Marknaden samt djur och natur.

Jag har i många år funderat vem marknaden är. Amerikanerna tycker ju inte att de ska belastas med högre skatter utan marknaden ska sköta finanskrisen. Är marknaden av amerikanskt ursprung, kanske någon annan nationalitet. Första gången tyckte jag att markanden var en grå eminens. Men den kan ju vara en kvinna också.
Jag tycker inte om marknaden den verkar ha så stor betydelse att jag stackars människa blir en fluglort.
Jag skulle vilja möta marknaden och göra en riktig intervju och fotografera.Jag tror att m är tråkig och feg. Nåväl jag får väl sluta att fundera det skapar bara fler rynkor.
Idag har jag krattat och gjort fint i potatislandet, men det var ett styvt arbete. Under tiden jag arbetade där gick jag till stranden. Där var det ett svanpar som tränade sina fyra ungar. En förälder de fyra små gråbruna ungarna och sen den andra föräldern. Jag har inte sett svanungar förut och tänkte osökt på Den fula ankungen.

Djurlivet fortsatte. Jag tog mig en cykeltur till Pellohallen och såg då en stor älg på vår äng.
Skyndade mig till affären  för tänk om älgen kom närmare!
Hemma igen tog jag kikaren och gick ut för att titta. Då var älgen där med två kalvar. Det såg ganska roligt ut när ena kalven stod på fram knäna och betade. Stod och tittade en lång stund och tänkte gå in igen. Då såg jag något annat som rörde sig . Kikaren för ögonen . Jo ett rådjurskid med två små söta kalvar,. Där var det sex djur tillsammans på vår äng.
Bilar stannade och tittade . Ja bilarna tittade förstås inte, men passagerarna.
De undrade förstås vad jag tittade efter.
Nu ska jag fråga efter gammal t bröd och frukt på Pellohallen.
Det var så roligt att titta på alla djur så jag hade inte tid att känna hur svinkaqllt det var.
Inga incidenter denna gång. Men ni som vet var jag brukar mata djuren kan ju tänka sig detta cenario, Jag skyndar mig över vägen utan att ha knäppt jeansen ordentligt så just som jag kom in bland träden ramlade jag, snavade alltså på mina nerhasade byxor. Tur att det var på sidan av vägen.
Slutar nu i förhoppning att ni ska finna nöje i mitt inlägg. Kommentera gärna.
Hej svejs bland lövhögarna!

Kommentarer
Postat av: elli

Vad fantastiskt kul att det är sånt djur liv på ängen!

JAg kan också se mamma stå på näsan där!!!!!

2008-10-02 @ 18:26:32
Postat av: Cessi

mycket välformulerat om "marknanden", vem kunde sagt det bättre?

2008-10-02 @ 21:41:46
Postat av: kajsa

men inga renar??? Tusen tack för att mamma tog hand om J och P i lördags!

2008-10-06 @ 21:11:01
Postat av: Erik

USA är ju ett relativt nytt land och marknaden är nog äldre än så, t.o.m äldre än hansan.

2008-10-07 @ 19:48:37
Postat av: Kajsa

Grattis i förskott mamma!!! mamma har ju vart mamma i 49 år i morgon!

2008-10-08 @ 22:36:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback