Fågla, fåglar........

Det tar ännu en tid innan jag kan återvända till medeltiden. Det är så mycket annat på gång, och ändå kommer jag mig inte för att uträtta något. Det var fint solsken här på morgonen.
Nu ser det ut att börja regna.,och det just precis när jag tänkte tvätta och hänga tvätten ute.
Glädjen kom i viss mån när jag fick höra storspoven nu på morgonen. Tofsvipan har också kommit, måsar ,snöskator ,svanar har jag haft på ängen några veckor. Tre rådjur matar jag också.
Kan ni förstå, jag tar mig en promenad varje morgon. Vart går den promenaden undrar ni? Jo, till Pellohallen. Idag har jag varit där och gjort en prisundersökning. I förrgår mötte jag en farbror som kom ut från Pellohallen. Jag blev glad för jag tyckte att jag kände igen honom. Jag log och ropade hej. Hej, sa han också. Då såg jag att jag inte alls kände honom. Bakom honom gick en kvinna, säkert hans fru. Hon såg så sur och arg ut och tittade på mig.
Jag har fått förfrågan om att göra 50 vienerbröd. Det var en kvinna från Finland somskulle ha dem till studentfest. Jag måste ge svar på onsdag. Hon tyckte att det var jättegoda vienerbröd jag åstadkom. Jag kanske ska öppna ett bageri?
De skulle bli mycket förvånade om de hittade en ring i bröden. Det hände för några veckor sedan. När jag skulle kavla ut degen så hade jag tappat ringen i smeten. Den hade väl ramlat av fingret när jag bearbetade degen. Jag brukar alltid ta av ringarna när jag bakar, men den här gången satt den tydligen kvar.

Nu får jag nog sluta med att berätta om mina fadäser. Mina babysar blir oroliga.

Snart är det Valborg och snön hinner säkert försvinna innan dess.
Hej svejs bland fågelsång och flugsurr. Ha det bra alla som läser min blogg.


Kommentarer
Postat av: elli

I dag såg jag sädesärlan för första gången i år. Kul!!! Ta rejält betalt för wienerbröden om mamma ska baka. För dom är ju svingoda!!!

2007-04-26 @ 13:14:55
Postat av: malin

Jag håller med mamma, ta rejält betalt!

Postat av: Lotta

Dina wienerbröd är hur goda som helst! inna jag blev vegan vräkte jag ju i mig! tycker du självklart ska öppna ett bageri!

2007-04-27 @ 09:15:13
URL: http://lottis.webblogg.se
Postat av: joannah

Öppna bageri tycker jag med! ha en trevlig helg, hälsa morfar! Kram

2007-04-27 @ 14:48:03
Postat av: kajsa

jag tycker att mamma skall ta rejält med betalt med tanke på vad guldet är värt i dag...

2007-04-27 @ 20:12:28
Postat av: Emma

Trevlig helg och håller med dom andra ta rejält betalt för dina goda bakelser :-)
kramar

2007-04-27 @ 20:37:49
Postat av: Erik

Håll koll på flickbabysen, nu går hon visst på "univesitet" och ska läsa till sjuksköteska", vilken fantasi de små har.

2007-04-28 @ 11:13:58
Postat av: Anonym

Så snygg du är så tycker jag inte det är konstigt att hans fru blev lite svartsjuk! Jag tycker du bakar världens godaste fika mormor!

2007-04-28 @ 14:01:34
Postat av: sara

Så snygg du är så tycker jag inte det är konstigt att hans fru blev lite svartsjuk! Jag tycker du bakar världens godaste fika mormor!

2007-04-28 @ 14:01:37
Postat av: Cessi

Men Lillen...vad är det för *kompis" du har som går på "univesitetet"?

2007-05-01 @ 18:53:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback