Muttrar.

Jaha vad ska hon nu skriva tänker ni. Det handlar om en åkgräsklippare. Det är mycket jobb att göra den i ordning till vintern. Vi började i fredags, det var muttrar hit och dit och en fru som verkligen muttrar. Vi lossade underdelen och rengjorde den. I Måndags var det dags att montera ihop den med alla muttrar brickor och fjädrar.
Idag fick den skjuts in i ladan. Vad har annars hänt. Jo potatisarna tyckte att det blev för mycket vatten och tyckte att jag skulle plocka upp dem. Det har inte blivit av. Idag har jag slagit blasten på halva landet.
Jag gjorde kåldolmar förra veckan och vi har ätit kåldolmar i tre dagar. Det är jättebra att göra en stor sats på en gång, då kan man vara lat ett tag.
Idag frågade sommargrannen om jag ville följa henne till skogen och plocka lingon.
Det var ju en lysande ide. Vi gick över ängen till skogen rakt över här. Når vi gått en bit såg jag som stora grenar mitt på ängen. Jag tyckte att det såg konstigt ut. Ett, tu tre rörde grenarna sig. Det var renar med stora horn. Jag började darra. Kerstin , som grannen heter sa, inte behöver du vara rädd när jag är med. Ni kan tro att jag gick hack i häl på henne.
Nåväl i skogen hittade vi ett superställe. Jag plockade 7 liter. Jag kan inte använda plockare. Har aldrig kunnat det. Det var roligt i skogen. Vi satt på stubbar och vilade och pratade emellanåt. Vi var i skogen tre timmar.Det var svårt att sluta plocka det var ett bra lingonställe, och vi skulle ha kunnat plocka hur mycket som helst.
Bokbussen var i antågande, så vi var tvungna att gå hem.
I kväll satt jag ute i hammocken och läste. Bilar körde fram och tillbaka i ett i ett. Polisbilen körde också några gånger förbi.
Vad är det som hänt,undrade jag. Så fick jag höra att det fanns minst 5 björnar i norra byn. Det måste vara därför bilarna körde fram och tillbaka.
Kerstin och jag tycker att vi varit modiga som varit i skogen, men då visste vi inget om björnarna.
Få se om jag själv törs åka till skogen efter dessa händelser.
På torsdag ska jag på mammografi. Varför heter det mammografi? Det måste vara därför att man har en massa babysar.
Jag tänker inte tala om var lingonstället är, för tänk om ni plockar rent där.
Det är alldeles mörkt ute, säkert står någon björn därute och tittar på mig.
just nu läser jag en bok av Salman Rushdie. Den heter Ursinne.. Det är inte frågan om klockvetenskap. Man blir nog lite ursinnig när man läser den,. Babyprofessorn har skickat en pocket som heter Mannen under trappan, jag har läst några sidor och den verkar bra.

Obs. Jag har cyklat några dagar till Pellohallen, och det har gått bra.

Fram med kommentarer om ni orkar läsa min litania.

Hej, svejs . sov gott.


Kommentarer
Postat av: Kajsa

Jag har stått och hållt i den boken på affären många ggr så jag kanske kan låna den efter mammis...alltså den som Erik skickade. Vad spännande med björn i Pello men mammis och Kerstin bör nog hålla sej på egen gård hädanefter...

2006-09-05 @ 21:33:20
Postat av: häxan1

Och jag, som tänkte fråga om LINGONstället, det ser ut, att inte kommer SÅ mycket lingon här :-)
PS: fattar inte, varför Du är rädd för RENAR?

2006-09-06 @ 07:39:14
Postat av: Cessi

Mammografi heter det nog av den anledningen , men vad heter det om jag gör det ?

2006-09-06 @ 12:39:20
Postat av: gunkael

Cecilia Det heterdå babygrafi.
Häxan: Har alltid varit rädd för renar, de springer efter mig. De tycker kanske att jag ser ut som en same.

2006-09-06 @ 14:52:48
Postat av: häxan1

Gunkael;säg BUUUU, nästa gången, när Du ser REN :-)
Du såg inte UT som SAME, såg inga KROGIGA BEN ;O

2006-09-06 @ 18:20:28
Postat av: Kronken

Tjabaaaaah!

2006-09-06 @ 19:06:14
Postat av: Erik

Vad gulligt, har lillan tagit babygrafi?

2006-09-06 @ 19:59:17
Postat av: Cessi

Och om Lillen gör det kallas det nog för spädbarnsgrafi?Eller kanske är han för liten......?!

2006-09-07 @ 11:48:21
Postat av: Britt-Maria

Undrar om det finns pappografi och vad gör man då?
Plocka inte alla lingon, men skräm gärna bort alla björnar tills Öl.tokarna nalkas. Är på väg med syster min redan nu på måndag för att vara i Happis och Pello en vecka. Vi måste titta till fadren och se hur han har det. Ha det bra alla och vi ses snart hoppas jag. Kram igen och Cessi, du är faktiskt också mycket gullig. Förresten har jag bara gulliga kusiner så det så.

2006-09-07 @ 19:35:59
Postat av: elli

Ge fan i att vara i skogen bland alla björnar!!!!

Postat av: Cessi

Väntar med spänning på nästa uppdatering

2006-09-09 @ 21:52:09
Postat av: Lotta

Bara och hojta till om du behöver hjälp och plocka potatis.. :)

2006-09-10 @ 10:17:16
Postat av: elli

Hallå!!!!!

2006-09-11 @ 18:58:44
URL: http://elli.webblogg.se
Postat av: gunkael

Hallå själv!

2006-09-11 @ 19:48:26
Postat av: Cessi

Just det!

2006-09-11 @ 21:19:32
Postat av: Emma

dax för uppdatering ? :-)

2006-09-15 @ 22:42:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback