Tanten på catwalken.

Idag blir det inte om min barndom. Nej ,jag tänkte tala om något helt annat. Det är i alla fall vackert väder med strålande solsken, men jag vill inte vara ute för mycket . jag vill vårda min förkylning och passa på att lata mig, jag har ju giltig orsak. Först idag har jag första tvätten i nya maskinen. Tvättberget är stort.
Har ni sett på modeikonerna. Långa magra spöken, dessutom går de som om de behövde på toaletten. En kväll tänkte jag mig en karriär i modebranchen. Jag började med att gå med benen i kors. Men det blev bara början. Det blev liksom krokben med mig själv, med andra ord stöp jag framåt, men hann ta emot med armarna. Usch vad jag blev skraj. Men det var väl tur att jag inte böjde mig bakåt också som spökena gör, då vet jag inte alls åt vilket håll jag skulle ha fallit. Jag får nog hålla mig som  en pensionär som inte går på catwalken. Det var ju tur att Ivar sov . han skulle säkert ha skrattat och blivit arg.
Det är nog ingen mening med make up heller. Jag var återförsäljare för Avon en gång i tiden. Någon sa du måste ju sminka dig och göra reklam för produkterna. Jag fick proffshjälp av en av mina döttrar . Jag skulle ju på party. Jag kom till partyt och kände mig för en gångs skull elegant. Efter en stund började det klia i ansiktet och mascaran rann i rännilar nerför ansiktet. så det så. Visst är det hemskt. Inget som kan förgylla en grå gammal pensionär. Visst låter jag ynklig. Det är ju bara på låtsas, jag vet ju vilken tjuskraft jag har. Nu får jag sluta svamla. B-professorn ; tryck bara en gång när du kommenterat , det tar ju så lång tid så man trycker fler gånger.
 Jag har inte  kunnat kommentera alla, och en del kommentarer tar en hel kväll innan den kommit fram. Kommentera mera och flera. Hej svejs i vårsolens glans. 

Kommentarer
Postat av: elli

Vilken skojsig story!!

2007-03-03 @ 19:00:08
Postat av: Cessi

Saknar "Avon-tiden"...det var så roligt med alla små prover etc.
Du är så söt utan smink .....nu låter jag som en förälder....hehehehehe

2007-03-03 @ 19:09:17
Postat av: Kajsa

Ojojoj vad det var spännande när mamma fick sina Avonpaket...vem av oss var det som sminkade mamma?

2007-03-03 @ 22:03:58
Postat av: elli

Avon. Jag minns med spänning och lycka när pakenen kom. Jag minns att jag var så förtjust i pudret. Burkarna var så fina. Vad tyckte mamma om melodifestivalen då?

2007-03-04 @ 12:36:38
Postat av: Emma

Det är alltid roligt att läsa din blogg :-)

2007-03-04 @ 20:00:57
Postat av: Erik

Det är tråkigt med dessa magra "förebilder", jag föredrar kvinnor med lite mer kött på benen ;)

2007-03-05 @ 18:12:40
Postat av: Lotta

hoppas du kryar på dig.. stor kram och jag tänker på dig!

Postat av: elli

KRAM till världens bästa mamma!!!!! Ge en till världens bästa pappa åxå!!!!

2007-03-06 @ 17:45:48
Postat av: Kronken

krya på dig, hörru!!!!!

2007-03-06 @ 18:08:36
Postat av: Kajsa

"TAGEN" Läs min blogg!!!!

2007-03-07 @ 11:08:26
URL: http://kajsa.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback