Kra kra lite här och där.

Äntligen kommer jag igång med att krafsa ner några rader. Har varit jätteförkyld, snorig och hostig. Börjar vara på bättringsvägen.Kunde inte ens ringa till Marina, bacillerna kanske skulle nå telelinjen ner till henne.
Har ändå varit ute varje dag.kan ju inte skippa turerna till Pellohallen för att man snorar lite. I helgen har jag skrivit ett sammanträdesprotokoll och verksamhetsberättelse. Det tog på krafterna, för man får ju inte fantisera själv.
Idag har det varit kallt, hoppas att det blir lite varmare
Två saker har inträffat i samband med Pellohallenresorna.
Jag handlade en hel del bl. annat morötter.Jag plockade in varorna i min rygga, men så såg jag att jag hade glömt packa ner morötterna.
Jag stod där och pratade. Så var det en kvinna som jag tyckte snokade överallt. Till sist fick jag veta att hon sökte en morotspåse. Jag plockade upp varorna ur ryggan. Vad tror ni jag hittade där? jo två påsar morötter.
Om människan sett glad ut när jag " hittade" hennes varor, nej nej. Hon blängde på mig och såg jättesur ut. Jag ångrade att jag "hittade" hennes varor.
Nästa gång var jag på hemväg och hade fått med mig lite djurmat.
Jag hörde mina KRAKRA på långt håll. DE följde liksom med mig. Jag började prata med dem. "Kom nu Krakra, ni ska få mat" Jag upprepade denna ramsa flera gånger med lite tillägg.
Så hör jag bakifrån. Tack för inbjudan, men jag kraxar inte. Jag blev alldeles paff. Blev alldeles stum.Tycker du att alla levande varelser du träffar är kråkor? Jag blev alldeles paff. Människan bakom mig var helt okänd. Jag vände mig om och sa jag tycker att du är oförskämd.
Då svara han Krakra.
Jag skämdes och var arg samtidigt , men jag tänker inte prata med kråkor mer. Åtminstone inte på väg till eller ifrån Pellohallen.
Orkar ni läsa? Tänkte fortsätta skriva men jag ska inte plåga er.
KRA KRA på er. Kommentera gärna. 

Kommentarer
Postat av: elli

Skriv meeeeer!!!!!!!!!! Jag hade då inte tagit upp morotspåsen. Sannerligen inte!

Postat av: Cessi

Håller med Elli!
Bäst du håller dig till pratstunderna med kråkorna på tomten.

2008-01-14 @ 20:13:52
Postat av: kajsa

Sicken jäkla kärring till att vara sur!!!!

2008-01-14 @ 21:41:16
Postat av: Emma

Det var då verkligen en sur kärring ..

Kram

2008-01-15 @ 20:50:28
Postat av: Erik

Det finns väl fler morotspåsar?

2008-01-15 @ 21:33:09
Postat av: Britt-Maria

Morötter är väl inte hela världen heller...
Kram

2008-01-16 @ 20:26:20
Postat av: elli

Uppdateringsdax!!!!

2008-01-20 @ 12:30:54
URL: http://elli.webblogg.se
Postat av: Erik

Mamma: Min nya bloggadress

2008-01-20 @ 19:44:45
URL: http://metrobloggen.se/erre

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback