Hur kändes det när putten gick in?

Det var väl en underlig rubrik . De har lite löjliga frågor i Sportspegeln.  Där fokuserar de och puttar.
Min putt kommer senare i inlägget.
Jag har cyklat till Pellohallen. Tänk sånt rikt friluftsliv jag idkar. Nu råkade jag ropa ett hurtigt hej på en kille. Jag tyckte att jag kände igen honom, men han såg så frågande ut, så jag förstod att jag hade fel. Tyckte precis att jag haft honom som elev, när jag hörde att han talade tyska. Nåja , han tänkte säkert att det var en svensk" badlady."
Nu till min putt. I måndags var jag och plockade lingon hos våra vänner Pellbergs. De har en liten tomt , men det var en riktig lingonskog. Jag plockade en 10- liters hink full, samt en mindre hink full. Dessutom en massa andra påsar på cykeln. Ella frågade om jag kunde klara det hela.Jag sa ,naturligtvis jag är ingen duvunge.
Nåväl jag startade glatt sjungande och nöjd. Jag hade kommit halvvägs så var det som jag fått en putt. Ett tu tre hade cykeln hamnat på sniskan och några liter bär hamnade på vägbanan. Tala om rårörda lingon!
Så kom en tant cyklande och skulle hjäla mig. Motta voj, voj, sa hon . Hon började skrapa upp bären ,men jag skakade på huvudet. Jag blev mycket irriterad, hon talade bara finska. Jag rättade cykeln och fortsatte min väg hemåt utan missöden.
Jag har haft mina största babysarna här samt minibabysar och minisar. Igår fick jag hjälp bl.a med att flytta in utemöblerna i magasinet. Idag fick jag hjälp med att ta upp Ivars bänk från stranden. Fick även en del lingon rensade.
 Slutar med att önska alla en god natt. OCH HEJ SVEJS I LINGONSKOGEN !

Kommentarer
Postat av: Kajsa

Nå motta voi voi...ska kolla på kursen i morgon vad det betyder! TACK för den fina födelsedagspresenten!!!Hur kunde mammis veta att jag ville ha just den?.....

2006-09-24 @ 22:20:40
Postat av: Malin

Å mormor vad jag önskar att vi också skulle kunna komma...men jag måste faktiskt erkänna att jag helt enkelt mår för dåligt.. Så vi kommer när familjen har utökats istället :)

Postat av: Lotta

Det är alltid lika roligt och underhållande att vara hos er, och lyssna på era historier. ;)

2006-09-25 @ 12:21:32
Postat av: Kajsa

"Mutta voi voi" betyder "men smör smör"....undrar vad tanten menade med det....?

2006-09-26 @ 17:15:52
Postat av: elli

Men räcker det inte med lingon snart? Det var skoj att vara hemma en sväng, man behöver det ibland!!!

2006-09-26 @ 20:23:06
URL: http://elli.webblogg.se
Postat av: Emma

Du var så söt när du cyklade med din mössa och ryggsäck när vi körde förbi :-) kramar

2006-09-27 @ 21:30:33
Postat av: häxan1

Kajsa, det kan inte bli på svenska,men, smör, smör, det låter inte KLOKT ;D
Har hunnit fara till lingonskogen ännu, men det blir KANSKE!
Här har det kommit SNÖ !!!!!

2006-09-28 @ 16:57:40
Postat av: Cessi

Elli! "skoj" att vara hemma?! Det är väl sagolikt underbart! "Skoj" är det ju tex när det går bra för Luleå Hockey.

2006-09-28 @ 17:44:31
Postat av: Erik

Ett hett chokladtips. Har köpt riktigt god choklad.
Den är schweizisk, fabrikatet är Felchlin. Chokladen är gjord av Criollobönan, som efter det lilla jag vet om choklad räknas som en riktigt fin chokladböna.Hon jag köpte av säljer denna choklad med en halt av 38% eller 65%. Valde det senare. Den är supergod, och jag tror den skulle passa er som vill börja äta ganska så mörk choklad,men är ovana ännu. Hon säljer i 500 g block. Utrustar mig faktiskt med skärbräda och kniv när jag tar några bitar till kaffet, för det är inte så tunt.

2006-09-28 @ 19:57:33
Postat av: Erik

Så klok Lillan är.

2006-09-28 @ 20:24:01
Postat av: elli

Cessi!!!! Det är underbart härligt, roligt, välkomnande, balsam för själen mm att komma hem till mamma och pappa. Skoj är en förkortning av allt detta. Messersmitter!!!!

2006-09-28 @ 20:39:54
URL: http://elli.webblogg.se
Postat av: Cessi

Elli!Tack!

2006-09-28 @ 21:53:44
Postat av: Britt-Maria

Ja just det! Bara härligt sammanfattningsvis med älggryta, klappgröt, tårta och hela tiden ett strålande socialt gaggande med kaelskan själv och hennes dimitri. Kram till er alla.

2006-10-02 @ 20:42:11
Postat av: gunkael

Tack ni alla som kommenterat. Det var roligt att läsa.

2006-10-03 @ 10:48:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback