Ännu ett år har gått.

Ja, nu är året till ända. Det har varit tre jobbiga år, så nu hoppas jag att  det blir bättre framöver. Nu hoppas jag att sömnen infaller på riktigt . Det senaste halvåret har det varit si och så med sömnen.
Det har ju också varit ljusglimtar, när barn och barnbarn har hälsat på. Tack Katarina Elisabet Lydia och Sara, som var här söndag före jul och jobbade, med det ena och det andra. Så har ju Umeå familjen varit här. Det var väldigt ledsamt när de åkte. Killarna och jag har varit ute på kvällarna och spinkat efter älgar och andra djur.
Vi hade ficklampor och de tyckte att jag skulle ha piassavakvasten med. Det var lite genant för de åkte många bilar förbi. Idag har det varit tre älgar vid skogsbrynet, det är typiskt när spaningspatrullen inte är på plats.
Har tänt alla ljuslyktorna på trappan, och en massa ljus på köksbordet.
Har även varit på turneer till Pellohallen. Alltid händer något där. Mina svarta jeans har knäppe och dragkedja. Ändå gick jag mot något så att knappen gick upp. Jag märkte ingenting. Sen kände jag att byxorna "lättade". Jag gick  längs bak i affären bakom en hylla. Där lyfte jag upp kappan för att kunna dra upp och knäppa jeansen. Just när jag stod där kom en gubbe fram. Han tittade stort, sen försvann han illa kvickt. Han såg väldigt generad ut. Jag smög sen i affärren för att se när han skulle gå. När han gjort det gick jag fram och ut utan att handla.
Ja mycket ska man stå ut med. För att inte tala om vad ni som läser min blogg får stå ut med.Slutar nu med många kramar och ett tack för året som gått och önskar er ett riktigt GOTT NYTT ÅR.
Hej svejs  på skridskois. Sköt om dig Babyprofessor !

Kommentarer
Postat av: Kajsa

Månne vad den mannen trodde?!

2008-01-01 @ 10:35:16
Postat av: elli

Jag önskar mamma ett riktigt gott nytt åt, fri från alla lessamheter.
Börja nu att skriva en bok med memoarer från förr och nu. Det är så lätt att göra det med datorns hjälp. Kram

Postat av: Cessi

Jag håller med Elli , allt gott ; i överflöd och det högsta bästa till dig mamma!

.............................Oj oj oj ! byxan som lätta skulle jag verkligen velat se!

2008-01-01 @ 21:44:46
Postat av: Erik

Det var spännande att spana efter älgar, Fredrik såg rolig ut när jag frågade om han ville gå till ladan och titta.

2008-01-03 @ 14:13:12
Postat av: elli

Grattis till vinsten!!!!!

2008-01-03 @ 18:23:04
URL: http://elli.webblogg.se
Postat av: Kajsa

Grattis till vinsten!!!!

2008-01-03 @ 21:14:23
Postat av: malin

Grattis mormor! Hoppas att du unnar dej något extra nu!

2008-01-04 @ 11:12:19
URL: http://hoppsan.webblogg.se
Postat av: Emma

Tack för julklapparna godiset åt jag nästen upp på en gång så gott :-) jätte roligt att du vunnit pengar hoppas du unnar dig själv något nu . kram

2008-01-05 @ 09:13:59
Postat av: Lotta

Jag sa till mamma på en gång vi for upp att vi måste till Pello, men sen blev jag dunder-förkyld så ville inte smitta ner er! Men nästa gång jag kommer så räkna med ett besök! :-)

2008-01-05 @ 11:47:44
URL: http://lottis.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback