Äntligen......

kommer jag igång med ett nytt inlägg. Jag är lite seg som ni säkert märker, men gamlingar är ju lite sena i starten. Ja, det har ju gått några dagar sen sist. Vädret är mycket omväxlande, 20 gr kallt ena dagen, några plusgrader andra dagen. En del människor är likadana, med olika åsikter från den ena dagen till den andra. Ingen i mi bekantskapskrets, men titta på politikerna!
Jag har varit i Karungi i helgen och det var mycket trevligt. Det är roligt att träffa några av mina babysar.
Det var ju dop. Joannah och Peter döpte lille Algot. Vet ni vad , Algot skrattade högt åt mig. Jag blev utskrattad! Undrar vem hantror att jag är? Jag ser nog lite kufisk ut.
Jag har varit på mer än 20 dop . Rekord va! Det är ändå alltid som nytt varje gång. Det var andra dopet inom några månader. Det är ju inte länge sedan Anton döptes. Föresten så försökte han Anton alltså bita mig.
Jag får ju träffa alla trevliga människor i samband med dop.
Efter dopet åkte jag, Elisabet, Katarina och Lydia till Ikea. där gick vi runt och tittade och sen gick vi och fikade.
Jag saknar ju pojkbabyn och b-professorn. jag kommer inte att skriva på ett tag . Jag åker till Stockholm på onsdag.
Jag har inte så mycket tid att sitta vid datorn, jag lånade 29 böcker före jul och har en bok som jag inte är riktigt färdig med. I morgon kommer bokbussen. Då ska jag inte låna något, det stjäl ju så mycket från min tid.
Jag har inte städat bort julen än. Vi har ju plastgran som inte barrar. När jag hade riktig gran räckte julen till påska. Det gick ju bra för alla barr var borta , så det spreds inte runt när jag hivade ut den.
Det var ju på grund av lättja. Det var många som hade väldigt roligt åt mina julgranar.
Nu har jag svamlat nog . Ha det bra i blanväderskogen ! Hej, svejs!
Väntar ivrigt på kommentarer. Går inte alltid att kommentera era bloggar, ber om ursäkt!

Kommentarer
Postat av: Anonym

I mitt blogg går ej ge kommenteror, har stängt den, men kommer med våren, med nya tag! Måste vila ett tag!
Just nu, SOLEN SKINER i Karungi, men det är HALT!

2007-01-09 @ 10:48:50
Postat av: kajsa

Jag har vart på Ikea med Janne i dag och då köpte vi en jättestor plastlåda med lock och i den sätter vi julsakerna...snart...hänger på om ungarna vill ha julen kvar ett tag till.

2007-01-09 @ 14:02:42
Postat av: kajsa

Nu är allt utom gardinerna borta...

2007-01-09 @ 19:31:43
Postat av: elli

Hälsa Ulf och gänget så mycket från oss.

2007-01-09 @ 21:32:29
Postat av: marina

hej faster, pappa och jag hämtar dej vid tåget och nu ska jag städa så jag inte får skämmas när du kommer hit.

2007-01-09 @ 22:26:32
Postat av: Anonym

Marina:jag ser fram emot att träffa er, trots att det är under tråkiga omständigheter. Du kanske vet att jag inte har städdille.

2007-01-10 @ 14:54:53
Postat av: Erik

Jag hade gärna stannat några dagar till i Pello.

2007-01-11 @ 20:48:59
Postat av: Kajsa

Men nu blev det ingen Sthlms rea utan nu är det vilohem i Pello ett tag för er båda två! Sen när mamma far till morbror Ulf så kommer pappa hit! Punkt slut!

2007-01-11 @ 21:28:36
Postat av: elli

Vad det var mysigt att vara hemma en sväng och få tömma fikabordet!!!

2007-01-14 @ 20:44:22
Postat av: Kajsa

Nej mamma, det blev ingen julgransplundring...jag gjorde semlor i stället...

2007-01-14 @ 21:20:35
Postat av: Emma

Vila nu upp ordentligt både du och morfar vi är rädda om er kramar från hela min familj

2007-01-15 @ 11:13:24
Postat av: joannah

hur har ni det där långt borta? jag och peter och algot tänkte komma och hälsa på någondag om ni har tid och ork! morfar har ju inte sett algot live ännu!

2007-01-18 @ 16:00:53
Postat av: Jag

Johanna : Morfar orkar vad som helst och jag också, särskilt när det gäller de små söt nosarna. Ja Peter och du är ju också söta.

2007-01-19 @ 17:05:37
Postat av: Emma

Hoppas ni mår bra och tar det lungt, kramar

2007-01-19 @ 20:37:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback