Ansiktsvård.

Har denna vecka läst en bok av Amos Oz. På ett ställe berättar han om när han var på en litterär samling. Han var bara 6-7 år. Han följde med sina föräldrar och  blev tillsagd att uppföra sig artigt och fint. Han gick omkring och tittade på olika människor.. Då fick han se en matrona som hade en tjock grå mustasch och breda håriga näsborrar. Den här boken var inte lätt att ta sig igenom.
Men jag fick mig en tankeställare. Nu måste jag varje dag ta fram spegel och pincett.
( förlåt Lillan) Jag måste ju hålla efter så att inte jag också får mustasch. Jag kan ju inte uppträda iGöteborg, Umeå, eller på Karungistranden. Mina babysar tror väl att jag har en bäver under näsan om jag inte sköter mig.
Idag har jag bakat poolarkakor, men för deras säkerhet har jag lagt dem i en annan frys.
Ännu är hararna som stora vita snöbollar.Rådjuren kommer till sin matplats när det börjar skymma. alla fåglar kvittrar runt omkring. Jag försöker också kvittra, men igår blev jag tyst när jag hörde åskan.
Jag lekte barn på gården på min cykel. Jag försökte mig på riktiga cirkuskonster, men tyvärr så flög jag på näsan,utan att skada mig.
Jag är så sugen på att få uppträda på ett eller annat sätt så jag tränar allt möjligt.
Även pensionärer måste hålla igång.. Usch,  det här blev ett tråkigt inlägg men ni får hålla tillgodo. Hej! Hej ! Hoppas på många kommentarer, det är så roligt.


Kommentarer
Postat av: Cessi

Det var INTE tråkigt , jag läste det med ett fniss på läppparna...även om jag tycker att pincetten och spegeln är under all kritik.
Kom till Göteborg så ska jag hitta ett forum för dig.
Hahahahahhahahahah, vad bra att du tar en annan frys för Poolarkakorna , pappa och jag har trott att du är mer känslokall än tvärtom gentemot Poolarna.Nu vet jag att så inte är fallet.

2006-05-13 @ 20:37:49
Postat av: kajsa

Håller med lillasyster! mamma får träna på ett uppträdande till pappas kalas...

Postat av: Erik

Det var är bra inlägg, det speglar dig som person.

2006-05-14 @ 08:18:02
Postat av: Kronken

Håller med!

2006-05-14 @ 08:18:19
Postat av: elli

Kronken?
Mycket roligt inlägg mamma! När ni kommer till Kajsa så ska jag ta med er på en åktur i min nya bil. Det ska bli så roligt att ha er här! Och träna nu på ett uppvisningsprogram, det måste ju bli underhållning på den stora dagen!

2006-05-14 @ 08:28:38
Postat av: Cessi

Kronken?????

2006-05-14 @ 09:59:32
Postat av: kajsa

Kronken?

2006-05-14 @ 14:04:53
URL: http://kajsa.webblogg.se
Postat av: Erik

Har just ätit kyckling med sås, ris och gröna ärtor. Det var gott.

2006-05-14 @ 17:44:08
Postat av: Cessi

Mm .....och jag har ätit älgstek som jag fick med mig när jag åkte "ner" med mammas sky i en sirapflaska och steken färdig...
Kokade potatis och gjorde såsen med hjälp av skyn och det var JÄTTEGOTT!

2006-05-14 @ 19:30:40
Postat av: elli

Jag värmde upp en supergod cili con carne som jag själv gjort. Svin gott om jag får säja det själv!

2006-05-14 @ 20:13:09
URL: http://elli.webblogg.se
Postat av: Kronken

Och jag har stekt falukorvsskivor och sedan lagt dessa i ett hamburgerbröd med senap, enkelt men gott.

2006-05-14 @ 21:45:01
Postat av: gunkael

Ni ser ut att ha ätit riktiga festmåltider alla.Vi har haft älgköttsoppa. Jag gillar inte köttsoppa även om det är av älg, men det var Ivar som gjorde den, så jag slapp tänka på matlagning.Jag har bakat frukostbullar som passar viktväktare.

2006-05-14 @ 21:48:58
Postat av: kajsa

Vi har ätit potatisgratäng och rostbiff...svingott!

2006-05-14 @ 21:51:08
URL: http://kajsa.webblogg.se
Postat av: Erik

Svingott? Är inte rostbiffen av nötkött?????

2006-05-14 @ 22:00:08
Postat av: Cessi

"Kronkens" *middag* måste ha gått på 3-4 minuter
vilket bevisar att man kan göra god måltider på nolltid .
Jag skulle nog velat klämma ner någon grönsak med, tomat eller lök kanske.
Mm Ellis chili är GOD!

2006-05-14 @ 22:49:42
Postat av: joannah

jag åt också potatisgratäng och rostbiff, jag råkade infinna mig hos mamma både under lunch och middag, visst är jag sparsam?

2006-05-15 @ 08:13:25
URL: http://joannah.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback