Fiskeristyrelsen

Skrev ett långt inlägg och jag vet inte hur jag gjorde den försvann. Så nu får jag försöka komma ihåg vad jag skrev. Har varit vid stranden sent om kvällarna och fiskat så ni förstår att fisket har styr mig.Därav rubriken. Det var så tyst där nere , fiskarna är ju stumma och jag vill ha svar när jag pratar. Allt här hemma har stannat upp. Det ser ut som Jerusalems förstöring här, men det blir nog snabbt avhjälpt.
Det är så länge sedan jag bloggat så jag kommer inte ihåg allt som hänt.
På måndag blev vi bjudna till Luppioberget av BM och Gunnar. Det var trevligt , god mat och underhållninig hela tiden.
På tisdag var min äldsta baby här, hon hade med sig många små och stora . Det var väldigt kul och full aktivitet på potatislandet. Både stora och små jobbade där.
Erik , kommer du först på fredag? Du förstår jag måste veta säkert så att jag har Trocadero, material till scones och chokladbollar. Fläsk är väl för kraftigt för dig. Vilket lördagsgodis tyckte du om? Jag måste ju planera tills minstingen kommer.
Är väldigt orolig för babyprofessorn eftersom jag inte kan ha full koll på henne.
Hur som helst älskar jag mina småttingar och deras familjer.
I morgon har vi grill fest och då ska jag spela gumma. Vi sitter och väntar på dans. Jag har med mig en extra väska med danskläder. Där har jag korsett amningsbehå( luckan är till för solande) ett par spetsiga pumps med skyhöga klackar från 60-talet, naturligtvis får jag inte ens instortån idem nu. Vi ska prata politik och naturligtvis ska pupliken få sina fiskar varma.. Jag kommer naturligtvis att rapportera efter festen. Jag har inte hunnit göra några dumheter så ni tycker säkert att det är ett tråkigt inlägg. Jag hoppas ändå att ni vill kommentera.
Jag måste nog börja att packa ner min rekvisita.
Har tänkt ut iskogen någon dag och titta efter bär , men jag är ju rädd för renar så jag vet inte.
Jag har hunnit vara till Övertorneå ett par gånger men det gick lugnt till.
Vi har sett en film som vi beställt :Motor Kids, Det står på fodralet att det är på svenska, menvarken texten eller talet är på svenska. Ivar ska ringa och klaga på måndag.
Nu börjar ögonlocken på att falla ner. Ha en trevlig afton och sov sött. Vi Hörs.

Kommentarer
Postat av: Erik

Tänkte testa fläsket utan att du kör den i mixer, lite utmaning måste man ha. Köp gärna yankee åt mig.

2006-07-22 @ 00:07:42
Postat av: Erik

Angående Motor Kids, jag antar att det är en DVD-film? Det brukar finnas en meny på DVD-filmer innan man startar filmen där språket kan ställas in, har ni undersökt detta?????

2006-07-22 @ 00:39:13
Postat av: Kajsa

Vad kul med lite uppträdelse!!! Ska ni se u´t som när ni var här och uppträdde på allsång på stranden? Ska troligen komma hem i morgon en sväng...med några av ungarna för Janne måste jobba om han ska vara ledig på måndag...då ska vi till Ranua.

2006-07-22 @ 11:06:05
Postat av: Jag

Välkommen! Jag kan steka pannkakor som jag lovat. Men Kasper måste väl ha något annat, han kan ju inte äta vanliga pannkakor.

2006-07-22 @ 23:00:10
Postat av: elli

Hur många dar före måste man anmäla sin ankomst om man vill bli bjuden på petishoer????

Postat av: elli

...föresten så har jag ett fint kort som jag tog senast jag var i Pello. Föreställande min mor i en något rufsig frisyr, funderar skarpt på att lägga in den så alla bloggisar får se vår tjusiga mor.

2006-07-23 @ 14:33:27
URL: http://elli.webblogg.se
Postat av: gunkael

Sällskapet i dag fick BARA pannkakor, tänk på det.

2006-07-23 @ 17:00:10
Postat av: Kajsa

Pannkakorna var svingoda och såg dessutom ut som dom ska åxå...tack för i dag mammis och pappis!

2006-07-23 @ 20:07:38
Postat av: Kronken

Kronk,kronk?

2006-07-24 @ 07:05:14
Postat av: Kronken

KRONK, KRONK?

2006-07-24 @ 07:05:43
Postat av: Kronken

Jag ser att någon använder sej av mitt namn här!?

2006-07-24 @ 07:21:17
Postat av: Kronken

Det finns bara en Kronken, ge dig till känna "kronken".

2006-07-24 @ 08:33:36
Postat av: Öjä

Vad Öjjär ni om?

2006-07-24 @ 11:57:14
Postat av: Kronken

KRONK, KRONK, KRONK, KRONK, KRONK!!!!!
GRRRRRRRRR!

2006-07-24 @ 14:57:55
Postat av: Karin Petersson

Tycker mycket om det du skrivit! Skojigt att se en del schyssta saker och inte endast det vanliga sakerna som man kan läsa om varenda dag. ;)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback