Måndag eftermiddag.

Visst blir ni nyfikna! Tänk vilken intressant rubrik.! Det har ju gått några dagar sen sist. Jag har varit till Pellohallen, inte med vanliga cykeln utan med lappcykel.
På Pellohallen mötte jag en elev jag haft. Hon sa : Jag kom ihåg våra exkursioner, och av dem har jag fått intresse för växter. Jaha sa jag , det var ju roligt.Jag tänkte tyst, tänk vilken bra lärare jag varit. Ja men när vi grävde i diken och annanstans var det dina nycklar vi sökte, fortsatte hon Min uppblåsthet pöste ut med detsamma.
Ivar brukar ofta säga att jag skulle passa som brandman. Jag brukar dra på byxor strumpor och allt i ett enda stycke. Det går väldigt fort att klä på sig på det sättet.
Detsamma gjorde jag i veckan. Jag hade skalat av mig allt i ett på kvällen. Jag skulle ju skynda mig att klä på mig på morgonen, med att ta på mig skalet. Det var långkalsonger, yllebyxor jeans och sockar allt i ett. Men det blev fel. Jag satte båda mina ben isamma skalben. Jag drattade omkull och slog pannan i en byrå. Nu blev det bara en liten  bula. Nu får jag tänka:SKYNDA LÅNGSAMT.
Jag har plogat och fått det ganska fint på gården. Jag tar lite i sänder.
BM och Gunnar har varit på blixtvisit. Det var skoj.
Idag har jag skickat paket till Lillan, hon fyller ju år på lördag. Hoppas att hon hinner få det.
Nu är värmepumpen igång. Få se hur det går. Det är jämn värme. Men smakar det så kostar det brukar man ju säga.
Annars är det inga nyheter, det kanske blir mer nästa gång. Tack alla kommentatorer, hör av er igen.
Hej, svejs i lingonsylten.

Kommentarer
Postat av: Britt-Maria

Ja, det var skoj, härligt och gott och Gun åkte på nytt bullbak!!! tog mig en tur på sparken runt halva huset och det var också skoj. Det där med av och på i en hast verkar kul. Jag ska träna på det. Alltid tjänar man någon minut på det och slipper stå framför garderoben och konstatera att man har massor med kläder som inte passar ihop och då har man ingenting. Tack för senast! Kram från tokarna

2006-11-06 @ 21:18:34
Postat av: Cessi

Diit inlägg fick mig att tänka på en någon som vaknade med ett skal ....nämligen en man i en boken "förvandlingen"...han vaknar nästa dag ...som skalbagge...kan faktiskt rekommendera den boken för dem som inte läst den,.
Tänk vad kul om jag kunde firat födelsedagen med dig och pappa ...även om det såklart är roligt med ett paket!
Ta det lugnt med ditt skal fortsättningsvis, vi höres

2006-11-06 @ 22:27:27
Postat av: Kajsa

Men mamma! Ta av kläderna ordentligt på kvällen!!! Jag vill absolut INTE se några bulor i mammas huvud när jag kommer hem!

2006-11-07 @ 20:14:56
Postat av: elli

Men herregud att mamma aldrig lär sej!!! Nog kommer jag ihåg från åren i Pello hur mammas klädhög nedaför sängen såg ut. Allt satt ihop!!!!

Postat av: Emma

Ska ni ut och ranta någonstans till helgen ? tänkte om ni är hemma så kanske vi kommer förbi det är ju över en månad sen jag sett dig, och morfar ännu längre sen

2006-11-07 @ 22:13:42
Postat av: Mormor

Emma:Pensionärer rantar inte. Vi vågar inte tänk om vi skadar oss, försäkringskassan skulle vägra betala ut sjukpenning. Välkomna! meddela närmare när.

2006-11-08 @ 10:33:08
Postat av: Emma ..

He he jag hör av mig i fall vi kommer vet ej säkert ännu beror på nicke

2006-11-08 @ 20:30:03
Postat av: häxan1

Du har bula i pannan, och jag har i foten ;-)
ta det LUNGT...

2006-11-09 @ 11:50:14
Postat av: Erik

Försiktig med plogningen, mammababy.

2006-11-09 @ 19:04:12
Postat av: Mamma

Of course, pojkbaby.

2006-11-09 @ 19:34:50
Postat av: Cessi

hahahahahahahahahahahahahahahahhahahahahahahahhahahahhahahahahhahahahhahahahahahahahahahahahahah!!!!!!!!!!

2006-11-09 @ 22:04:20
Postat av: Kajsa

Jag har kyrkan på söndag....annars hade ju jag tänkt komma hem! Fy så lessen jag blir!

2006-11-10 @ 21:42:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback