Bregott och cykelakrobatik.

Hej igen ni alla lata kommentatorer!
Ja, ni undrar säkert vad det finns att skriva om Bregott. Det finns en hel del, det är gott , man bör se till att ha det hemma osv. Det sistnämnda trodde jag att jag fixat. Jag såg en Bregottask i kylen och sa till Ivar, jag har en extra ask i kylen , vad skönt då slipper jag köpa. Jag åkte till Pellohallen och köpte mjölk och bröd.
När jag kom hem sa Ivar titta i Bregottasken, det är bäst att du går till affären med den. Jag öppnade asken. Gissa vad det var? Jo det var vitkålsstuvning som jag glömt att jag hade. Den hade stått i kylen några veckor. Den var inte sur eller så. Ivar hade tänkt ringa till Norrmejeriet och affären för att påpeka felet, för han trodde att det var Bregott som det var något fel på.
Nå jag fick ju cykla iväg och köpa en ask.
Apropå cykla. Igår när jag var till affären såg jag en kille som cyklade utan att hålla i styret. Han hade händerna i fickorna. Det såg jättefränt ut. Det där tänkte jag, var jättebra, jag som lämnar mina vantar här och där. Man behöver inte några vantar, när man kan ha händerna i fickorna.'
Jag tänkte träna lite på gården, och gjorde det. Det gick inte alls, hjulen gick sin egen väg och inte rakt fram.Det slutade med att jag flög över cykeln, tur att ingen såg på. Jag fick inte en skråma av missödet. Ska nog försöka på vägen tidigt en morgon när det inte är så mycket trafik.
I morgon fyller mina äldsta babysar år. Jag har presenterna färdiga, men jag skickar inte dem med posten utan väntar till dess någon hämtar dem. Jag tycker att Katarinas blogg är sk..- d.....
Jag försöker att kommentera men kommentarerna kommer inte fram.
Hej svejs i höstmörkret och ha det så bra som möjligt och grattis mina twins !

Kommentarer
Postat av: Kajsa

Ställ in cykeln för vintern nu mamma! Vad är det som går fel när mamma skall kommentera?

2008-10-09 @ 07:16:30
Postat av: Cessi

om jag hade varit hemma hade det inte funnits någon bortglömd ask med vitkålsstuvning.

håller med Kajsa ;ställ in cykeln!

2008-10-09 @ 17:29:00
Postat av: Anonym

Tack för sms och ringning. Vi kommer mest troligt nästa helg, lördagen hem till Pello. Kramisar

2008-10-09 @ 21:16:15
Postat av: elli

Det var jag som skrev den sista kommenataren.

2008-10-10 @ 18:57:55
Postat av: Erik

Bregott är godare än de flesta andra smörgåsmargariner.

2008-10-12 @ 21:13:40
Postat av: Joannah

haha bregott asken, det var kul!

2008-10-12 @ 22:14:41
Postat av: Cessi

Jag köpte Becel förut men nu köper jag Bregott KRAV för att inte få i mig onödigheter

2008-10-13 @ 18:26:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback