Tjänstgöring igen.

Nu har Pyttan fått ledigt. hon var lite för självständig, men det är bra att ha henne, när man känner sig lite dassig. Jag har skickat henne till potatislandet.
Vi har haft babysar lite då och då på besök. Nu senast har vår minste varit hemma en vecka. Han har åkt idag och det känns tomt efter honom.
Britt- Mari och Gunnar har varit på besök hos oss.
På onsdag är vi bjudna till Pudas.
Törs inte vara ute så mycket nu för det vimlar av renar överallt. Idag när jag var till Pellohallen var det fullt av fulingarna på idrottsplanen. Gissa om jag hade bråttom hem.
Vi hade ett möte på Församlingshemmet kl. 12.00 . Jag rinde till Alice och bad henne hämta mig. Man kan inte vara nog försiktig.
Patrik sa i morse , nu har jag en banankartong färdig. Jag sa inte kan jag ta den nu. Vet ni vad han sa ,du kan ju ta den på huvudet. Hur dum får man vara?
BM och Gunnar hämtade 2 kartonger nu på eftermiddagen. Visst är det bra, Granvikare?
I morgon ska jag åka till Övertorneå och köpa material till Borstj soppa. Jag funderar om jag ska bjuda Olga hit .
Det har varit en rolig vecka , när många av mina småttingar varit hit. Men jag saknar ju lillan. Löven har börjat singla ner och klä marken. Färgerna är ju fina så här på hösten,
men jag fruktar den mörka årstiden. Får väl tända mina lyktor och ljus så hjälper det väl en del. I morgon har jag ett styrelsemöte kl 18.00. jag tänkte ett tag att jag ska låtsas att jag glömt det och stanna hemma, men det lönar sig inte, då flyttar de mötet till en annan dag.
Måste ta itu med någon hobby, sen när höstjobben är klara, men jag har inte bestämt vad det blir.. Har ni något förslag?
Kanske jag tränar fortkörning på cykel, eller klättrar lite i träden eller pratar med kråkorna.
De svarar mig alltid.
Det är väl originellt.
Detta inlägg blev väldigt tråkigt Pyttan är nog roligare.
Slutar nu med  många önskningar till er att ni får en mysig kväll och morrondag.
Hej, svejs blan singlande höstlöv.

Kommentarer
Postat av: Cessi

Phhhuff , "bjuda Olga" ...hon är väl på sin "Bolsjojteater" .Hon jobbar ju där enligt pappa.
Börja på en bok tycker jag och emallanåt bakar du ngt gott att smaska i pauserna.

2007-09-24 @ 21:05:56
Postat av: kajsa

jag tror nog att Patrik känner mamma...Tack för lådleveranserna!!! en hobby? Skriv en bok! Jag har sagt det förut men mamma nappar ju aldrig på det...
TACK för senast!!!! För den svingoda älgsteken!!!

2007-09-24 @ 21:22:18
Postat av: elli

Banankartonger? Tomma eller?? Till vad???
Börja sticka sockor till din äldsta dotter!!! Läs och ät nåt gott samtidigt!!! Kram

2007-09-25 @ 19:41:58
Postat av: Erik

Fånga hösten med digitalkameran, du får säkert med ett och annat singlande höstlöv.

2007-09-25 @ 20:31:14
Postat av: Emma

Skickar en stor kram till er ...och hoppas att ni kommer till karungi snart .

2007-09-29 @ 21:00:01
Postat av: elli

En STOR kram härifrån!!! Tänk positivt!!! Om mamman och pappan har det bra på skilda håll då har barnen
det åxå!!!

2007-09-29 @ 21:46:15
Postat av: ELLI

uPPDATERINGSDAX ELER HUR?

2007-10-06 @ 09:18:05
Postat av: elli

TACK för födelsedagspresenterna!!!! KRAM

2007-10-09 @ 21:11:53
Postat av: Kajsa

Tack för alla presenterna och för att mamma kom!

2007-10-10 @ 07:37:16
Postat av: Anonym

Nu har jag fått hem datorn, ska kanske uppdatera i morgon och läsa era bloggar.

2007-10-20 @ 22:52:25
Postat av: kajsa

TACK mamma för fikat och för alla delikatesser som jag fick med mej hem!!!!!

2007-10-20 @ 23:28:16
Postat av: elli

Å vad fick kajsa för delikatesser med sej hem?????

2007-10-21 @ 12:23:11
Postat av: Cessi

avundsjuk????!!!!
jag skicka en delikatess härfrån till ma & pa

2007-10-22 @ 21:33:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback