Snickarbyxor

Förrst vill jag tacka alla kommentatorer , förlåt mig om jag inte kommenterat era inlägg. Jag har haft fullt upp dessutom har det krånglat lite. Jag har skrivit inlägget tre gånger och det gick inte att sända.
På 70-talet fick vi röda snygga snickarbyxor till affären. Jag paxade på en gång hela tre stycken. Jag hittade dem i en låda för ett par veckor sedan .Jag tänkte att jag skulle använda dem lite. Det fattades en halv meter i midjan ( Det var 170 cl)
 Min minsta flickbaby skulle läggas in på NUS en vecka . Naturligtvis ville jag vara med lillan. Jag packade väskan hastigt och lustigt. Det blev det många onödiga saker i väskan. Jag hade mina nya sn.byxor på mig. Man behöver ju gå på toaletten ibland även på ett lasarett. Och hängslena hamnade i toan. Jag hade alla tre byxor med mig ,de andra två var ofållade. Det ordnades med kirurgtape. De övriga byxhängslen hamnade också i toan. Tur att jag hade ett par vanliga jeans med mig. Jag var ju inte lika snygg i dem. Veckan i Umeå gick fort , men jag fick ju lämna lillan kvar där och det var inte roligt.
Nu har jag hållit på med potatisupptagningen. Vad tror ni jag hade på mig?
Naturligtvis BLÅ snickarbyxor. Vad som har hänt med hängslena låter jag vara osagt, men jag har fått tvätta dem ofta.

Jag skriver senaste veckors händelse i min nästa blogg. Jag är rädd att ni inte orkar läsa den om den blir för lång.

Jag har cyklat till Pellohallen flera gånger. Allt har gått bra. Jag hade min blus avigvänd en gång. Naturligtvis noterade kassörskan och kommenterade det högt och ljudligt. Men det var ju bara en baggis.

Jag kommer att tänka på min äldsta baby. Hon låtsas vara så informerad och kunnig när det gäller bilsport. Babysar kan inget om sånt. Åke och Jesper försöker väl lära henne.
 Nu får jag önska alla mina bloggvänner en god afton och framför allt mina fyra babysar. Hej, svejs i lingonskogen!


Kommentarer
Postat av: Kronken

Hejsanhoppsan!

2006-09-18 @ 21:24:28
Postat av: elli

Åh, vad kul att mammsen äntligen bloggat. Blir det tårta till helgen???????

Postat av: Cessi

Det måste sitta i generna .
Häromdagen gick jag omkring med ett blött nyckelband som jag sedan slängde , du kan ju gissa var det hamnat!

2006-09-19 @ 09:42:37
Postat av: Kajsa

Jag är ingen baby!!!!!!
Vad är NUS? Blir det tårta i helg?

2006-09-19 @ 19:41:08
Postat av: Erik

Jaså, vet lillan vad "gener" är för något?

2006-09-19 @ 19:41:42
Postat av: elli

Jag kommer ihåg dom röda snickarbyxorna, dom var fina!!!!

2006-09-19 @ 21:12:44
URL: http://elli.webblogg.se
Postat av: gunkael

NUS, inte felstavat snus, det är där Erik jobbar:Norrlands Universitetssjukhus.

2006-09-20 @ 12:56:16
Postat av: Britt-Maria

Först vill jag gärna tillsammans med min käre g utbringa ett fyfaldigt leve för bloggerskan gunkael och den där tårtan som nämns här ovan står sig säkert väl så en och annan tårtogam kan få sig en munsbit. kramar och stort grattis till damen som tidens tand inte rår på - är det inte märkligt så säg. Springa löptävlingar med barnbarnen ja, jag säger då det...
vände du tillbaka blusen i affären, förresten?

2006-09-20 @ 16:17:29
Postat av: marina

grattis kram till faster jag skrev lite tidigare men det hamnade helt fel under ett av dina andra innlägg

2006-09-20 @ 20:51:51
Postat av: Emma

grattis på födelsedagen ..hela familjen hälsar kramar

2006-09-20 @ 21:24:48
Postat av: Cessi

Hehehehehehehehe, ja , Lillen lär inte veta det iallafall men det gör inget han har många år att lära sig

2006-09-20 @ 22:04:15
Postat av: Erik

Ett födelsedagsgrattis!

2006-09-20 @ 22:18:14
Postat av: Kronken

Kronk på födelsedagen!

2006-09-20 @ 22:18:38
Postat av: Bronxman

hallo everybody, is it mice over there?

2006-09-21 @ 19:44:45
Postat av: Lotta

Grattis i efetrskott mommo.. kommer nog till pello ihelgen.. :) kram

2006-09-21 @ 19:50:49
Postat av: elli

Vi kommer imorgon!!!!!!!

2006-09-23 @ 18:57:03
URL: http://elli.webblogg.se
Postat av: Bronxman

Hallo everybody!

2006-09-24 @ 17:52:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback