Vita mössor.

Som vanligt hittar jag någon mening i böckerna jag läser. Det kan vara en dålig eller bra bok, men alltid finns det något. Just nu läser jag Flickors vrede av Rachel Simmonds. Den handlar om mobbning och relationer, ingen lättläst bok.
Nu handlar det om vita mössor. Det var en person som gick genom Stockholms  city. Hon sa att husen hade vita mössor. Det var snö på taken.
Jag tänker på en vit mössa som en av mina äldre babysar hade tappat. Hon skulle ha den i teatern. Hon var väldigt snygg i" Emmas" mössa , så jag hoppas att hon hittar den. Vit mössa hade minsta babyn också .Det var i Haparanda. Babyproffessorn har säkert alla möjliga färger på sina mössor ( en vit också)
Den allra äldsta babyn tror att hon är vuxen för att hon kör en stilig bil.
Jag har glömt vilken färg på mössan hon har men jag kanske kan sticka en vit åt henne.
Jag tittar på hustaken , just nu har de gråa mössor efter allt regn. Man kan kanske inte säga mössor. Det är gråa peruker.
Idag har jag gjort en Ikea tårta. Receptet fanns i Ikea Family live.. Mycket jobb. jag tyckte att den var så där.... Ivar tyckte den var god.
Mina rabatter ser förfärliga ut, får väl försöka göra något åt dem till veckan. Gullvivan blommar i alla fall. Det gör även min fantasi, ibland svämmar den över.Då svävar jag fram i Pellos djungel. Den är ganska tät ibland och då måste jag röja. (tidningar ,sockar, broschyrer mm.) Det tar ganska mycket av min tid det är därför  som jag inte alltid har tid att blogga. Tänk att det kan bli så,även omjag inte har mina babysar här. Fast det skulle vara roligt.
Poolarna lyser med sin frånvaro nu, jag förstår inte varför.
Folk pratar så mycket om husdjur. Jag har inte något sådant. Ett tag hade jag dammråttor men de är utrotade nu. Ha det bra alla bloggare, ursäkta att jag är barnslig ibland , men det måste man vara med så många babysar. Ni andra får ha överseende med mig.
Slut för idag.

Kommentarer
Postat av: Cessi

Vad är det för vit mössa som minsta babyn hade?
Hahahahahahaha , vad roligt det låter med din fantasi när den svämmar över, när du röjer bland broschyrer mm....ser det framför mig....

2006-05-27 @ 23:47:43
Postat av: Kajsa

Å, vad gott med tårta... vi ska ha läsk och kakaor på Lydias badkalas...tårta blir det nog på riktiga dagen när familjen firar henne, med familjen menar jag förståss min och Ellis stora familj, ni andra är så långt borta...ändå är det bara 11 mil till Pello, ibland längtar jag så mkt efter er och tycker att ni borde komma hit!

2006-05-28 @ 09:34:56
Postat av: joannah

hur fungerar morfars nya dammsugare?

Postat av: Kronken

Kul blogg!

2006-05-28 @ 12:37:55
Postat av: Erik

Man behöver inte be om ursäkt för att man är barnslig, tänk om fler kunde ha barnasinnet i behåll.Sen är du i och för sig en mammababy och det förpliktigar.

2006-05-28 @ 15:29:06
Postat av: elli

Bra sagt Erik!!!!!
Jag ser fram emot den vita mössan som min egen älskade mamma ska sticka åt mej!!
Hoppas att MAMMA FÅR EN RIKTIG ROLIG MORSDAG! Nästa helg är jag ledig 4 dar i sträck och en av dom dagarna ska jag och mina yngsta barn tillbringa i Pello, så gör en lista på saker som jag kan hjälpa till med då!!! (Åke kan mest troligt ite komma pga pollen).

2006-05-28 @ 15:42:14
URL: http://elli.webblogg.se
Postat av: Cessi

Baby-mamma menar du väl....?

2006-05-28 @ 20:45:35
Postat av: Erik

Nej, mammababy. Men hon kan även tänkas vara babymamma, iallafall till en del :)

2006-05-28 @ 21:11:43
Postat av: Öjä

Usch så kallt det är!

2006-05-30 @ 09:29:03
Postat av: Lotta

tack för överfallslarmet mormor. :)

2006-05-30 @ 15:53:30
URL: http://lottis.webblogg.se
Postat av: Kronken

Här regnar det och sedan regnar det igen.

2006-05-30 @ 18:55:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback