Händelser

Först tack till alla ni som har kommenterat mitt inlägg, och otåligt väntat på ett nytt. Det händer så mycket nu för tiden så man hinner glömma en del. Speciellt som Bokbussen varit här och fyllt på mitt läsförråd.
I helgen har jag varit hos Granviks och mått bra. Antons dop var en av höjdpunkterna. Det var en väldigt fin ceremoni, och så fick jag träffa Algot.
Det var  stor tillslutning, och det var roligt att träffa alla.Jag har inte gått upp på vågen efteråt, men jag har fikat och ätit som aldrig förr.
Allt här hemma har väl inte varit roligt. I går när jag skulle cykla till affären var här tusentals renar, de morrade åt mig. Jag tog cykeln och börja gå ut på vägen, då kom de emot mig och morrade. Jag skrek och var arg. Ivar gick också ut på trappan och skrämde dem.
Nåväl till sist såg det tomt ut och jag cyklade iväg. Jag var alldeles darrig i benen. Jag berättade vitt och brett om de morrande renarna.Nog såg jag att en del höll handen för munnen och flinade, men inte tänkte jag på det.
Hur skulle jag nu våga cykla hem. En av kunderna lovade att köra sakta före mig så att jag kom hem. Nu känns det väldigt genant. Jag fick höra att renar inte morrar.
Det finns ett ord på finska för lätet som ska betyda att de hostar. Hur är det , min finskläsande baby?
Idag ringde de att det kommit några rör till Pellohallen, som inte skulle vara tunga. Jag gick och hämtade dem. de var inte tunga men såg stora ut när jag bar dem på axeln. Jag mötte flera bilar med folk som vinkade och skrattade. Jag vet inte om det var för rören eller om det var för renmorret. Usch ? Jag ska hålla mig inne ett tag. Men i kväll ska jag jobba på Bingot.
Jag ska skriva en babysaga nästa gång.
Nu håller de på att gräva för den s.k jordvärmen. ljudet stör lite.
Ha det bra mina babysar , vänner och bekanta! Hej svejs i Renskogen!

Kommentarer
Postat av: Erik

Tjena moss!

2006-10-04 @ 16:59:00
Postat av: Emma

ÅÅ ,äntligen uppdatering ,vill än en gång tacka för alla hjälp i lördags, kramar

2006-10-04 @ 19:10:41
Postat av: Britt-Maria

Hoppas bingokvällen var givande. Nästa gång vill jag följa med och arbeta på bingokväll. Jag har fått för mig att det passar bra in på det såkallade potatislovet. Man kan få sig en hacka.
Kram alla!

2006-10-04 @ 22:02:09
Postat av: Kronken

Kronk?

2006-10-05 @ 18:21:37
Postat av: Kajsa

Jag ska kolla upp på kursen i morgon vad det heter när renarna morrar...

2006-10-05 @ 22:43:31
Postat av: häxan1

Oj, oj, det händer i Pello, renar som MORRAR, att Ni har dom på husknuten, UCHS!!!!

2006-10-06 @ 09:36:22
Postat av: elli

Tråkigt att mamma inte kommer i kväll, vi får försöka klara oss!!!!!!

Postat av: Cessi

Tur att du har en stark trygg man som kan skrämma de morrande renarna!

2006-10-08 @ 18:57:31
Postat av: Erik

Lillan, renar brukar inte morra.

2006-10-09 @ 21:59:55
Postat av: Kronken

Kronk!

2006-10-09 @ 22:00:12
Postat av: Kajsa

Har mammis blivit som Elli...en uppdatering i veckan...?

2006-10-11 @ 06:54:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback