Kung Bore har landat

Ja , det är svinkallt 28 grader. Men Bore kan inte riktigt bestämma sig, han känner nog att jag är mycket arg, då blir han rädd. I dag ska jag skrämma iväg den kylige kungen.
Jag kommer att skriva lite om min barndom. När jag var liten (jag är inte så mycket större nu ) hade vi 1 kilos brödpaket. Jag kommer ihåg att mamma gjorde skrivbok av det vaxade omslagspappret. Hon klippte och syde ihop så att det blev som en bok. Det var mi morbror som gav uppslag och hjälpte till. Jag kommer inte ihåg vad jag skrev eller ritade i boken. Jag hade ju inte börjat skolan.
 Jag gick i en B- skola det innebar att det var olika klasser ex. 1,3 och 5. Den bästa tiden av dagen var när fröken läste ur Bibliska berättelser och samtal jag satt fashinerad. Det gjorde genom alla år. Jag hade inte riktigt tid att sköta mitt eget arbete när fröken läste för de små. Skolan var inget problem. Jag var väl lite osäker de första åren. Jag tyckte att jag var så ful. Jag hade ju en jättesöt lillebror.
Men till sist kände jag mig säker i kläderna. Det var ingen som satte sig på min näsa.Jag klarade av pojkarna. Ibland gjorde det ont inombords, men aldrig att jag visade det.
Vår fröken var ganska ovanlig. Hon lärde oss dansa hambo på rasterna. På rasterna lekte vi Björn. Vi sprang från ena kortsidan till den andra. Det var fritt vid kortändarna. En stod i mitten och försökte kulla oss. Han duttade oss på ryggen och sa Björn. En annan lek var jägare och hund. Några var jägare några var hundar och så var det villebråd. Man sköt villebråden med kottar. Ibland gjorde det ont att få ett kottskott, men det var ingen som gnällde. Vi lekte alltid tillsammans pojkar och flickor. Det var fegisar som gav sig på andra, de tordes inte vara med i lekarna när det blev för livligt.
Man hade ju alltid klänning. Jag var väldigt kobent och mina underbyxor nöttes fort. Ni förstår säker att det blev intressant för pojkarna när jag klättrade i träden eller om jag ramlade. Min mamma blev rent förtvivlad över mina trasiga underbyxor. det blev fort hål i dem. Nu blev det här lite väl långt inlägg. Det kommer mera......
Får nu avsluta med kyliga hälsningar, men varma från hjärtat. Hej svejs alla mina babysar och alla övriga. Kommenter om ni tycker att det är något att kommentera. Jag tycker att det är roligt när ni hör av er på min blogg.

Kommentarer
Postat av: Lotta

vill läsa mer historier om din barndom mormor.. :) kommer ihåg för något år sedan när jag intervjuade dig och morfar om "förr i tiden" för en uppsats i skolan, fick mvg på den.. ;) kram

Postat av: Erik

Hejs svejs, mammababy.

2007-01-29 @ 20:32:23
Postat av: elli

Jasså, kobena har jag ärvt från mor min!!!

2007-01-29 @ 20:45:58
Postat av: Kajsa

Trasiga underbyxor...hmm...

2007-01-29 @ 21:48:23
Postat av: Cessi

Men Lillen , hon är en babymamma ...till dig bland annat!
Vad kreativ mormor var med boken!
Skulle gärna läsa din bok om detta.

2007-01-29 @ 22:57:29
Postat av: malin

Det är alltid lika roligt att läsa det du skriver!

2007-01-30 @ 09:11:08
URL: http://hoppsan.webblogg.se
Postat av: joannah

underhållande, som vanligt =) kram

2007-01-30 @ 15:54:17
Postat av: Emma

det är välldigt roligt att läsa om din barndom och om annat med också

2007-01-30 @ 20:23:54
Postat av: Lotta

Vad har ni för er helgen nu som kommer? Tänkte om vi skulel titta förbi er då.. :)

2007-01-31 @ 16:35:23
URL: http://lottis.webblogg.se
Postat av: Anonym

Lotta: Inte något speciellt.

2007-01-31 @ 22:16:46
Postat av: irene

Kul å läsa Din blogg, oj vad man skulle ha mkt å berätta om klädsel, när jag var ung!

2007-02-02 @ 15:04:39
Postat av: joannah

trevlig helg, hälsa morfar! kram

2007-02-02 @ 20:59:52
Postat av: Jonas Dennerman

^^

Postat av: Kronken

Tjabaaaaaaaah!

2007-02-05 @ 18:13:57
Postat av: Lotta

Jag har alltid tyckt att spöket labolina varit jättegullig.. :) Aki hälsar att dina mackor var svingoda och undrar varför vi inte varit och hälsat på i Pello oftare.. ;)

2007-02-06 @ 17:59:42
URL: http://lottis.webblogg.se
Postat av: elli

Uppdateringsdax!!!!!

2007-02-06 @ 20:48:03
Postat av: Anonym

Tack för alla kommentarer. Lotta, där ser du jag vet att jag är bra på polarisarna, skryt,skryt.......

2007-02-06 @ 21:53:32
Postat av: Emma

Snart ses vi och det ska bli så roligt som vanligt kramar till dig och morfar :-)

2007-02-07 @ 09:03:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback