Så ska det låta

Vilken rubrik! Jag har det programmet på TV. Jag är verkligen irriterad på Carolin av Ugglas. Hon ser ut som en spindelapa och gör sig till. Så därav kom rubriken. Annars har det inte hänt så mycket. Temperaturen växlar ibland plusgrader och ibland smällkallt.
Det blir ju lite snöskottande. Ibland hinner jag inte ta på mig ordentligt efter min innepaus. Det hände för ett tag sedan . Jag kämpade med den stora "plogen". Tyckte att det kändes så kallt om benen. När jag kollade vad det var såg jag att mina jeans har åkt ner till fotknölarna. Jag fick väldigt brått att gå in och fixa det. Jag stod ju mitt på vägen med plogen.
Igår var jag till Övertorneå, och naturligtvis hade jag tappat en vante i bussen. Det såg jag först i morse.
Jag har varit väldigt trött ett tag men nu har jag återhämtat mig.
Har börjat så smått ta bort julen. Granen har jag inte bråttom med, den tappar ju inga barr.
Jag har städat vardagsrummet och innan jag lägger mig så tar jag köket. Våra middagar har varit väldigt lätta. Min väninna har nämligen kommit med middag till oss flera dagar. Det ni. Jag börjar bli lat.
Bokbusen var här i tisdags men jag kände mig på dåligt humör så jag lånade bara några. De hade inga bra böcker heller.
Mina bingokvällar börjar gå med vinst. För två veckor sedan vann jag 415 kr. och nu i onsdags vann jag 550 kr.
Jag tycker ändå att det är roligt med bingo, för man träffar mycket folk, det bli liv oc rörelse. I nästa inlägg ska jag börja berätta om min skolgång bl. a.
Jag hade inte så mycket att skriva om nu .Jag tänker mig att detta blir ett ganska tråkigt inlägg, men jag vill ju inte berätta om alla min fadäser. Då blir ni väl oroliga eller skäms. Blev ni nyfikna nu? Det var meningen.
Ha det gott alla mina barn, barnbarn, barnbarnsbarn och alla övriga.
Kommentarer är önskvärda. Får jag det så kommer jag igång på riktigt. Hej, svejs i vintermörkret. Men det ljusnar ,det har redan börjat.

Kommentarer
Postat av: elli

Vad roligt att mamma ÄNTLIGEN gjort ett inlägg. Mycket roligt att läsa om alla fadäser FAST jag blir ju orolig ibland. Nu ser jag fram emot skolgångs berättelserna. Förreasten, vad har Britt-Maria för mailadress??????

Postat av: Anonym

Vet inte, men du kan jusms:a till henne.Vet inte om hon har någon mail- adress

2007-01-20 @ 09:31:10
Postat av: malin

Jag tycker inte heller om henne! Blev bara irriterad när hon var med i "på spåret"!

2007-01-20 @ 10:22:40
URL: http://hoppsan.webblogg.se
Postat av: Cessi

Äntligen!
Blir också irriterad på Caroline af ugglas , väldigt tillgjord och gapiga med äckliga spindelrörelser, men jag tyckte faktiskt hon sjöng Fiskarna i havet bra , men det hade räckt att lyssna.
Förtsår att det är kul med bingon.
Själv väntar jag på storkovan med mina KENO-rader.

2007-01-20 @ 23:27:37
Postat av: Kajsa

jag har nu fått min energi tillbaka och skall börja röja lite här hemmavid...och kanske sy gardinerna...

2007-01-21 @ 09:32:38
Postat av: Emma

Vad roligt att bingon gått med vinst kram

2007-01-21 @ 21:03:19
Postat av: Erik

konsten med att göra sig till är att inte ta ut svängarna för mycket åt något håll.

2007-01-22 @ 17:54:24
Postat av: Lotta

Om mormor bara lånar några böcker från bokbussen är det mågot som är fel, man får börja bli orolig.. :( Jag och Aki tänkte titta förbi någon helg innan vi flyttar.. :) kram

2007-01-23 @ 17:36:59
URL: http://lottis.webblogg.se
Postat av: Anonym

Det blir roligt när ni kommer. Jag är glad om du förvarnar innan. Tänk om jag springer omkring i bara särken.

2007-01-23 @ 22:55:18
Postat av: Emma

Vad gulligt du skrev på min blogg tack :-)

2007-01-24 @ 08:26:51
Postat av: elli

Uppdateringsdags mor lilla mor!!!!

2007-01-27 @ 10:11:22
Postat av: malin

Hallå mormor! Vi vill gäran ha uppdatering *:)
Och jag tycker att du borde skaffa dej en digitalkamera och lägga in lite bilder ibland också!

2007-01-27 @ 14:35:05
URL: http://hoppsan.webblogg.se
Postat av: Kajsa

jag tror att Pontus kamera kan vara nåt för er, han sa i dag att hani nte behöver den så...

2007-01-28 @ 12:25:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback