Tur och retur

Hej alla bloggare!
I tisdags inledde jag min resa till Umeå.. I hedenäset kom försäkringsläkaren på bussen. Han satte sig bredvid mig, och satt där ett tag. När jag bytte buss i Haparanda, kom chauffören med min ryggsäck jag hade lämnat den på bussen. Försäkringsläkaren kom och sa ,jag tyckte att den såg så ensam ut. Jag tackade honom. När det var färdigt att byta buss i Luleå, var det bara några minuter innan avgång . Jag hade bråttom. En tjej kom springande med min jacka. Jag fick åter fram ett tack.
Jag klev av vid lasarettet. där tog pojkbabyn hand om mig och vi åkte hem till Ersboda. Mikaela var inte hemma än men hon hade gjort väldigt god mat, så jag slurkade i mig.Nästa dag följde jag Johan och Fredrik till skolan. före lunch var jag hos Fredrik. De hade utedag till Lunch. Det regnade på morgonen och var inte särskilt varmt. Jag frös för jag hade sommarkläder på mig. Fredrik var duktig och fattade lätt reglerna i lekarna.Jag köpte mat på skolan . Det kostade bara 33 kronor.. Johan hade slöjd efter lunch. Han var väldigt kreativ och lärarna sa att han var mycket duktig. På kvällen gjorde jaghonungskakor och lite wienerbröd. Torsdag ägnade jag åt Robin. Han hade lång dag. Vi åkte klhalvåtta och kom hem vid 18-tiden. det var lektioner och sedan gick vi till IKSU ,där skulle de klättra på väggarna. De hade ju säkerhetssela på sig jag var säker på att Robin inte skulle klättra, men tji fick jag. På första väggen blev det bara en liten bit ,men på den andra gick han mycket högre. Jag var nervös det såg så farligt ut. Han var modigare än jag trodde.
Kl15.00 var det Berghemsdagen. Där var det loppis hamburger och varmkorvförsäljning.
Fikaförsäljning med mycket gott doppa. Robin och jag vrålfikade tre gånger. Så var det fiskdamm. En del av eleverna skötte om den. Robin var kassör och jag lovade att jag kunde hjälpa honom. Det var personer borta så de var glada att jag erbjöd mig. Robin .klarade kassan utan min hjälp. Jag tog en del kort med digitalkameran .När lillan kommer hem ska hon få sätta några på bloggen Så kom Erik och hämtade oss. Jag var ganska trött på kvällen. Det var ju elever som hela tiden skulle prata med mig.
Jag packade och la mig ganska tidigt.
Erik skjutsade mig till stationen. Bussen gick kl 8.00 Var hemma vid 18.00 tiden.
Det var roligt att se pojkarna i skolsituationen, jag är alltid intresserad av mina barnbarns skolarbete. Tack till pojkbabyns familj för ett par trevliga dagar.
Idag är det så varmt ute att man känner sig jätteslö, orkar inte vara ute.
Hej svejsi sommarens soliga dagar.

Kommentarer
Postat av: Kajsa

Här är åxå så varmt så jag stannade inne och bakade bullar istället...

2007-06-02 @ 18:13:09
Postat av: Cessi

Nu kan väl ändå inte pojkbabyn fråga "Vem är pojkbabyn"....!?
Vad mycket som hänt de få dagarna du var i Umeå.
och så roligt du verkar ha haft.
Gott med allt "vrålfikande"....hehehehehehehe

2007-06-02 @ 19:35:50
Postat av: elli

Vad roligt för pojkarna att få ha farmor där. Få se när mormor tar en dag och är med Sara på ikea??? He-he!!!

2007-06-03 @ 09:54:51
Postat av: marina

Hej faster, roligt att resan gick bra och skönt att se att du är som vanligt och glömmer saker överallt.
Var på marknad med sara och vi såg såna vackra strumpor som du hade på dig här nere.
Igårkväll var kanin antalet i parken 27. (efter vin)

2007-06-03 @ 11:47:32
Postat av: Anonym

Marina: Du känner ju inte igen mig om jag inte gör några tabbar. Jag förstår att du såg dubbla antalet kaniner.

2007-06-03 @ 16:05:49
Postat av: Cessi

och om jag inte äter något gott på en dag skulle ingen veta vem jag var!Om nu det skulle råka finnas någon som undrade,,,godnatt alla troll som inte fåtthjälp av John B lund!

2007-06-03 @ 23:35:37
Postat av: Britt-Maria

Ja kära nå´n. Jag blir alldeles lycklig och utmattad av alla dina underbara dagar i skolan och med degen och med fikat och bland barnbarnen. Du hinner göra dig oumbärlig på noll-tid. Vi ses snart! Närmare datum för nya prövnigar med degen kommer så småningom. Först måste jag hinna en vända på hälsohem...
Många kramar till er alla.

2007-06-04 @ 17:01:00
Postat av: Erik

Det var roligt att du besökte oss.

2007-06-04 @ 18:37:02
Postat av: Cessi

Hoppas B-M du /Ni är där när jag är det.
Jag åker den 7/6 och stannar ca 2-3 veckor.

2007-06-04 @ 22:03:17
Postat av: Erik

Vad roligt att flickbabysen får komma till mamma och pappa, där känner hon sig trygg.

2007-06-05 @ 19:13:15
Postat av: Cessi

Ska en flickbabys komma hem till mamma och pappa?
Lustigt ord, "flickbaby"...hahahahahahahahahahaha

2007-06-05 @ 23:00:11
Postat av: malin

Vad kul det ska bli att träffa dej idag!!!

Postat av: Kajsa

Tusen miljoners tack mamma!!! För all hjälp och för att mamma finns! Kram!!!

2007-06-10 @ 20:06:25
Postat av: Anonym

Tack själv Katarina. Det är alltid roligt att komma till Karungi.Det var en trevlig helg.Ska uppdatera mig så småningom.

2007-06-11 @ 18:24:30
Postat av: Emma

Det var jättekul när du var här hoppas allt är bra där ..kkram

2007-06-12 @ 10:24:13
Postat av: kronken

Kronk kronk kronk kronk kronk kronk kronk?

2007-06-13 @ 18:46:42
Postat av: elli

Uppdateringsdax!!!!!!!!!!!

2007-06-17 @ 09:24:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback