Blandat.

Nu är jag här igen, länge sen sist. Vi har ju haft stekhet sol ganska länge. Jag har jobbat i trädgården nästan varenda dag. Det var ju lite jobbigt.
Men nu är det skyfall hela dagarna. Åska söndag måndag och tisdag. I söndags var det riktigt hård åska likaså l går.Jag blir alltid lite nere när det är sånt här regn och tänker på att det blir mörkare och mörkare.
Har läst och löst korsord de här blötdagarna. Idag har jag förstås strukit en stor tvätt. Återigen tog jag fram elvispen istället för strykjärnet. Först när jag skulle fylla i vattnet upptäckte jag att det inte var strykjärnet.
Några dagar har jag varit till skogs och plockat blåbär. Inte så mycket deträckte till blåbärspannkaka och muffins. jag har redan konsumerat muffisen och pannkakan.
Har haft loppis på söndagarna mellan 12 och 14.00. Även nu på söndag.
Det har varit på något vis en rörig sommar, men jag har ju fått träffa barn och barnbarn och barnbarnsbarn och det är ju små glädjeämnenBM och Gunnar har satt upp studsmattan. Det finns ju en hel del småttingar som kam utnyttja den. Jag var så stolt och tog mig upp på studsmattan. Robin sa farmor du hoppar ju inte du bara gungar, han såg nog fel. Lillan har jag ju inte fått träffa på länge, men kanske till jul. Lillen kommer några dagar i höst för att hjälpa till med allehanda saker. Jag vet ju inte när det behövs som bäst.
Ett av barnbarnen har ju gift sig. Det skulle ha varit roligt att vara där men är man gammal så är man.
Sötnosen Pontus fyller år på fredag. hoppas han får en fin dag utan tomtebrus.
Tänker ta någon heldag till Happis framöver. Jag åkte ju dit med Erik, men man måste nog ha en heldag för att hinna gå igenom allt.
Jag har målat sparken blå, då syns den på vintern om jag råkar glömma den någonstans.
Idag skulle mamma haft namnsdag, det känns lite tomt. Lydia har ju namnsdag i dag, det känns bra.
I morgonkväll är det bingo i Juoksengi. Det är roligt och avkopplande, manträffar många människor där och så är det ju Alices mackor. Tror att jag säger godnatt nu .
Hej, svejs alla regnprinsar och prinsessor.


Kommentarer
Postat av: elli

Fy så gott med blåbärs muffins. I dag skiner solen här och det är varmt och gott. Tycker att sommaren har vart intensiv. Men det känns att jag haft ledigt. Känner mej utvilad och det är bra.

2009-08-13 @ 09:30:05
Postat av: Lotta

Jag tycker det är trist att jag inte hann komma till Pello och hälsa på, men jag antar att i förstår varför. :-) Ses nästa gång jag kommer upp! Kram

2009-08-15 @ 16:51:37
Postat av: Cessi

Alice mackor skulle jag också vilja träffa .

Vad fint med en blå spark.

Längtar till dig och pappa.

2009-08-16 @ 13:19:07
Postat av: Kajsa

Pontus saftkalas gick jättebra! T om mamma skulle ha haft roligt här! han har såna härliga och fina kom,pisar!

2009-08-16 @ 22:25:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback