin dag det blev idag!!!!

2009-07-08 @ 19:49:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback