Steg.

Det finns många steg, tonsteg, framsteg, trappsteg , löpsteg och tresteg. vet ni flera steg, så kom med förslag.
Idag tänker jag ta steg för det finns människosteg också. När det gäller innemiljö, alltså jaga djur runt hörnen ( ex. dammråttor ) tar jag snigelsteg, har snigeln fötter, tar den steg ? I alla fall går det långsamt.När det gäller bokpåsarna tar jag inte steg, då blir det känguruhopp. Mitt bästa godis är böcker. Man glömmer ibland att man finns när man får tag på en bra bok.
Jag har inte hört något från poolarkakorna, jag tror att de har gömt sig för säkerhets skull, säkert i filtriket.
Nu är det så att jag känner mig ganska orolig för pojkbabyn. Tänk att skicka iväg honom till Göteborg. Jag borde ge Västerbottens landsting en reprimand.
Men jag har bett babyprofessorn att hålla lite koll. Babyprofessorn kan säkert också kollra bort sig, men jag har sagt professorn att hålla sig i skinnet.
Man ska alltid vara orolig för dessa små.
Förra veckan såg jag stora runda , vita snöbollar på ängen, hararna alltså.
Idag har jag sett fullt med ärtstora snökulor på marken. Det kan ju förstås vara hararna som krymt, men i så fall måste de ha förökat sig explosivt.
Idag har jag försökt att åka kana på rampen här ute, det gick ganska bra men jag fick blåsor i händerna.
Det var ju otur för då kan jag ju inte kratta, ni ser allting ordnar sig.
Nu hoppas jag att babysarna bortåt Haparanda sköter sig, ja även minibabysarna.
Jag är ju en mycket ansvarskännande mor och mormor. Nu har jag krånglat till det stegvis och hoppas på många kommentarer, Tack för alla kommentarer som hittills inkommit. Hej svejs och ha det så bra.

Kommentarer
Postat av: Cessi

Jag funderade på vilka steg du tagit till potatislandet...där du suttit många dagar/timmar på somrarna och kämpat...?
Jag träffar Erik imorgon kväll, jag ska se till att jag är lite i förväg på hotellet där han ska bo så jag kan se hur han stormar in ...eller kliver in i receptionen.
Har aldrig varit på det hotellet innan så jag tänker att jag får ta god tid på mig..

2006-05-15 @ 21:06:00
Postat av: Cessi

Jag vet inte om alla som läser här är så bevandrade i "Filtriket"...det skulle kanske behövas en förklaring?

2006-05-15 @ 21:31:14
Postat av: Erik

Snedsteg.

2006-05-15 @ 21:55:27
Postat av: Kronken

Ja, och fotsteg också.

2006-05-15 @ 21:56:58
Postat av: Kajsa

jasså hararna har krympt i Pello? Vänta tills ni får se våra harar...stora som i Amerika...
Jag tror inte att mamma behöver vara orolig för Gbg resenären, han har sin storasyster där spm tar hand om honom och kanske dyker "Öjä" opp....

2006-05-15 @ 22:17:49
Postat av: joannah

i morgon ses vi! jag tänkte följa med till övertorneå och hämta er!

Postat av: Kronken

Får se när sommaren startar igen.

2006-05-19 @ 07:06:08
Postat av: kajsa

Månne om Kronken åxå vill ha uppdatering...

2006-05-19 @ 15:51:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback